/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af gearkasseolie hvorhenne
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 1230 gange
50 point
Dato : 15-01-07 23:15

Skal bruge 2 liter 75/80,åbenbart kan alle andre viskositeter nemt opdrives dog ikke denne.
Nogle der ved hvor på sjælland det haves gerne ved Næstved eller København..
Mvh alex

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-01-07 23:21

Det er fordi at den hedder "75w/80"

Her er resultatet fra Google, de står næsten i kø for at sælge til dig.

http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&q=75w%2F80&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 15-01-07 23:37

Nu er det jo ikke tromlesalg jeg søger..
Jeg skal bare bruge et sted hvor det kan købes i 1 liters dunke..
Mvh alex

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-01-07 00:18

du skriver ikke hvilken bil det drejer sig om, det mest almidelige er 80/90 som du sikkert også kan køre på. tag en dunk og henvend dig på et autoværksted, der vil man formodentlig gerne sælge dig en liter eller to. Mvh.K.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-01-07 07:36

Sælges på Fiat værksteder:
http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?p=79852

Her sælges den online:
http://www.classicare.dk/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-01-07 07:42

http://thansen.dk/products.asp?c=802826061&n=1706611460
http://thansen.dk/products.asp?c=802826061&n=1706580807
NB: 75/90 er en bedre olie end 75/80, og bruges alle steder hvor 75/80 bruges.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 16-01-07 08:40

Nu er det til en peugeot 306 årgang 2002 og der står 75/80 i bogen til bilen..
men hvis andet kan bruges er bare det jeg gør,dog ønsker jeg ikke at bilen måske er svær at skifte gear i etc etc andet..
Mvh alex

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-01-07 09:27

Her sælger de også olie, og det kunne en gang købes i små portioner, så det kan det nok endnu. Jeg har ikke været ud for, at de ikke havde/kunne finde den specialolie som jeg skulle bruge.
http://www.lcglad.dk/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-01-07 11:11

Mit link giver en udemærket olie, og jo størrer spændvidden er for olien, jo bedre.
Altså feks. motorolie, hvor der anbefales 20-30W, vil en 10-30 en 20-40 en 10-50 osv. alle være bedre. Det samme er gældende for gearolier.
En anden ting er at det ikke er normalt at skifte gearolie, på mange biler skiftes den aldrig, og hvis den skal, plejer det at være ved første eftersyn, men hvis du kan se i servicehæftet, at den skal skiftes, er det jo en anden ting, eller fordi der er løbet noget af.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 16-01-07 11:45

Jamen jeg har også været i thansen,der ville man ikke anbefale mig olien da den ikke opfyldte viskositets værdien!
Jeg har altid skiftet gearolie og differantialolie ved 80000 km uanset hvilke biler jeg har haft,nu skal dette ikke havne i en diskussion om vedligeholdelse af biler..
Jeg kan sikkert nok bruge en anden gearolie,men jeg ønsker bare ikke en situation hvor bilen skal stå i tomgang i nogle minutter før gearskiftet kan foretages blødt og problemfrit,jeg har prøvet dette og det var fordi gearolien ikke var det rigtige.
Mvh Alex

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-01-07 18:06

Den opfylder netop viskositets værdien, men de unge mennesker i thansen, ved ikke en døjt om olier.

VH Palle Hansen

Annuller spørgsmålet
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 18-01-07 11:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål