/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Keyboard-problemer!!!
Fra : alexteddy
Vist : 467 gange
145 point
Dato : 22-01-07 20:38

Jeg har for tid til anden problemer med mit keybord. Det vil sige at problemerne forekommer kun nogle gange og forsvinder som regel efter en reboot. Problemet: 1. når jeg eksempelvis taster "l" vil maskinen lukke, 2. når jeg taster "k" vil maskinen udføre et job under kør, 3. når jeg tastet "e" starter billedet op med denne computer.

Jeg konkluderer at der er en eller andet sort for genvejstast funktion der træder i kraft men jeg har endnu ikke kunnet finde ud af hvor og hvordan man evt. kobler dette fra. Det er et Dell-tastatur(usb) til en Dimension 3100. Har hidtil virket upåklageligt indtil for en 3 uger siden! Jeg har bl.a. haft Skype installeret. Kan det have noget at sige? Jeg har så vidt mit virusprogrammel vides intet skadeligt på maskinen!!

Hjælp!!!

Hilsen en fortvivlet Computerejer der er godt træt af at skulle genstarte igen og igen!!

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 22-01-07 20:46

1. Åbn Kontrolpanel.
2. Dobbeltklik på Hjælp til handicappede.
3. Under fanen Tastatur, skal du tjekke, om der er flueben ved Brug Træge taster.
4. Fjern fluebenet hvis der er et.
5. Anvend -> OK.

Træge taster er en funktion, der gør at tasterne Shift, Ctrl, Alt og Windows-tasten
forbliver aktive, når du trykker på dem, og så trykker på en anden tast.
Det kan selvfølgelig også skyldes noget andet, men prøv dette.

//Kettedk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-01-07 20:47

Måske kan det være Skype.
I skype > funktioner > indstillinger > tastatur > her kan der laves genvejstaster.
Men du må så lige indstallere den Skype igen.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 155 point
Dato : 22-01-07 20:49

Jeg kan ikke få den til at virke med I og K knapperne, men i hvert fald når JEG trykker startknappen nede (den mellen CTRL og ALT på venstre side af tastaturet) og trykker E så popper den op med Denne computer, jeg vil foreslå at når problemmet forekommer så prøv at trykke på startknappen en enkelt gang, nogen gange har jeg selv prøvet hvor at computeren modtager et signal om at du holder en knap nede som du kun lige har berørt, hvorefter den stopper med at modtage signalet når du har trykket på knappen igen for den har derefter modtaget "slip" signalet korrekt.

Håber dette kan løse dit problem, selvom det godt nok ikke var grunden til at noget andet end denne computer startede op hos mig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-01-07 20:55

"Startknappen" som også er windowstasten skal gøre sådan.
Genveje bruger normalt mere end een tast.
Trykkes wintast alene = statmenu
Trykkes wintast og samtidig e = stifinder i sammenpakket tilstand.

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 22-01-07 21:08

Jeg er lige i færd med at downloade Skype igen, for at se om det kan gøre det! Jeg er helt med på hvordan windowstasten fungerer, så jeg tror desværre ikke den er den der er kimen til mine problemer! Jeg har også tjekket handicap-indstillingerne, og det ser ud til at alt er som det skal være der (desværre)!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-01-07 21:13

Og inde i skype kan du deaktivere globale genvejstaster.
Hvis den ikke er aktiveret................så aktiver og så deaktiver.

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 22-01-07 21:13

Nej, jeg kan ikke lige umiddelbart forbinde de problemer jeg har med mit tastatur med det indstillingsmuligheder der er i Skype!? Desværre! Jeg må fortsætte min søgen! Tak for indslagene!!

Men jeg gentager lige for en sikkerheds skyld. Problemet går som regel i sig selv efter en reboot! Er det ikke mærkeligt?

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-01-07 21:59

Prøv at scanne med Spybot, den har tit løst nogle af mine problemer

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 23-01-07 07:35

Til Nordsted1: Mange tak for hjælpen! Det er ikke lige der man tænker at lede først. Tænk engang at sådan en lille knap kan forårsage så megen ærgrelse!! Problemet forsvinder som dug for solen efter at have aktiveret og derefter deaktiveret startknappen/windowsknappen!

Godkendelse af svar
Fra : alexteddy

Dato : 23-01-07 07:36

Tak igen for svaret Nordsted1.