/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Garmin GPS 12 og det Levende s
Fra : john.s
Vist : 1116 gange
100 point
Dato : 08-01-07 19:51

Jeg har en Garmin GPS 12 og det Levende søkort på min PC.
GPS 12 er forbundet til computeren og det Levende søkort, er der nogen der ved hvordan jeg får overført waypoint fra PC,eren til GPS og omvendt?
Det Levende søkort er vist nok et af de første, det er fra 2001.
Venlig hilsen
John Svensson

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-01-07 10:17

Hejsa John!
Jeg er ikke sikker på at den version kan gøre det (måske med en ny driver), men her på dette link kan du få hjælp,--- gratis support :
http://soecd.kms.dk/geoservice2/
Prøv også at se GPS link i venstre side.
Håber dette kan hjælpe dig.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : hhmcsv

Modtaget 100 point
Dato : 18-02-07 22:21

Hej,
Ja det er ganske rigtigt at du skal bruge programmet gpslink der er med i det levende søkort. Siden det levende søkort 1 er der kommet adskillige nye udgaver. Den seneste kan du finde på:
http://www.sjofartsverket.se/templates/SFVXNewsPage____6707.aspx

Du skal også have en garmin driver, den findes hos Dansk Sejlunion - (http://www.sejlsport.dk/sw20771.asp)
Det eneste tricky ved opsætningen er valg af den rigtige protokon på garmin'en. Når du vil overføre waypoints og ruter skal du bruge garmin/garmin, når du skal overføre positionen under sejlads til PC'en med det levende søkort kørende skal du bruge NMEA/NMEA
God fornøjelse!
Hans-Henrik

Godkendelse af svar
Fra : john.s

Dato : 09-03-07 13:28

Tak for svaret hhmcsv. Nu virker det efter hensigten.