/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
HD Spørgsmål
Fra : 10.Totti
Vist : 566 gange
165 point
Dato : 27-12-06 21:36

Jeg ska ud og ha et 32" lcd tv som er hd ready..og har lige et par spg:)

Hd film de er i en opløsning på 1280x544 deromkring..? og dvd film er 640x et aller andet..Er det korrekt? så det vil sige at en alm dvd film ikk er i HD kvalitet men bar alm dvd?

Jeg har li købt en dvd som er HD ready..og den har noget der hedder HDMI ligesom fjernsynet..hva er det???

På forhånd tak for hjælpen :)

Accepteret svar
Fra : hr_hvalsoe

Modtaget 175 point
Dato : 27-12-06 22:15

HDMI (High-Definition Multimedia Interface) er HD, hvor lyden også tages med i et samlet kabel,

Du kan læse mere her:

http://www.hdmi.org/consumer/faq.asp#q1_1

eller her:

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

MVH

hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 27-12-06 22:41

Så det vil sige det HDMI kabel skal gå fra tv til dvd'en?

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 28-12-06 09:06

Nu ved jeg ikke hvordan du forbinder dit udstyr, men f.eks. kan du fra din DVD afspiller forbinde et HDMI kabel til TV´et, og derved få overført både billede samt lyd i superb kvalitet! Det er fatisk ligesom scartkabler, dog med bedre billede og lyd.

Dette jeg her fortæller er naturligvis den overfladiske version. At forstå HDMI 100 % kræver lidt mere.

MVH

hr_hvalsoe

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 10-01-07 22:57

Tak for svaret hr_hvalsoe.