/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Downloade CD-rom-driver?
Fra : cristian2
Vist : 689 gange
30 point
Dato : 04-01-07 21:18

Mit CD-rom-drev fungerer ikke. Kun en meget sjælden gang virker den en smule. Ellers hører jeg blot CD-rommen suse rundt i 10 sekunden hvorefter den stopper. Og CD’en når ikke at blive registreret med eget ikon i ”Denne computer”.

Jeg har fået at vide at jeg skal lægge driveren ind igen. Problemet er at driveren netop ligger på en CD, hvorfor det jo ikke er muligt.

Næste løsning må være at downloade driveren. Er der nogle der kan hjælpe mig med det?
Jeg har forsøgt, men det virker som en jungle at bevæge sig ud i.

Driveren hedder: Power DVD XP 4.0

CD-drevet hedder (vist nok): Generic USB Storage-MSC USB Device

Min PC hedder VEGA+

Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-07 21:39

Er det et usb drev eller?

Driveren hedder i hvertfald ikke Power DVD XP 4.0, det er nemlig et program til at brænde med. Normalt skal der ikke bruges en driver til et drev da de allerfleste er kendt og driveren allerede ligger i Windows.

Prøv at installere dette lille program så kan du se hvad dit drev det hedder

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Prøv også lige at se i Enhedshåndtering om der er nogel gule spørgsmålstegn, det er nemlig tegn på at der er noget der ikke er installeret.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 04-01-07 21:46

prøv PDVDxp4_Patch_2417.exe
Den kan hentes gratis her:
http://www.cyberlink.com/multi/download/dl_patch.jsp?dl_id=82&ProdId=28
Den opgraderer PowerDVD til version 2417

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 04-01-07 23:35

Hej begge to.

Tak for hjælpen ind til videre!

Til Fijala:
Hvis ikke drevet er det anførte, er det måske det andet (der er kun to i alt) som er anført i Enhedshåndtering: IC25N030ATMR04-0

Der er ingen gule spørgsmålstegn eller andre bemærkninger i Enhedshåndtering.

Til Perchris:
Jeg har forsøgt at downloade via dit link til CyberLink. Da den næsten var i hus meddelte den alligevel at processen mislykkedes, da min version enten er forældet – ellers fordi der slet ikke ligger nogen version af Power DVD på min pc (?)

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-01-07 00:57

Du skulle prøve at downloade dette lille program, det har flere funktioner.
Dels tager det backup af eksisterende driver på computeren, men det kan også finde nye versioner af drivere til de eksisterende programmer, så der var da bestemt en mulighed for at det kunne finde en driver til dit CD-rom drev.

iah

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-01-07 00:58

ØV ØV fik ikke lagt linket ind..+

det kommer så her:

http://www.drivermagician.com/

iah

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 05-01-07 11:06

Til Iah:
Det er gjort.
Der er et "Diskdrev" version: "5.1.2535.0" Dato: "7-1-2001", Provider: "Microsoft". Men om det er overensstemmende med "Power DVD XP 4.0" kan jeg ikke se.

Accepteret svar
Fra : bsservice

Modtaget 30 point
Dato : 05-01-07 18:06

Hej cristian2,

For mig lyder det mere som om dit CD drev er ved at dø
Når du har sat en CD i drevet f.eks. windows CD, åben herefter "denne computer" hvis du kan se CD'ens navn kan drevet godt fokusere laser hovedet, hvis ikke er dit laserhoved ved at dø!
Kender du ikke en der har et drev liggende du kan prøve med?

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 12-01-07 09:34

Til bsservice.

Du har vist ret. Jeg køber en ekstern på edbpriser.dk.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 12-01-07 09:48

Tak for svaret bsservice.