/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilket keybord??
Fra : Djkruntz
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 08-01-07 23:05

Hey!

Skal ud og have et nyt keybord...
Mit spørgsmål er så hvilket keybord der har de bedste taster...
Det logitech elite keybord jeg har nu har problemer, hvis man ikke trykker lige ned på tasterne.
Ligesom om de sidder lidt fast hvorefter de giver efter og trykkes ned med et "knæk".
Det ser sådan ud: http://www.softmag.no/logitech_internet_navigator_keyboard_sp_ed%20.htm
Det er vist mest kendt som Logitech Internet Navigator Special Edition.
Det må meget gerne have samme funktioner med de eksta knapper hvor man kan skifte mellem numre osv. osv..
Men er krav er at det er med ledning..

Håber der kommer nogel gode råd med lidt erfaring i og evt. en lille debat...

Mvh Djkruntz

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-01-07 01:48

Jeg er MEGET glad for mit Logitech G15 Keyboard.
Det fås nu med dansk layout.
Det findes også i en billigere udgave uden display. ( G11 )
De 3 gange 18 programerbare taster i venstre side, kan bruges til meget andet end til spil.

Jeg spiller næsten aldrig, men i mit tegneprogram har jeg lagt macroer ind.
Så kan jeg bruge dem med venstre hånd, mens jeg har musen i højne hånd.

Eneste ulempe er, at tegnene på de oplyste taster kan være lidt svære at se i fuldt dagslys.
Gambrinus

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-07 02:02

Tja jeg sværger til mit gode gamle tunge stabile IBM keyboard. De kan fås gratis, fordi folk ,der ikke ved bedre, kasserer dem, når de får en ny maskine med en bunke overflødige moderne taster.

Alt det andet kan laves med tastekombinationer.

Der har været spildt kaffe og meget andet i det.
Så skiller man det ad og vaker det under vandhanen eller i sulfovand. efter tørring og samling er det iorden igen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-01-07 02:18

Rigtig Transor !
Mit første G15 med US layout kunne ikke tåle Whisky nytårsaften.
Jeg har pillet det skildt ad.
Men ak og ve, noget af alt det ski.. SMD elektronik har taget uoprettelig skade.
Det var ellers en god årgangs Whisky.
Nå, så fik jeg mig da et nyt med dansk layout.

Hvor der spilles, der handles.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-01-07 03:55

Citat
Ultrafladt tastatur der kan tåle at der spildes på det

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=520466

Logitech® Media Keyboard Elite

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2166,CONTENTID=10568

Annuller spørgsmålet
Fra : Djkruntz

Dato : 16-02-07 15:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål