/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Fladskærms TV ?
Fra : Sunowich
Vist : 843 gange
200 point
Dato : 01-01-07 17:12

Jeg står for at skal købe mit første fladskærms tv.Den bedste kvallitet til billigste pris og hvad skal jeg tage mig i agt for? Håber at få nogle gode links samt prof vejledning

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-07 17:14

Hovsa glemte lie at prisen højst må være 8.000,- og med en skærmstørrelse på en 32-36 tommer mvh Sune

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 01-01-07 17:40

Blive opmærksom på at det skal værre HD. ready og ikke HDMI.
JVC. har det beste på øjenblik og det mest rimelige priser for "32-"26 skærm
så kommer Phillips /(LG også Phillips)
Det har taget mig et 1/2 år,til at fand ud og købte et Salora 94 cm bred som beste i denne format
Den var sat ned fra 1999 Euro til 1263 Euro ,købte en parabol antenne til og så fik jeg DVD kvalitet pá TV.oven i køb

pømske

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-01-07 18:38

Jeg har også været ude her imellem jul og nytår. Desværre kom jeg til den konklution at jeg vil vente til jeg har råd til en god Plasma skærm.

Jeg vil simpelthen ikke ærge mig om ½ år, når/hvis plasmaskærme er nede i pris.

Men som med så meget electronik, så er det jo faldet i pris om ½ år, så det er altid hip som hap om man skal vente. Men overvej at se på et plasma TV, og se om det er værd at vente på.

PS
Aldi har lige haft et LCD tv til ca. 8000.- det var et 40" med HDTV

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 01-01-07 18:49

Plasma skærm og systemet holder kun 10 år .Og personligt ville jeg gerne hold TV. længer
Plasma er meget bedre i det hele .Synt med holder tiden. Selvfølligt kan man sig den tid den sorge ,med andre systemet i fremtiden,Who nows
pømske

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-01-07 19:12

den var lidt kringlet pømske

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-07 19:15

Husk lige at fladskærme af enhver art er diver dårligere billeder end et tilsvarende billedrørstv.

At størrelsen angives ved diagonalen sæ bredformat ( kunne også kaldes lavhøjde) med samme størrelsesangivelse giver mindre billeder.

At stømforbruget generelt er større for en fladskærm. Menat der er stor variation i strømforbrug, så det er værd at lægge mærke til. Hver w i standby koster ca 10 kr /år og hver w i tændt tilstand tilsvarende i forhold til brugstiden.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 01-01-07 19:37

Det er altid folk det påstå på det og hold ved det gamle .Jeg tænk det salg snakkeri ,fra TV.handler .Så kommer de af med deres gammel vare .Hvis man er naive tro man på det
..pømske

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-01-07 20:22

Med en digital tuner er billedet i hvert fald bedre på vores 32" LCD TV end på det tilsvarende billedrørs TV.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 02-01-07 09:02

Giver Bille1948 ret. Jeg har en Sony 40" skærm og synes ikke jeg nogen sinde har haft bedre billede...
mvh bvh

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-07 09:05

Godt link !!

http://www.flatpanels.dk/index.php

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-07 19:14

Takker og bukker for svaret jakjoe. Der står jo nærmest alt som er værd at vide Også tak til jer andre
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-01-07 19:21

Jeg siger også tak.

Ja, den side er ikke helt tosset !!

mvh
jakjoe