/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
forsikring til uddannelsen
Fra : myringostar
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 04-01-07 10:53

Jeg skal starte på et 20 ugers grundkursus til landmand og skal i den forbilndelse (pga af det offentliges besparelser) selv tegne en forsikring der dækker i tilfælde af at jeg gør skade på skolens egendele eller jeg selv kommer til skade.
Jeg synes det er uoverskueligt at finde på nettet, så derfor har jeg brug for lidt hjælp.
Hvilken forsikring skal jeg tegne og hvordan finder jeg en der er til at betale?

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 04-01-07 11:22

Hvis du har en alm. indboforsikring har du også en ansvarsforsikring, som dækker hvis du yder skade på andres indbo.
Om det kan dække det behov du har for den specielle forsikring, skal du tale med dit forsikringsselskab om.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-01-07 11:24

Her er et par rigtigt gode sites hvor du foruden at finde svar på dine spørgsmål, også kan indhente tilbud på forskellige forsikringer i diverse selskaber:
http://www.forsikringsluppen.dk/
http://www.forsikringsoplysningen.dk/

Held og lykke med din uddannelse!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : myringostar

Dato : 05-01-07 09:26

Jeg har ingen indboforsikring kun en livsforsikring.
Jeg får ikke rigtig noget konkret ud af http://www.forsikringsluppen.dk/. De selskaber jeg vælger bliver aldrig vist.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-01-07 09:51

Ja det forstår jeg ikke lige hvorfor det ikke virker hos dig...

Jeg har lige prøvet at "tegne" alle tre forsikringstyper hos 3 forskellige selskaber...og det virkede fint

Men ellers prøv at henvende dig hos ét eller flere af selskaberne og forhør dig hvordan du skal forholde dig i din pågældende situation...de vil ganske givet kunne vejlede dig på bedste vis...også uden du bliver "ruineret" eller hverken er over- eller underforsikret !

/Palle