/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tegninger over en konstruktion
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 1300 gange
100 point
Dato : 22-01-07 22:33

Skulle der evt være nogle af kandus brugere der kunne hjælpe mig med dette,jeg skal have lavet tegning over en lukket garage og et udhus ialt 50kvm.
Jeg siger ikke at det skal gøres gratis,men jeg vil da gerne give nogle tusinde for det,dog blev jeg lidt røstet da jeg fik nogle pristilbud på mellem 7000-10000kr..
Tegninger skal bruges til kommunen,til anmeldelse af byggeriet..
Vi er på sjælland(næstved)
I kan skrive på min mail hvis der er noget konkret jeg kan bruge til noget
AlexBJeppesen@post.cybercity.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-07 23:18

Her var der en der reklamerede
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=96219

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-01-07 00:41

Hvis man er professionel ingeniør i branchen, vil det at man laver tegninger indebære, at man også står inde for konstruktionen og vil have erstatningsansvar, hvis noget er forkert. Derfaor er 10000 ikke en urimelig pris,
Men hvis du kun skal have tegnet, hvad du selv i øvrigt står inde for kan du henvende dig til en teknisk tegner, og sikkert få det en del billigere.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-01-07 09:22

Ja spar alle de penge til en tegning.
Da jeg bygge en større carport med redskabsrum hentede jeg diverse brochure hos byggemarkeder m.m. Jeg fandt noget der lignede det jeg ville lave. Jeg brugte så de mål på tømmer, stolper m.m. der var angivet på tegningerne og ud fra det lavede jeg en ansøgning til kommunen med mål, tegning m.m. Den blev godkendt og alt var i orden.
Behøver du søge når det byggede er under 50m2?

Dette var bare et tip du måske kunne bruge.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 23-01-07 19:50

Det er alså ikke så svært og slå et par streger på et stykke papir selv.

Du har vel en ide om hvordan din carport skal se ud. Lav din tegning i målstok forhold 1:25 så kan din carport være på et stykke A3 papir (størrelse A3)

Din tegning du skal aflevere til kommunen skal vise din carports størrelse i brede og længde.
Så det er i princippet 2. firekanter med angivelse af mål.

Du skal også lave en tegning set fra oven hvor du viser hvor på grunden i carport skal lige, i forhold til skæld. Så her må du ud og måle dig frem. Slå et par pinde i jorden, og mål dig frem.

Jeg har afleveret en del tegninger til kommunen over bygge projekter, og der er igen der forlanger arkitekt tegninger.