/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Arveloven?
Fra : Znekkern
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 27-12-06 16:22

Min far lever; og kommer sandsynligvis til at efterlade sig en del penge til sine arvinger 3 "ægte" og 3 "uægte" - 3 fra ægteskab - 1 fra før ægteskab - og 2 fra utroskab i ægteskabet!
Han sidder som enkemand i uskiftet bo, og bare dette skaber en del problemer!
Han er samboende med en anden enke, som også er bedrestillet; med 2 egne børn.
Hvordan boet skal deles er fo sa vidt ligegyldigt; men jeg ønsker på en eller anden måde at begunstige mine børn, så de kan træde ind som "direkte" arvinger istedet for mig. Jeg vil ikke have nogle;- men heller ikke smide ungernes arv væk!
Hvordan og hvor kan jeg gøre mig selv "arveløs" uden det går ud over ungerne??
Znekkern!

Kommentar
Fra : Znekkern

Dato : 27-12-06 16:25

Har ikke brug for at vide, at jeg kan skrive testamente mens jeg lever.........
Vil bare finde ud af, hvordan reglerne er skruet sammen!
Læs mellem linjerne og prøv at komme med fornuftige og ikke flabede svar!
Mewd venlig hilsen

Znekkern!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:28

Synes du skulle kontakte en advokat. Ingen her kan garantere et juridisk korrekt svar.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 27-12-06 16:32
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:33

Sådan lidt flabet vil jeg sige, du må betale som alle andre.

Kommentar
Fra : Znekkern

Dato : 27-12-06 16:34

Har ikke råd til advokat; men håber at en eller anden kan fortælle hvordan proceduren er.
Skal jeg skrive til Statsamtet? Skal jeg skrive til fogeden? Hvad skal jeg skrive? of hvornår skal det gøres? Jeg kan selvfølgelig skrive til mine søskende, men jeg vil bare forsøge at finde en juridisk korrekt måde at gøre dette på uden at skulle opsøge advokater på må og få - særlig, når jeg befinder mig i udlandet!
Dette er seriøst ment, og jeg forventer ikke svar, som "Jeg må snakke med en advokat" - Det har jeg jo tænkt på allerede! Dette er ikke et nyt problem; men har naget mig gennem flere år!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-12-06 16:34

Det lyder lidt svært, og skal nok laves sammen med en advokat.
Prøv at kigge her:
http://www.familieadvokaten.dk/?gclid=CJSvl9z7sokCFQEiZwodpT1Pjg
Hvis du ikke allerede har være der.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-12-06 16:37

Teil

Nææ det er ikke noget svar på sp. flabet eller ej, men fuldstændig korrekt. Hvorfor fanden skulle kreditorerne snydes. En noget beregnende og lousy moral

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:39

Så gør det på en anden måde.
Er der værdier at arve efter din far, Be ham oprette et testamente,
og be ham betale for advokathjælp for dit testamente når i er i gang.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:42

Klumme.
Kreditorerne kan ikke snydes med et testamente.
Hele formuen kan ikke testamenteres til anden side.
Familie med arveret skal ha deres, ligeså kreditorer.
De sidstnævnte står i prioritet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 16:43

Dette spørgsmål "lugter" lidt af en kopi af dit andet spørgsmål (de eneste du har).....

Nu har du blot omformuleret det lidt så der er taget højde fra de svar vi allerede har givet dig....

En så "tricky" sag har kun en løsning (uanset om du har råd eller ej) - ADVOKAT

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:45

Sidder man i uskiftet bo må værdien af boet ikke forringes i væsentlig grad.
D.v.s. manden må ikke bruge løs af formuen.
Mellem linierne aner jeg lumske planer mod søskende og halvsøskende.
Det bliver sikkert en krig uden lige.

Godkendelse af svar
Fra : Znekkern

Dato : 27-12-06 16:46

Tak for svaret Teil.
Havde forventet nogle klare regler; men jeg skal gå vider via ret og råd!

Ikke let, når man bor i udlandet, at finde en lokal advokat, der kan sådan noget!! :c(
Znekkern!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:48

Velbekomme.
Opfør dig nu pænt i familiekredsen.
Lad ikke penge starte uvenskab.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-12-06 16:52

Teil - det kunne også være at der kommer nogle kreditorer som gøre et stort indhug i arven.
Og der er jo ingen grund til at arve værdier som bliver væk med det samme.

Znekkern -
Men da dine børn ikke arver din far men arver dig - så har jeg svært ved at se hvordan du kan fraskrive/videreskrive arv til dine børn.
(det er ikke noget svar men bare en tanke)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:59

e.c.
Netop og hvem har kreditorerne krav til. Faderen eller spørger her.
Vi har erfaring med krav fra kreditorer, som retteligen skulle stilles
til dødsbo. Helt klart betaler man ikke andres udgifter.

Kommentar
Fra : Znekkern

Dato : 27-12-06 17:07

Tak til alle, der har giddet at læse dette, og tak til flabede kommentarer:
Kreditorer og kreditorer er to forskellige ting:
1 Selvforskyldte kreditorer har jeg ikke noget imod. De får vel sit langs vejen!
2. Uforskyldte kreditorer:
a) Kreditorer, som fremkommer p.g.a. sygdom, og de problemer, dette koster.
ad a)1: Proffesionelle rykkervirksomheder, der sender ublu rentekrav; nå staten har gjort dig fattig.
ad a)2: Uforskyldte kreditorer, der ikke kender udtrykket "force majeure" og opfører sig derefter!

b) Staten, der kræver, at du skal være 100% up-to-date med alle statslige pligter og regler, selv om staten har stor skyld i bnåde sygdommen og resultatet!
ad b) 1 Staten, der "glemmer" dig i systemet, og straks sender krav omkring ting, du ikke har fået at vide! - Dette er vel den virkelige skurk. Statens logik: 1.Staten kan ikke fejle, basta. 2. Hvis staten alligevel fejler, er det ikke statens fejl, men dit eget! Skide være med at du egentlig ligger for døden, bare betal! (Også selv om du er ubemidlet p.g.a. sygdom!

Nu får jeg vel en masse søgsmål bare for at sætte dette på tryk!

MVH
Znekkern

Kommentar
Fra : Znekkern

Dato : 27-12-06 17:19

Havde ingen intentioner om at skulla lave rav i gryden!
Bare en modvilje om at mine kreditorer - og særlig de "ufortjente", som bare skraber til sig, fordi loven tillader det ikke skulle nappe noget, som mine unger stadig kan få glæde af!
I disse søde juletider har folk generelt for travlt med andres sager; og jeg kan kun sige, at jeg bare forsøgte at "hoppe over mig selv" til fordel for mine unger - Afskrive min arveret; men ikke ungernes!
Selv er jeg totalt ligeglad med min fars penge - Han må da gerne bruge dem som han vil, men jeg vil ikke, at ungerne skal lide efter mine "udskejelser"...........
Er det så vanskeligt at kapere??
De kommer jo ikke til at arve en skid efter mig alligevel - kreditoreren - især de "grådige" tar jo alt hvad jeg ejer og har alligevel...!

Kommentar
Fra : Znekkern

Dato : 27-12-06 17:19

Havde ingen intentioner om at skulla lave rav i gryden!
Bare en modvilje om at mine kreditorer - og særlig de "ufortjente", som bare skraber til sig, fordi loven tillader det ikke skulle nappe noget, som mine unger stadig kan få glæde af!
I disse søde juletider har folk generelt for travlt med andres sager; og jeg kan kun sige, at jeg bare forsøgte at "hoppe over mig selv" til fordel for mine unger - Afskrive min arveret; men ikke ungernes!
Selv er jeg totalt ligeglad med min fars penge - Han må da gerne bruge dem som han vil, men jeg vil ikke, at ungerne skal lide efter mine "udskejelser"...........
Er det så vanskeligt at kapere??
De kommer jo ikke til at arve en skid efter mig alligevel - kreditoreren - især de "grådige" tar jo alt hvad jeg ejer og har alligevel...!

Kommentar
Fra : Znekkern

Dato : 27-12-06 17:22

Havde ingen intentioner om at skulla lave rav i gryden!
Bare en modvilje om at mine kreditorer - og særlig de "ufortjente", som bare skraber til sig, fordi loven tillader det ikke skulle nappe noget, som mine unger stadig kan få glæde af!
I disse søde juletider har folk generelt for travlt med andres sager; og jeg kan kun sige, at jeg bare forsøgte at "hoppe over mig selv" til fordel for mine unger - Afskrive min arveret; men ikke ungernes!
Selv er jeg totalt ligeglad med min fars penge - Han må da gerne bruge dem som han vil, men jeg vil ikke, at ungerne skal lide efter mine "udskejelser"...........
Er det så vanskeligt at kapere??
De kommer jo ikke til at arve en skid efter mig alligevel - kreditoreren - især de "grådige" tar jo alt hvad jeg ejer og har alligevel...!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-12-06 18:08

Du alforstyrrende LOOOOOL Jeg afstår fra at kommenetere yderligere på denne tumpes holdninger vedrørende kreditorer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 18:43

Hvis dine kreditorer ikke har været i fogedretten med sine krav.
Ja så kan du trygt fordelen din del af arven til børnene.

Kommentar
Fra : zumamadsen

Dato : 22-09-08 21:04

Jeg har brugt www.advodan.dk et par gange i forbindelse med et arveregler og diverse advokathjælp. De kan varme anbefales og har kontore i stortset alle landets størrere byer. Se evt også http://www.metalassens.dk/sw6363.asp hvis du er LO medlem - så kan du få gratis rådgivning.