/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Strygejern
Fra : HEPHEP66
Vist : 1088 gange
50 point
Dato : 25-01-07 08:48

Hej

Jeg har et problem med mit strygejern. Der er kalk i og når man stryge kommer der mærker
på tøjet.

Hvad kan man gøre ved det?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 25-01-07 09:12

Brug demineraliseret vand. ca 22 kr. i Matas

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-07 09:13

Kom enten afkalkningsvædske eller eddike i, stryg på noget ligegyldigt til beholderen er tom igen.

Du skal ikke begynde at stryge på de fine hvide skjorter, for så får du gule plamager på

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 25-01-07 09:17

kalkpletterne kan som regel fjernes med eddike.tag dit kolde strygejern og tør kalken af med lidt eddike på en mikroklud. tør efter med demineraliseret vand. drug derefter demineraliseret vand.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 25-01-07 09:33

På vores Philips strygejern, sidder der en afkalkningklods, som man kan tage ud og rense.
Så kan man fylde hele tanken op med vand, og trykke på afkalk, så spyr strygejernet dampen ud med stor kraft og river kalken løs.

Så den får sådan en tur, lige så snart man ser hvide kalkprikker på tøjet.

Men det kræver at man har manualen, ellers kan man ikke umiddelbart finde ud af det.

Alt efter model, kan den selv afkalke.

Godkendelse af svar
Fra : HEPHEP66

Dato : 30-01-07 11:18

Tak for svaret thulin.