/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
mit første motorcykelkøb
Fra : Banshee
Vist : 792 gange
60 point
Dato : 08-01-03 21:33

hej alle sammen
der er ikke så langtid til at jeg skal have mc kørekort, og jeg har kig på et par mc'er. aprilla rs125, cagiva mito 125, og susuki gsx-r 250.
jeg har mellem 30000kr og 35000kr at købe mc for, hvor vil jeg få mest mc for pengene?

kan man godt kører på en susuki gsx-r 250 med lille kørekort. eller skal den drosles ned. eller kan man godt "snyde" en mc forhandler så den ikke er droslet ned.

håber at i gider at svarer

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 60 point
Dato : 09-01-03 19:53

Hej Banshee
Du får mest for pengene v/køb af GSXR250 , men den skal drosles ellers snyder du dig selv og ikke forhandleren.
Forståes på den måde at forhandleren ikke har pligt til at sælge dig en droslet model.
Hvis du kører galt og der er personskade bliver motorcyklen fragtet til statens bilinspektion og her undersøges om den er droslet ,når det efterfølgende konstateres at cyklen ikke er droslet risikerer du at forsikringsselskabet ikke vil betale og du står med regningen(måske en millionregning) den kan du så bruge resten af dit liv på at betale , mens dine kammerater køber hayabusaer og andet godt for deres penge

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 09-01-03 20:36

det havde jeg ikke lige tænkt på men er den død i det hvis den er droslet ned. eller hva'
er den susukien edenlig dyr i ansvarsforsikring og kaskoforsikring
og er sådan en ned drosling dyr hvad koster den?

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-01-03 22:05

Hej igen

Nej den er ikke død da den ikke skal drosles så meget.
Forsikringer afhænger af mange ting-alder-kubik str.-ancienitet.-hvor du bor o.s.v prøv at hør de forskellige selskaber der kan være stor forskel.
Neddroslings pris må du spørge din lokale forhandler om!!!

Mvh.Masteraugust

Godkendelse af svar
Fra : Banshee

Dato : 10-01-03 16:48

tak skal du have

det er jo ikke sjovt at kører rundt på en droslet mc som er total død

tusind mange gange tak

Kommentar
Fra : mrmc

Dato : 25-04-03 17:06

Hej banshee.

Mit forslag til dig er at købe en mito!
Jeg har haft en rs 125 en gsx-r 250 og nu har jeg en mito og den styre for vildt i forhold til de andre!

Det er rigtgt hvad den fyr siger om neddrosling osv.
En rs 125 har det mest latterlige bundtræk man kan tænke sig, men den ser da fed nok ud bortset fra at den tit bliver forvækslet med knallert modellen.
En gsx-r 250 har en lidt federe lyd men det er det eneste, den er gammel og grim og kører med vanvittig høje omdrejninger.

Den mito jeg har nu kan køre 180 km/t og det kan de andre ikke og den har bedre bundtræk end en rs 125.
en mito har også en lidt federe lyd end en rs 125. den lyder lidt hen af en crosser!

Der er en mito til salg for 38900 på dba der er rigtig fed og har næsten ikke kørt nogen km. ta et kig på den. jeg har snakket med fyren der har den og kan godt snakkes ned i 35000 kr.

Held og lykke med din søgen.

Mvh. mrmc

Kommentar
Fra : Shik

Dato : 09-07-03 17:18

Hey!
Jeg overvejer også stærkt at købe en mito når jeg har fået mit kørekort, men jeg læste på et tidspunkt at den ikke var så god til at manurere?? altså den kunne ikke dreje specielt skarpt, hvordan ligger det med det?
Der er en på dba nu til 49.000 men jeg synes det er lige i overkanten for en '96 model...
Er der nogen som ved hvad en ny model koster??

Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 09-07-03 19:54

jeg har besluttet mig for at købe en større mc'er, da jeg er forholdsvis høj, og en mito er jo ikke særlig stor... det skal du jo også overveje!!

Kommentar
Fra : Shik

Dato : 11-07-03 15:46

Jeg er ca. 182 cm høj, men rimelig spinkel... Så jeg er ikke så vild med at få en der vejer et halvt ton... Tænk hvis man først væltede på siden med den, så ville jeg få gevaldige problemer med at få den op...
Er der egentlig plads til passager på bagsædet af en mito? Eller er det kun til én person?
Hvor kan jeg finde sådan en brugt?

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 12-07-03 10:15

jeg er lidt højere end dig og en mito føles lige som en knallert at sidde på. den er meget lille, jeg har læst en anmeldelse af mitoen, og de anbefalede at man ikke skulle være over 170cm høj. der er plads til to på men igen den er jo ikke særlig stor!!

Kommentar
Fra : Shik

Dato : 12-07-03 15:42

Ja, jeg tror i hvertfald lige man skal se og prøve den inden man køber sådan en...
Men jeg synes i hvertfald den er fed...

Kommentar
Fra : mrmc

Dato : 14-07-03 15:51

hey shik...

En mito drejer fint og er nem at styrer, den har styringsstabalisator så den ikke er så modtagelig over for småhuller og sten på vejen...
Der er rimelig plads til to på sådan en. jeg havde tit en bagpå men jo lettere de er jo bedre, men ingen problem.
Den kan ikke dreje 90 grader men det har man heller ikke brug for når man ligger og racer vel!!!
sådan en ny model koster vidst omkring 65000 så den der er på dba til 49000 er alt for dyr. Hvis du vil ha en ny en så henvend dig ved en ducati forhandler, det er dem der kan skaffe dem, somregel..

Jeg er 190 høj og vejer 100 kg og min mito kunne sagtens trække mig på baghjulet. og den kunne kører 180 km/t. så det kan sagtens gå..

selvfølgelig skal man prøve en kværn før man køber den så det er bare med at komme afsted....

Held og lykke til jer!

Kommentar
Fra : mrmc

Dato : 14-07-03 15:52

hey shik...

En mito drejer fint og er nem at styrer, den har styringsstabalisator så den ikke er så modtagelig over for småhuller og sten på vejen...
Der er rimelig plads til to på sådan en. jeg havde tit en bagpå men jo lettere de er jo bedre, men ingen problem.
Den kan ikke dreje 90 grader men det har man heller ikke brug for når man ligger og racer vel!!!
sådan en ny model koster vidst omkring 65000 så den der er på dba til 49000 er alt for dyr. Hvis du vil ha en ny en så henvend dig ved en ducati forhandler, det er dem der kan skaffe dem, somregel..

Jeg er 190 høj og vejer 100 kg og min mito kunne sagtens trække mig på baghjulet. og den kunne kører 180 km/t. så det kan sagtens gå..

selvfølgelig skal man prøve en kværn før man køber den så det er bare med at komme afsted....

Held og lykke til jer!