/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dysestørrelser til Suzuki
Fra : sundebo1
Vist : 360 gange
200 point
Dato : 10-01-07 15:20

Har en Suzuki DM 50 med en original karburator, knallerten har fået pillet plumpen af cylinderen, er blevet plannet og har hakket stemplet.
Hvilke dysestørrelser skal jeg forsøge mig med, da jeg efter min motor jurstering ikke kan starte den?
I værste fald hvilken "ny" karburator skal jeg anskaffe mig.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-07 18:46

Jeg går ud fra at den kunne starte før du tunede den.
Start med at teste om der er gnist på tændrøret og mål elektrodeafstanden.
Den skal være 0,6mm-0,7mm
Hvis du kan hæve nålen i karburatoren, så gør det. bare et enkelt hak.
Ellers så prøv at blokkere luftfilteret så den næsten ikke får luft.
Det giver en federe blanding.
Hvis den starter af dette, så skift dysen til en der er 10 højere end det der sidder i den nu.
Målet er at den skal 4takte ved fuld gas, hvorefter man skifter til en lidt mindre dyse som ikke 4takter. På den mådee r du sikker på at dysen er for lille.
Prøv også at starte den uden udstødning.

Godkendelse af svar
Fra : sundebo1

Dato : 10-01-07 19:10

Tak for svaret NoShyGuy.

Der er gnist og tændrøret har den rigtige afstand, men jeg har ikke prøvet at lukke for lufttilførslen.
Der er også sat større udstødning og afgangsrør på dyret. Så jeg er spændt på, hvad den kan trække af gearing.

Mange hilsner
Sundebo1

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-01-07 19:29

Ny udstødning.... Så skal du 20 op i dyse!!!
Ingen plumbe = mere benzin ind.
Større potte = mere ud, som giver plads til endnu mere ind.

Så sæt en dyse i som virker voldsomt stor og prøv at få den til at 4takte.
Når den så 4takter så skifter du dyse 4-6 ned ad, indtil du rammer den dyse hvor den ikke 4takter ved fuld gas.

Husk at hæve nålen først, så du er helt sikker på at der er helt åbent for hoveddysen.
Hvis den 4takter med ½ gas når du har fundet den dyse hvor den ikke 4takter ved fuld gas, så sænker du nålen igen.