/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
opgradering af ram
Fra : Merrild89
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 24-01-07 19:33

Hej jeg står snart med en bærbar r60 i hånden men der er kun 512 mb ram :( så jeg ville lige høre om der var nogle herinde der kunne komme frem til en nem og overskuelig hjemmeside der kan fortælle mig hvilke jeg skal købe.. og hust der var til en bærbar (ibm r60)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-07 03:33

Min bærbare Medion har også 512MB RAM, det er nok for mig, så få nu fat i computeren, derefter kan du hente og instalere Everest: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html med Everest kan du få oplysninger om stort set alt på din computer, også hvilke RAM den har, så du kan købe nogen magen til, en søgning med itbutikkens RAM guide gav dette resultat: http://www.itbutikken.dk/i/133056/1.htm , men jeg er ikke sikker, så vent og se om RAMene er magen til i din nye

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 25-01-07 09:56

Hej,
Med dette program "Sisoft Sandra" kan du se hvad din pc indeholder programmet forteller også hvilken type og fabrikat ram du har.
Her kan du hente en lite version http://www.sisoftware.co.uk/index.html?dir=&location=downandbuy&langx=en&a=

Mvh,
Henning fra Holland

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 25-01-07 17:30

Det var en hjemmeside jeg bad om ikke et program..

Hilsen Merrild

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-07 02:58

Nu ikke så Merrild89, hjemmesiden er nævnt: www.itbutikken.dk klik på Guide RAM moduler nede til venstre for at finde RAM til din nye computer, det er ret vigtig at de nye RAM er magen til dem der sidder i, derfor link til Everest

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 26-01-07 07:31

ja ja :P men jeg kan godt finde ud af det tekniske :D det er bare hvor jeg kan få dem billigst.. ps. har ikke fået min bærbar endnu.. så det er lidt svært at se hvor de er billigst ^^

Hilsen Merrild

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 26-01-07 11:22

Nå dine behov kommer frem lidt efter lidt, først skal du finde ud af hvilke RAM du vil købe, når du har navnet på dem, kan du åbne en side hvor du kan søge efter butikker, her et eksempel med de RAM jeg foreslår længere oppe, bruger yahoo.shopping: http://shopping.yahoo.dk/ctl/do/search?siteSearchQuery=Kingston+hukommelse+-+512+MB+-+SO+DIMM+200-pin+-+DDR+II&catId=110101&fromform=true&x=20&y=9 samme søgning på pricerunner: http://dk.pricerunner.com/computing/components/memory/freetext?&a_search=&other_hits=%3B%3B1688%3B&q=kingston+hukommelse+-+512+mb+-+so+dimm+200-pin+-+d&ref=redirect nu er det bare at vælge hvor du vil købe, men igen vær sikker på at det er de rigtige RAM

Godkendelse af svar
Fra : Merrild89

Dato : 29-01-07 17:38

Tak for svaret o.v.n.. eller ja hehe jeg fandt nogle på mit arbejde der lige præcis havde nogle der passede ;D men tak for indlæg