/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværksopsætning
Fra : Henrik1212
Vist : 433 gange
60 point
Dato : 20-01-07 12:36

Hej.

Har et netværk med 3 pc'ere m. XP-pro samt en Netværksdisk. Alle kan gå på nettet samt udveksle filer mm. ved hjælp af remote-control programmet NetOp, så netværket virker rent fysisk. Jeg har desværre kun kunnet oprette et netværksdisken som et drev på den ene pc; på de andre får jeg en fejlmeddelelse.

Nogen forslag?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-01-07 16:19

hej Henrik
Ja du skal slå firewallen fra i alle Pcer så tror jeg du kan.
sig lige om denne disk er direkte tilsluttet til nettet ?
Havde selv en Toschiba men den brændte sammen inden 14 dage og jeg fik pengene tilbage da man ikke ville levere mig en ny. Har ikke set dem siden i forretningerne.
Hvorfor skal du bruge hjælpe pogram Netop ?
jeg så da helst den bare var et netdrev under XP.
Når det så virker skal du lave et hul i firewallen som passer til disken, eller lave en firewall i din router. lettere sagt end gjort.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-01-07 13:24

Er det ikke bare nemmere som også beskrevet enten at tilslutte dem som normale netværks drev (enten slå firewallen fra - eller opret en regel der tillader det - alt efter hvilken firewall det er )

Derefter skal du sikre dig at der er kørt netværksdelingen og de er i samme workgroup.
Det at bruge netop til det lille stunt - er lidt at skyde duer med kanoner (Det må da også være dyrt ?? for et hjemmenetværk) Derefter opretter du ved hjælp af netværksforbindelser eller stifinder forbindelse til drevet (som er delt på de andre maskiner) og derefter tilgive det en fast connection således at det også er der næste gang maskinen starter.

Jamen har flere maskiner kørende herhjemme både med Xp pro /Xbox - MythMediecenter og Linux således at det hele er WORKGRUPPEN og det fungerer upåklageligt - så ellers kan jeg kun forestille mig det må være firewall der blokerer - men Netop er ikke løsningen for det lille system! Sorry sad but true ! men det er klart dit valg hvordan du vil gøre dette .

MVH
P

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 21-01-07 18:39

Af og til så får man hul igennem til netværket ved at dele printere fra de pc'ere som ikke kan se netværket.

Hvad siger den fejlmelding som du får?

mvh. Per F.

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 21-01-07 19:47

Tak for svarene. Jeg er kommet lidt videre, idet jeg nu kan oprette forbindelse til netværksdrevet fra 3 af mine 4 maskiner; på den 4. vises drevet godt nok i listen, men da ok-knappen er dimmet kan det ikke vælges. Er det et spørsmål om administratorrettigheder?

Hilsen Henrik.