/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hjælp jeg har eksem!
Fra : cristian2
Vist : 2887 gange
20 point
Dato : 31-12-06 13:41

Jeg har eksem i lysken og lænden. Det klør og skaller af. Jeg er blevet allergitestet og har ikke allergi. Jeg har fået diverse medikamenter fra hudspecialist uden det hjalp. Jeg har været til homøopat som konstaterede at det ikke var candida eller anden svamp og gav mig urtedrik og nogle dråber, E-vitamin, diverse vitaminpille, C-vitamin og fiskeolie – samt satte mig på en kur i fire måneder som jeg har fulgt slavisk hvor jeg ikke måtte spise mælkeprodukter og citrus og som nu er slut. Men problemet er der stadig. Det eneste som har hjulpet lidt var da jeg midt i perioden smurte stederne med saft fra en aloveraplante. Men straks jeg stoppede hermed blussede det op igen.

Er der nogle som ved noget om andre kure imod eksem?

Engang tog jeg en fastekur da jeg havde uren hud. Det fjernede den urene hud. Var det værd at prøve?

Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-06 14:04

Hvilken slags trusser bruger du?? måske et lidt underligt spørgsmål, men hvis det er kortbenede

kan det være materialet trusserne er lavet af, evt. elastik. Mange kan ikke tåle

elastik/gummi/plaster, og det er jo ikke sikkert du lige er blevet testet for det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-06 14:04

Citat
Engang tog jeg en fastekur da jeg havde uren hud. Det fjernede den urene hud
.. har som sådan ikke noget med eksem at gøre

uvilkårligt - hvis aloe vera hjælper tyder det på at du bliver for varm - så fortsæt med det - eller køb noget plejende zinksalve du kan smøre på for at tørre ud.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 31-12-06 14:30

Har du checket dit vaskepulver og toiletpapiret?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 31-12-06 14:31

Dit vaskepulver uden parfume og toiletpapiret må ikke være bleget.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 31-12-06 14:44

Tak for svarene alle sammen ind til videre!

Til Nordsted1:
Jeg går i boxershorts og meget løse da det ellers fremme kløen og sover af samme grund uden.

Til Bja2:
Jeg har gennemgået en omstændelig test af alverdens stoffer på arme og ryg hos hudspecialist. Her viste det sig at jeg ikke har allergi over for noget som helst. Skulle blegemiddel ikke være indbefattet heri?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-06 14:55

Christian2, jeg tror ikke at hverken blegemiddel eller farvestoffer er i den test??

Barberer du dig, hvor du har eksem??

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 31-12-06 15:23

Hej Jeg taler KUN ud fra egne erfaringer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-12-06 15:31

har hudlægen konstateret hvad art din eksem er af?

Det kunne skyldes svamp som har det godt på lidt tynd og fugtig hud.
Når alovera saften hjalp kunne det være fordi konderveringsmidlet i produktet også modvirkede svampen.

Homøopater er folk som er gode til at overbevise andre om deres evner, selv om hele grundlaget for deres virke er værdiløst. Det har man vidst i godt 150 år. En homøopat kan ikke afgøre om et eksem skyldes svamp. Det er svært nok for en rigtig læge.

Svampe kan ikke lide et surt miljø. Så prøv med en daglig afvaskning med eddike.Lad eventuelt et stykke køkkenrulle med eddike ligge over stedet et stykke tid. Det kan være det første gang svider med eddiken. Men hvis det er svamp, vil huden hurtig repareres og det svider ikke mere.
Bliv ved gennem nogen tid til svampen er helt væk.
Hvis det ikke hjælper, må du satse på hudlægen. Homøopater og diverse spise og fastekure , tror jeg ikke en døjt på, iden sammenhæng. Homøopati er vel strafbart, hvis han giver sig ud for at behandle syge mennesker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-12-06 15:32

har hudlægen konstateret hvad art din eksem er af?

Det kunne skyldes svamp som har det godt på lidt tynd og fugtig hud.
Når alovera saften hjalp kunne det være fordi konderveringsmidlet i produktet også modvirkede svampen.

Homøopater er folk som er gode til at overbevise andre om deres evner, selv om hele grundlaget for deres virke er værdiløst. Det har man vidst i godt 150 år. En homøopat kan ikke afgøre om et eksem skyldes svamp. Det er svært nok for en rigtig læge.

Svampe kan ikke lide et surt miljø. Så prøv med en daglig afvaskning med eddike.Lad eventuelt et stykke køkkenrulle med eddike ligge over stedet et stykke tid. Det kan være det første gang svider med eddiken. Men hvis det er svamp, vil huden hurtig repareres og det svider ikke mere.
Bliv ved gennem nogen tid til svampen er helt væk.
Hvis det ikke hjælper, må du satse på hudlægen. Homøopater og diverse spise og fastekure , tror jeg ikke en døjt på, iden sammenhæng. Homøopati er vel strafbart, hvis han giver sig ud for at behandle syge mennesker.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-12-06 17:09

Homøopaten stod foran dommeren.
Dommeren - "De er igen tiltalt for at sælge livsgivende eleksír,
bliver de aldrig klogere, hvor mange gange har de nu været dømt for det ?" -

Homøopaten - "Tja lad mig nu se.. første gang var vist i 1758......"-

Hvis allovera hjælper, ja så er det da godt, det kan du da fortælle din læge,
eddiken og tør hud hmm jo det svirer nok, men brug hellere et menstrutationsbind i stedet for
toiletpapir.

ved svamp kan du prøve "canesten 1%" fåes i håndkøb.
ved psoriasis ligende hud(tør,flækker,svider) kunne du hos lægen få "Dermovat 0,05%"

Desværre kan man ikke linke direkte, men kan selv på..
http://www.medicin.dk
Det er der lægerne slår op.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-12-06 17:39

Ej, altså. ---Tilbage til hudlægen!
Når det du fik fra ham ikke virkede, så skal du da henvende dig igen så I kan prøve noget andet. Lægen kan jo ikke vide, at det ikke virkede hvis du ikke siger det til ham.

Hvis det kun var lidt tørhed så kunne du prøve med lidt uparfumeret fugtighedscreme, men du KAN risikere, at det bare bliver værre. Og det bliver sværere for hudlægen at finde ud af, om det skyldes de nye ting du har eksperimenteret med, -eller det er det oprindelige problem stadigvæk.

Du bliver ikke testet for "alt" ved en allergitest. Og du kan godt blive irriteret af nogle indholdsstoffer i vaskepulver, tøj, skyllemiddel, barbercreme, sæbe eller hvad du ellers bruger på de dele, --uden at du er allergisk..

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 01-01-07 15:52

Har du prøvet med Tea Tree Lotion? Det er en mirakelcreme, der virker mod mange typer hudirritationer. Du kan få den hos Matas.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-01-07 16:33

Uha... jeg synes, at teatree virker irriterende på sart hud... Jeg har IKKE gode erfaringer...
Måske er det godt til lidt hudbetændelse... Men ikke til eksem eller tør hud..

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 01-01-07 18:15

Endnu engang mange tak for alle jeres råd!
Her følger svar på jeres kommentarer:

Nordsted1:
Jeg barberer mig ikke på de steder.

Transor:
Jeg har gennem længere perioder prøvet svampebehandlingsmidlerne Canesten og Brentan uden nogen som helst effekt. Derfor tvivler jeg på at det er svamp.

Hudlægen har ikke diagnosticeret hvad det er/skyldes. Blot mener hun, jævnfør de medikamenter hun allerede har givet mig, at det ikke er svamp.

Natmaden:
Jeg briefer løbende min hudlæge. Jeg har intet skrevet her, som hun ikke er opdateret med.

Birgitta:
Jeg har været hos hudlægen siden jeg fik eksemen første gang for 3-4 år siden i alt 9 gange, tror jeg, og skal snart derhen igen. Men hudlægen har ikke rigtigt mere at stille op. Hun er begyndt at give mig forskelligt nyt medicin fra USA uden effekt, men det er fordi hun allerede har været hele sit eget spekter igennem. Det er netop derfor jeg henvender mig her på sitet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-01-07 18:32

Hudlægen har vel ikke givet op??
Hvordan vasker du tøj? I egen maskine? Eller på vaskeri?

Du skal KUN bruge hvidt bomuldsundertøj. Altid vaske ved over 60 grader. Og altid med ekstra vand ved skyl. Og som sagt før: Minirisk-sæbe og INGEN skyllemiddel.

Jeg har set i din historik at du har flere spørgsmål, der drejer sig om at finde billige løsninger og spare penge. Og at du har været arbejdsløs og nu er i job.

Så måske skulle du overveje at købe en ny vaskemaskine. Og så køb en god en, der kan "allergiskylle" og med energispareprogram..
Og vaskemaskinen må altså ikke proppes...

Jeg TROR altså, det har noget med vask eller med tøjet at gøre.......

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 02-01-07 00:25

Til Birgitta:

Tak for dit råd!
Nej, hudlægen har for så vidt ikke givet op - så længe jeg bliver ved med at vende tilbage. Men jeg kan høre på hende, at vi er ved at nå loftet for de muligheder hun har for at hjælpe.

Min vaskemaskine er under et år gammel. Men det meste af mit undertøj er i andre farver end hvidt. Jeg vil prøve at udvide garderoben og købe Coops Minirisk-vaskepulver. Jeg bruger i forvejen deres shampoo. (Desuden har jeg på hudlægens anbefaling vasket mig med Miniscrop som er en desinficerende sæbe, men uden effekt).

Men hvorfor er du overbevist om, at det skyldes vaskepulver eller tekstilfarve? Det er blot af ren nysgerrighed, jeg spørger. Det vil jo være interessant om du har ret.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-01-07 14:43

Såmænd på grund af eksemets udbredelse... Det er lokaliseret til området inde under dine boxershorts, ikke?
Hvis det var allergi så ville det vise sig andre steder på kroppen også.

Det kan godt være, at dine boxershorts er lavet af noget som din hud ikke kan tåle... Det behøver ikke at være dem allesammen. Men når huden først er irriteret på det område, så skal der ikke så meget til for at holde irritationen ved lige. F.eks. lidt vaskepulver som du måske tåler helt fint på resten af kroppen...
--Så prøv at skifte vaskepulver til noget mere hudvenligt, f.eks. minirisk, og brug samtidig nye hvide underbukser af en eller anden slags... --Husk at vaske trusserne inden brug.

Når din vaskemaskine er så ny, så kan den ret sikkert stilles til at skylle med ekstra høj vandstand. Gør endelig det. --Og hvis Miniscrop alligevel ikke hjælper, så lad endelig være med at bruge det.. Det kan være indholdsstofferne i sæbe af forskellig slags, der irriterer dig. Undgå helst helt sæbe, -også shampoo- på området i en periode, til du kan se om tøj- og vaskepulverskift har en effekt.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 02-01-07 22:06

Når nu aloe vera virker, det virker for øvrigt på meget.
Har du så prøvet Aloe Vera drikke gel.

Jeg finder gerne en god fabrikat hvis du er intersseret.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-02-07 23:43

Eksem kan skyldes mange ting. Hvis intet andet hjælper, så prøv at udelad nogle ting du spiser i din hverdag. Lav dine egne prøve perioder. Prøv med brød og mælk, eller alcohol. Eksem kan også skyldes at dine vægge i tarmene er tyndere end normalt og derved optager flere stoffer gennem det du spiser. Men problemet er så at din krop ikke, gennem lymfe og andre naturlige udskillelses steder kan skaffe sig af med "giftstofferne", så de derfor prøver at komme ud ved huden istedet. Psoreasis er en anden grund til samme udskillelses sygdom.
Det er dog vigtigt at du i din dagligdag tænker positivt over for dine medmennesker. En positiv tankegang kan hjælpe mere end du tror.