/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvilket kort skal jeg vælge?
Fra : NMR
Vist : 773 gange
75 point
Dato : 07-01-03 23:39

Jeg skal til at investere i et nyt grafikkort, men hvad skal jeg vælge?
Det skal køre sammen med Solteks SL-75FRV ATX, Athlon XP 2100+ og 512 mb ram.
Det SKAL have tv-out, og PASSIV køling. Det må max koste 1000 kr, og helst ligge under.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 00:14

"NMR" <NMR.news@kandu.dk> wrote in
news:dFIS9.30876$Hl6.3193280@news010.worldonline.dk:

> Jeg skal til at investere i et nyt grafikkort, men hvad skal jeg
> vælge? Det skal køre sammen med Solteks SL-75FRV ATX, Athlon XP
> 2100+ og 512 mb ram.
> Det SKAL have tv-out, og PASSIV køling. Det må max koste 1000 kr,
> og helst ligge under.

Eventuelt et Radeon 8500 LE m. 64MB DDR-RAM, og så fjerne køleren på
den og skifte den ud med en Zalman VGA heatpipe. Så får du vist mest
ydelse for pengene (men det bliver vist også ca. 1100).

Men hvis du siger hvad det skal bruges til (spil/kontorprogrammer/osv.)
er det lidt nemmere at rådgive.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 08-01-03 00:30

Jeg har selv stor succes med et GeForce 4 MX440. Det har passiv køler og kostede mig omkring 650 kr.

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 08-01-03 09:48

Se evt. her :D

http://www.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-05.html

umiddelbart er et GF3 Ti200 et bedre køb end fx. GF4 MX440 ???

Kig priserne her :P --> http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.asp

/Philip

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 10:58

Flemming Joensson wrote:
> Eventuelt et Radeon 8500 LE m. 64MB DDR-RAM, og så
> fjerne køleren på den og skifte den ud med en Zalman VGA
> heatpipe. Så får du vist mest ydelse for pengene (men det
> bliver vist også ca. 1100).

Eller et Radeon 9000, de er også med passiv køling.
Det samme kan siges om de fleste Geforce4 MX kort.
HUSK dog, at ydelsen på ovenstående er ringere end et
Radeon 8500LE.
<http://shor.ter.dk/103859068>
<http://shor.ter.dk/452102725>

> Men hvis du siger hvad det skal bruges til
> (spil/kontorprogrammer/osv.) er det lidt nemmere at rådgive.

Et meget vigtigt spørgsmål, som de fleste glemmer herinde.

/Mikael

Kommentar
Fra : NMR

Dato : 08-01-03 15:54

Hej til alle tak for de hidtidige kkommentarer. Kortet skal ikke primært bruges til spil, mest Kontoprogrammer og video, men det må da meget gerne kunne køre de nye spil.

Kommentar
Fra : dupup

Dato : 08-01-03 17:13

Ok... jeg kan oxo anbefale et Voodoo et eller andet nyt.. som ikke koster det vilde... jeg har selv et voodoo3 og det fungere meget bedre end de fleste grafik kort.... plus det kan tage en meget bedre opløsning :D men ellers kan du oxo købe et Gforce3 - 4

Kommentar
Fra : falkner

Dato : 10-01-03 08:09

Hej - Jeg har næsten samme konfiguration som dig. Mit grafikkort er et inno3D geforce4ti 4200 med 64MB Ram. Det kører super og understøtter DirectX8. Kortet med 64 MB ram er hurtigere end kortet med 128 MB pga hurtigere clocfrekvens.
Kortet har TV-Out og DVI. Der er aktiv køling men ifølge bladet Privat Computer kan man bare hive stikket til køleren ud??????? (Jeg har IKKE prøvet det). Når Geforce5 kommer falder prisen sikkert til under 1000 for 4ti 4200'eren

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-01-03 15:06

hej !
P.M.Daytona GeForce4 mx440 AGP, 64 MB DDR tv-out 546,-
hos http://www.foeniks-computer.dk/
sæt selv en køler på:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693 269,-
ialt + transport 815,- ialt
------

Accepteret svar
Fra : SPID3R

Modtaget 75 point
Dato : 03-02-03 19:31

jeg kører selv med et gf3ti200 med tv-out og 128 mb-ram og det er et kanont fedt kort da et kører mange spil flydende i en høj oplødning. selv kører jeg quake 3 og CS i 1600X1200 openGL og det hakker ikke det minste.
GForce MX skal du hplde dig langt fra da dette er en skrabet model.
en test viser at et gf4 mx440 64 MB DDR tv-out arbejder under halvt så stærkt og stabilt som et GF2 ti 500

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-02-03 15:13

det kort du har valdt er rigtigt godt,jeg har selv det.
men hvis det støjer så sæt den 100% lydløse køler - som mit link
henviste til - på.