/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scartfordeler
Fra : marc43
Vist : 803 gange
100 point
Dato : 08-01-07 09:20

Vores søn har lige fået et fjernsyn i julegave med et scartstik. Vi har købt en scartfordeler til Playstation og DVD, men Playstation fjerner lyden fra DVD, så vi er nødt til at tage playstation stikket ud af scartfordeleren for at han kan se DVD. Har nu prøvet med to forskellige scartfordelere med samme resultat.

Er det et typisk problem eller er der noget man kan gøre?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-01-07 12:19

Hej marc43
Er det en fordeler UDEN omskifter?
Jeg købte på et tidspunkt en scartfordeler uden omskifter og da jeg forbandt mine 2 harddiskoptagere til fjernsynet ved hjælp af den nyindkøbte fordeler forstyrrede de hinanden, så gik jeg tilbage til forretningen, hvor jeg fik besked på at jeg havde købt en forkert fordeler, jeg skulle have byttet den til en MED omskifter, da enhedderne ellers ville forstyrre hinanden, da den uden omskifter er beregnet til en enhed og to fjernsyn, hvis du bor i nærheden af københavn er det billigste sted brinck elektronik.
http://www.brinck.dk/
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 08-01-07 13:10

Hej Bjarnebr

Det er uden omskifter (som koster noget mere). Jeg ved godt, at der et alternativt men spørger man en radiforhandlr så mener de ikke at det skulle være et problem.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-01-07 14:13

Hej Marc43
DET ER NØDVENDIGT !!!
Jeg ved godt at den er lidt dyrere, men hvis du køber den i en elektronikforretning som f.eks. Brinck elektronik er det ikke så dyrt, Brinck har nogle til under 100 kr.og det har andre elektronikforhandlere sikkert også.
mvh
Bjarnebr

Accepteret svar
Fra : micmac01

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-07 10:01

THansen har ligeledes Scart fordelere med/uden omskifter fra. 48 til 200 og findes i mange byer.
Hilsen
Michael

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 10-01-07 12:39

Tak for svaret micmac01.

Jeg kan ikke finde det på Brincks side så jeg prøver THANSEN.