/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Bad sectors
Fra : Klumme
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 18-01-07 16:31

Hvordan opstår "Bad sectors" på en harddisk?? Kan den repareres?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-07 16:37

Næ - men de kan elimineres så de ikke bliver brugt

Så har du bare en "mindre" harddisk.....

Men med de priser vi har idag, skal der ikke mange badsectors til før jeg ville skifte....

Det er ligesom "sorte" pletter på skærmen...

En smule er acceptabelt...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-01-07 16:39

Tak refi.

Jeg har osse købt en ny, men det var af nysgerrighed jeg spurgte. Tænkte at der måske var en forklaring

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-07 16:40

Som regel slidtage

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-01-07 21:23

Det er da underligt, at nogle DD holder læææænge og færre holder bare i 2 - 3 år. Slidtage lyder da osse underligt i mine øjne lool - Jeg mener HD'en aflæses jo af en lille metaldims, har jeg set. Hvorfor slider dennne mere på et givet sted end på andre steder.

Ved du mere så kom for hel... med det nu Ellers får du bare de point......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-01-07 21:25

Ahhhh DD = HD

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-07 08:19

Nu har jeg ikke tænkt mig at skille nogle af mine HDer ad

Slidtage er måske et mærkeligt ord at bruge i denne sammenhæng - træthed er måske bedre....

Hvorfor opstår punkter på en skærm ????

Hvis du defracmenterer af og til vil den finde "de døde" punkter og sørge for de aldrig mere bliver brugt...

Og bagefter "glemmer" man bare at de var der....

Det er jo IKKE GB vi taler om

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-07 08:23

Nå du vil ikke skille din HD ad, så du kan fortælle mig noget mere LOOL Men så okay da.