/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Hvor er jeg?
Fra : præceptor
Vist : 872 gange
100 point
Dato : 04-01-07 20:17

Forleden dag fløj en helikopter rundt over Seattle da en elektrisk fejlkondition satte dens elektroniske navigations og kommunikations -udstyr ud af drift. Da det samtidig var tåget og overskyet kunne piloten ikke bestemme helikopterens position og dermed heller ikke sætte kursen mod lufthavnen.

Piloten fik imidlertid øje på en høj bygning og fløj derfor tæt på bygningen og skrev et skilt som han hold op modsideruden. På pilotens skilt var der med store bogstaver skrevet: "WHERE AM I?".

På et kontor i bygningen reagerede nogle ansatte lynhurtigt og skrev et svarskilt som de satte op i deres vindue. Skiltets tekst sagde: "YOU ARE IN A HELICOPTER."

Piloten trak på smilebåndet, nikkede og vinkede venligt til dem inde på kontoret, kiggede derefter på sit kort og fandt den rette kurs til SEATAC lufthavnen hvor han snart efter landede med alt i god behold.

Da nu de var sikkert nede på jorden igen, spurgte helikopterens passager, hvordan i alverden piloten havde været i stand til at navigere på grundlag af et skilt med oplysning om at han befandt sig i en helikopter.

Piloten svarede at skiltet havde fortalt ham at højhuset måtte være MICROSOFT bygningen, fordi han jo på deres hjælpelinje var vant til at få teknisk korrekte, men totalt ubrugelige svar.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 20:46

gad vide hvordan historien så ville lyde hvis det var ens udbyders svævende forklaring på et spørgsmål til hotline

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 04-01-07 21:16

Hvis udbyderen ikke ligefremt har eget højhus kan helikopteren måske laves om til en taxa

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 21:36

arghhhhhh

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-07 21:39
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-01-07 22:55

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-01-07 22:58

Når jeg f.eks. skal have udenbys gæster, plejer jeg at sige, at de kan ringe til mig, hvis de ikke kan finde hertil.

Så ska' de bare sige: "Her ser så'en ud - hvor er jeg?"

Moster

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-01-07 00:15

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 00:19

skiftende humør jerntøs

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-01-07 00:25

Ja, det er sådan lidt efter vejert. LOL.
Sov godt.
Hilsen jerndamen med søm i støvleren

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 05-01-07 03:21

Jeg var gået i seng, men vågnede så op til den socialrealistiske videoreportage mit på natten.

Skægt sådan at se, at ens egen hverdag sådan er blevet filmet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-07 10:29

Ja, dén video er sendt videre til min far, som konstant roder rundt i programmerne og filerne!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 11:19

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 05-01-07 11:38

Ja, den video er både præcis og sjov, men jeg ved ikke om den er lige så sjov, hvis den skal ses fra Ansgar positionen. Jeg tror det er bedst hvis jeg undlader at afprøve den side af sagen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-07 12:02

Der er nok flere Ansgar'r, æ ou

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 05-01-07 13:20

Ja, jeg har sendt den videre til min mand, der er IT-supporter.

Vores telefon kan ringe på de mærkeligste tidspunkter af døgnet med familie og venner, der har brug for hjælp. Og netop i går aftes brugte han over en halv time på at forklare sin far over telefonen, at grunden til at hans printer står og blinker rødt, er fordi den mangler blæk!!!

Selv ligner jeg nok desværre mest Ansgar...

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 05-01-07 15:06

Jeg sidder og roder med en helt anden problemstilling, for lige pludselig er jeg blevet i tvivl om. hvorvidt en organist er en der
a) bruger organer
b) afgiver organer
eller
c) transplanterer organer

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 05-01-07 15:16

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 16:05

organist er en fingerfærdig pibeblæser

er en der laver ornamenter så en ornanist ???

hold så OP med at rode rundt med den organist

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-07 19:56

Ja, må vi liiige bede om kammertonen

Den pianist, jeg går ud og synger med, er organist i det daglige......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 20:53

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 10:59

nå her var det spørgsmål - nu har jeg rodet for at finde det rigtig længe.

vil bare lige bidrage med en lille historie

jeg passede engang en lille knægt der havde fanget ordet organist pga vi kom sammen med en familie hvor manden netop var organist. Knægten ville så gerne ind og se kirken - og jeg tog ham og min egen med til en lille gudstjeneste. Vi sad lige hvor orglet var - knægten var temmelig urolig og da jeg hviskede at han skulle være lidt stille svarede han midt under stilheden mellem orglets toner og præstens fremtoning

altså jeg kan ikke holde lyden ud af ham der sidder og spiller på organet

mange forargede miner - mange mundvige opad - og lidt røde ører her

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 10-01-07 16:02

Den var go'!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-07 17:53

Da Camillas far og mor skulle giftes, var Camillas faster kun omkring 6 år.

Da hun så døbefonden, spurgte hun om, de skulle spise dér.

Midt under salmesangen, lyder det højt og klart fra den lille faster: "Ska' vi ikke hellere synge Katinka?"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 18:59

hvordan filan er vi nu nået fra helikopteren over mikrobløds bygning til kirkens døbefont ???

btw - der ligger en lille visning her der vist skal ses http://www.fg-forum.dk/viewtopic.php?t=9599

Godkendelse af svar
Fra : præceptor

Dato : 15-01-07 06:19

Som en lille oprydning, tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 10:16

oprydning !!!! niks det vil jeg ikke være med til