/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Blå skærm ?
Fra : Kristian69
Vist : 432 gange
150 point
Dato : 08-01-03 17:59

Hej - nu må det være min tur til at få et kvalificeret svar på et stort problem.
Jeg har ADSL og har ikke før haft problemer - lige indtil en morgen jeg starter maskinen op og vælger Netexpress: en blå skærm popper op og skriften lyder: "Windows - en undtagelse OE er opstået ved 0028:c007F636 i VxD NDISWAN (=!) + 0000115A. Denne blev kaldt fra....." Jeg gider ikke skrive resten, med mindre nogen kan få fornuft ud af det vrøvl.
Jeg gør flg.:

1. Trykker ESCAPE og afslutter NetExpress-boxen, da alt nu alligevel er dødt. Jeg vælger at genstarte maskinen.
2. Efter lidt ventetid popper en grå boks op i venstre hjørne: "WinPPPoverEthernet - programmet venter eller....". Jeg vælger "afslut job" - maskinen lukker, men fryser på skræmbilledet "Windows lukkes".
3. Jeg bruger Reset-knappen og starter Windows igen - når alt er klart, lukker jeg maskinen helt. Den lukker fint uden problemer.
4. Nu starter jeg igen og kan uden problemer gå på nettet via NetExpress.

Problemet er opstået ud af den blå luft, fra den ene dag til den anden. Jeg håber på svar herindefra, da jeg ikke orker at høre på mærkelige forklaringer fra supporten !!

Bedste hilsner,

Kristian

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 08-01-03 18:51

vis jeg var dig villle jeg lige scanne min computer for viruz !! eller også tage en Win Update på www.microsoft.dk under download > Update vis det så heller ikke virker !! prøv lige at lave en reninstall af win det peger at hjælpe :) held og lykke

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 08-01-03 22:21

Kan jeg lægge Win 98 oveni uden at formatere harddisken ?? Uden risici ?

Kristian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-01-03 23:36

Hej Kristian
Nu skriver du ikke hvilken styresystem du har
men hvis du har windows98 inde,kan du rolig ligge den oveni uden at formaterer.
men hvis det er en virus eller en eller anden forkert opsætning,så tror jeg ikke på at det løser proplemet for dig.
En virus kan lægge sig de mest mærkelige steder
så hvis du vil have en maskine der bare køre igen,så må du nok desværre gå den tunge gang,nemlig en formatering
lidt meget træls
men det vil være mit råd til dig.
men du kan selfølgelig også bare prøve at instalerer win98igen oven i den gamle
i med cd skiven-find install-og så kører det bare automatisk.
og så se om det løser dit proplem.
MVH og held og lykke med det
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 23:53

"Kristian69" <Kristian69.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iMYS9.31589$Hl6.3277320@news010.worldonline.dk...
> Hej - nu må det være min tur til at få et kvalificeret svar på et stort
> problem.
> Jeg har ADSL og har ikke før haft problemer - lige indtil en morgen jeg
> starter maskinen op og vælger Netexpress: en blå skærm popper op og
> skriften lyder: "Windows - en undtagelse OE er opstået ved 0028:c007F636
> i VxD NDISWAN (=!) + 0000115A. Denne blev kaldt fra....." Jeg gider ikke
> skrive resten, med mindre nogen kan få fornuft ud af det vrøvl.
> Jeg gør flg.:
>
> 1. Trykker ESCAPE og afslutter NetExpress-boxen, da alt nu alligevel er
> dødt. Jeg vælger at genstarte maskinen.
> 2. Efter lidt ventetid popper en grå boks op i venstre hjørne:
> "WinPPPoverEthernet - programmet venter eller....". Jeg vælger "afslut
> job" - maskinen lukker, men fryser på skræmbilledet "Windows lukkes".
> 3. Jeg bruger Reset-knappen og starter Windows igen - når alt er klart,
> lukker jeg maskinen helt. Den lukker fint uden problemer.
> 4. Nu starter jeg igen og kan uden problemer gå på nettet via
> NetExpress.
>
> Problemet er opstået ud af den blå luft, fra den ene dag til den anden.
> Jeg håber på svar herindefra, da jeg ikke orker at høre på mærkelige
> forklaringer fra supporten !!
>
> Bedste hilsner,

Det lyder mest af alt som en Windows 98 der er blevet noget flosset i
kanten. En formatering og geninstallation lyder som at være på sin plads.
________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ej TDC Internet

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 09-01-03 00:43

Ndiswan er din lan driver og forbindelsesstræk til ADSL spørgsmår er hvad der sker hvis du fjerner din ADSL forbindelse.
Hvad er dit Operativsystem for et ?
Mvh OW

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-01-03 00:57

dette er ikke din fejlkode men.......
se her hvor vigtigt det er at få hele fejlkoden

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;300021

An exception OE has occurred at 0028:0000000C in VxD
This was called from
0028:C001d188 in vxdndis "01"+00005AA0. It may be possible to continue
normally. Press any key.

fejlen med VxD NDISWAN er typisk et netværkskort der ikke er indstalleret korrekt
eller defekt.

hvad mener du mere præcis med "jeg starter maskinen op og vælger Netexpress" ?
hvilken version af windows kører du ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-01-03 01:01

dammm
der skal ikke være smiley imellem men kolon.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 01:16

>starter maskinen op og vælger Netexpress: en blå skærm popper op og
>skriften lyder: "Windows - en undtagelse OE er opstået ved 0028:c007F636
>i VxD NDISWAN (=!) + 0000115A. Denne blev kaldt fra....." Jeg gider ikke
[...]

Prøv at fjerne og geninstallere NDIS-driverne fra Kontrolpanel ->
Netværk... Inden du geninstallerer hele skidtet...

/Henrik

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 09-01-03 10:23

Tak for alle de god ideer - ja, jeg kører Win98 (hvorfor fik jeg ikke skrevet det med første gang). Lige nu er situationen, at jeg prøvede NeoNMan's råd og lavede en update via microsoft.com og idag lykkedes det første gang. Problemet har faktisk været her før, men kun hver 20. gang, ca., hvor jeg skulle på nettet. Pludselig er det så bare HVER gang

"jeg starter maskinen op og vælger Netexpress" - blot at jeg vælger ikonet NetExpress og vælger "Etabler forbindelse"
Jeg prøver lige nogle af de andre råd, med mindre problemet er løst nu - tusind tak, igen !!!!

Kristian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 22:28

"Kristian69" <Kristian69.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iMYS9.31589$Hl6.3277320@news010.worldonline.dk...
> Hej - nu må det være min tur til at få et kvalificeret svar på et stort
> problem.
> Jeg har ADSL og har ikke før haft problemer - lige indtil en morgen jeg
> starter maskinen op og vælger Netexpress: en blå skærm popper op og
> skriften lyder: "Windows - en undtagelse OE er opstået ved 0028:c007F636
> i VxD NDISWAN (=!) + 0000115A. Denne blev kaldt fra....." Jeg gider ikke
> skrive resten, med mindre nogen kan få fornuft ud af det vrøvl.
>
> Problemet er opstået ud af den blå luft, fra den ene dag til den anden.
> Jeg håber på svar herindefra, da jeg ikke orker at høre på mærkelige
> forklaringer fra supporten !!
>
Software problemer på din maskine som support ikke kan hjælpe med.
prom supporten på MS hjemmeside

MVH
Anders

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 09-01-03 17:32

Undersøg dit Autoexec.bat & config.sys for eventuelle invalide startup information
Evt indsæt disse tekster her for verifikation
Mvh Ow

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 00:32

"Kristian69" <Kristian69.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iMYS9.31589$Hl6.3277320@news010.worldonline.dk...
> Hej - nu må det være min tur til at få et kvalificeret svar på et
stort
> problem.
> Jeg har ADSL og har ikke før haft problemer - lige indtil en morgen
jeg
> starter maskinen op og vælger Netexpress: en blå skærm popper op og
> skriften lyder: "Windows - en undtagelse OE er opstået ved
0028:c007F636
> i VxD NDISWAN (=!) + 0000115A. Denne blev kaldt fra....." Jeg gider
ikke
> skrive resten, med mindre nogen kan få fornuft ud af det vrøvl.
> Jeg gør flg.:
>

-- SNIP en masse fjernet

Tænk hvis du beskrevet hvilken slags Windows du bruger (win 95,
win95OSR1, win98, win08SE, ......., win2k sp3, winiXp,..)

Jeg kender ikke winXP og Win99 (=WinMe).

En Google søgning giver ca.. 3500 på NDISWAN - prøv at kikke på dem.

--
- § - Kim Nielsen - § -

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 11-01-03 22:06

<Undersøg dit Autoexec.bat & config.sys for eventuelle invalide startup information
<Evt indsæt disse tekster her for verifikation
<Mvh Ow

Hvad mener du med det ?? Jeg er ikke så meget inde i lige det, såååå....

Og til Kim Nielsen: sorry, det er Win98

Kristian

Kommentar
Fra : 120103101478

Dato : 15-02-03 12:22

HEJ KRESTIAN.INDEN DU FORMATERER DIN HARDDISK,VILLE DET VÆRE EN GOD IDE AT LAVE EN F-DISK,DET SLÅR ALT VIRUS IHJEL.OG INDEN DU INSTALLERER DET NYE WINDOWS SÅ LAVER DU EN SCANDISK\ALL, FOR AT RYDDE SÅ GRUNDIGT OP I DIN COMPUTER AT WINDOWS MINDST MULIGT HAR MULIGHED FOR AT LAVE FEJL UNDER INSTALLETIONEN,HAR DU SPØRGSMÅL SÅ SKRIV IGEN OM HVORDAN. HILSEN KELD

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 16-02-03 21:27

Tak for nogle super svar !

Kristian