/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Humax Set-Top-Box
Fra : futze
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 02-01-07 07:19

Min Humax VACI 5350 går ikke i Standby når man sætter spænding på.
Den starter op på det sidste program den var på, inden forsygningspændingen blev taget.
Er der en ændring man kan foretage, så den altid stiller sig i standby, efter der er tændt for enheden.I standby er effektforbruget 11w, hvilket jo er mindre end drift effekten.

Kommentar
Fra : pasn

Dato : 04-01-07 02:08

Og hvorfor er det så lige at du ikke blot kan tænde og slukke den med fjernbetjeningen som den er konstrueret til. Hvis nu timeren var aktiveret og der kom en kort strømafbrydelse, og den herefter ikke tændte igen, fik du jo ikke det ønskede program optaget. Sluk blot dit TV med netafbryderen når du går i seng, eller flyt denne til sin egen stikkontakt, så burde du kunne sove roligt. Det er vel næppe st.by forbruget du ikke har råd til, for så er der mange andre ting der kan spares mere på. Jeg har forresten engang set en clockradio der gik ild i, men heldigvis skete det om dagen og forårsagede kun røgskade, men er uheldet ude, så er det oftest Tv, kaffemaskine eller hårde hvidevarer.
hilsen Per

Kommentar
Fra : futze

Dato : 04-01-07 21:59

Humaxen tænder skam efter en strømafbrydelse, men den går ikke aut. på stand by og det er det jeg mener den burde.Det gør andre enheder normalt. Den står tændt med fuld effektforbrug.

Accepteret svar
Fra : pasn

Modtaget 25 point
Dato : 06-01-07 17:53

Jamen det er jo også det jeg skriver at den skal gøre, for at virke som sådan en skal. Det er dig der skal lade være at slukke på stikkontakten. Gentager lige da der er faldet et ord ud i mit første svar så du nok har misforstået det:
1: Forestil dig at din video er på timer og skal optage det program din Sat er indstillet på. Nu kommer en kort strømafbrydelse. Strøm igen. Din video optager som den skal, men hvis din Sat gik på st.by. fik du jo ikke optaget programmet. Derfor skal den tænde helt op efter netudfald.
2: Mindre boligforeninger har flere Sat. recievere stående i et teknikrum for at sende div. programmer ud til lejlighederne. Hvis de efter en kort strømafbrydelse ikke startede fuld op igen, skulle der en mand tilkaldes til at starte dem op igen. Ikke smart. Derfor !!!
hilsen Per

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 25-01-07 16:16

Tak for svaret pasn.