/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Garantiregler 1 eller 2 år?
Fra : rylerne
Vist : 1839 gange
50 point
Dato : 08-01-03 13:44

Hvor lang garanti er der på elektronikken i nye biler? Gælder de nye 2 års regler også på biler?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-01-03 13:53

Prøv at tjecke på forbrugerstyrelsenes hjemmeside de har helt sikkert svaret

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-01-03 13:53

Prøv at tjecke på forbrugerstyrelsenes hjemmeside de har helt sikkert svaret

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 60 point
Dato : 08-01-03 14:42

Køb Efter 1/1-2002 - Alle varer er med 2 år uanset. Plus forbruger kan selv vælge om noget skal til reperation eller byttes til nyt !

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 08-01-03 17:37

Er det korrekt? Helt korrekt er det vel at man har 6 mdr. garanti og derefter 1,5 års reklamationsret. Forskellen er vist at under garanti har køber ikke bevisbyrden, men under reklamationsret har køber bevisbyrden.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 08-01-03 17:45

Rigtigt set tjuel. Og desuden kan man ikke bare vælge at få noget nyt. Dette kan ske, hvis det ikke medfører store omkostninger for sælger!!