/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dell kabinet
Fra : birdieput
Vist : 316 gange
200 point
Dato : 05-01-07 00:31

Hejsa..
Har fået et dell kabinet fra 2001, som skal bruges til sønnens pc, men ledningerne til power, reset og leds sidder i et 16 pins stik, hvor den ene pin ikke bliver brugt. Og på hans bundkort sidder de ikke samlet, så man kan bruge stikket. Bundkortet er et MSI 875P Neo. Kan man ikke skille det ad og selv lodde de gamle stik på. Er der nogle som har et diagram eller lignede, ville det være en stor hjælp.
På forhånd tak...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 00:42

Det må være fulgt med da PCen i tidernes morgen blev købt......

Så fat den du har fået kabinettet af - eller find en der har et magen til.....

Det står sikkert i vejledningen der fulgte med.....

Kommentar
Fra : birdieput

Dato : 05-01-07 10:53

På dells hjemmeside er der en manual, men ikke med en beskrivelse pin for pin. Den er originale manual er smidt væk, da pc'en var brændt sammen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 11:19

Den bedste løsning er nok stadig at finde en der har et tilsvarende kabinet......

En løsning kunne også være at finde en der "ved" lidt mere om komputere...

Uden at se det er det næsten umuligt at "gætte" sig frem til hvad der er hvad

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-07 11:22

Har du ikke en anden pc som du kan tjekke ledningerns farve kode,selvføgelig vis del kabinettet har farve kodet ledninger,jeg har kun oplevet to gange at farve
kodet ledninger ikke har passet(gamle taiwan kabinetter)

Du kan tjekke farve koderne fra det gamle kabinet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-07 11:24

jeg sparer på bogstavernefattige tider.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 05-01-07 12:01

eller følg ledningerne fra bundkort/stik til kontakter på fronten af kabinetterne.
F.eks. fra resete knappen på det gammle kabinet til resete på bundkortet/stik og gør det samme på dll kabinettet og så fremdeles,sammenlign ,lod.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-07 12:03

vis du ikke får +/- rigtigt så sker der kun det at kontakten ikke virker,vend stikket på bundkortet.

Godkendelse af svar
Fra : birdieput

Dato : 02-02-07 11:38

Tak for svaret Manse9933.