/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
hvBliver du også snydt af TDC?
Fra : severino
Vist : 1103 gange
100 point
Dato : 27-12-06 15:38

Jeg har konstanteret, at TDC ikke spiller ærligt spil, når de opkræver for telefonregningen.
Det er især på det mobile område, hvor de tilskriver beløb, som de ikke har god grund til.
Man "bonner" simpelthen kunden for fiktive modtagelse af SMS og lignende tjenester.
De har på min sidste regning tilskrevet ca 500 kr for modtagelse af SMS, som skulle være ringetoner og særlig billeder, hvilket jeg ved ikke passer. - Selv på en mobil som er inaktiv og uden SIM-kort isat, har man tilskrevet et forbrug.
Min datter havde et abonnement, hvor man bonnede hende for ca. 5000 kr, hvor forbruget lå på tidspunkter hvor hun har ligget og sovet.
Jeg tror derfor at TDC godtager enhver opkrævning fra selskaber med ringetoner og lignende, da de selv tjener penge på det, og derfor ikke vil gøre noget ved det, selv om man klager over beløbet.

Er der andre uheldige TDC kunder som har været udsat for det samme korrupte tiltag, så check dine gamle regninger og lad os i samlet flok, få bugt med TDC's unoder en gang for alle!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:17

TDC har opdaget en fejl, hvis du har læst aviserne.
Henvend dig og få rettet dine regninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 16:34

Tror IKKE TDC "bevidst" snyder nogen.....

Fejl er så en anden side af sagen og netop med opkrævninger fra andre selskaber har de ikke den store mulighed for at se rigtigheden....

Dankort osv. bliver jo også misbrugt af andre - det er jo ikke bankernes skyld

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 27-12-06 16:50

Jeg syntes det skal være bankernes skyld, at jeg i denne måned har et volsomt overtræk på mit dankort!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-06 16:53

TDC har bevidst henvendt sig til os ved flere lejligheder.
Bl.a. vores internethastighed ikke var den lovede hastighed,
gamle ledninger og store afstande kan heller ikke rette på dette.
Derfor nedsatte de prisen på vores adsl forbindelse.
Vores telefonregning er betydeligt lavere efter forslag fra TDC.
Jeg vil kalde det god service.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-12-06 17:36

tdc er utvivlsomt det selskab, der leverer den bedste service. for et års tid siden, skiftede jeg kortvarigt til tele2, men de kunne ikke levere bredbånd som de havde lovet, så jeg skiftede tilbage til tdc. i den forbindelse, indsneg der sig en fejl fra tdc. de havde ikke fået oprettet min adsl-linie. da jeg påtalte fejlen, fik jeg den første måned gratis, + 2 biografbilletter med frit valg af tid og sted som kompensation. det har jeg aldrig hørt, at andre selskaber har gjort.
så tag du bare en fornuftig snak med tdc. de er til at tale med.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-06 19:53

Til Teil:
Jeg har flere gange henvendt mig til regningsservice for at få klarhed over de tilskrivninger der er ud over mit normale forbrug. De skriver bl.a. i en mail:
1: 15. juli 2006 kl. 02:17 fra nummer 1208
2: 15. juli 2006 kl. 02:32 fra nummer 1220
Her ud over angiver de firmanavn og telefonnummer til disse udbydere. - Klokkeslettet er et tidspunkt, hvor jeg sover dybt, og datoen er en dag i min sommerferie, hvor jeg slet ikke brugte min mobile telefon, da jeg var i udlandet. Iøvrigt benytter jeg slet ikke disse tjenester, da de for mit vedkommende er uinteressant.

Til trimare46:
Jo jeg er også af den overbevisning, at TDC nok er den bedste på markedet, og det er da også derfor jeg i 35 år, har holdt mig til dem. - Men nu er det måske på tide, at følge den strøm af kunder der flygter fra TDC. Hvis de ikke vil holde på deres kunder og behandle dem på en anstendig måde, så må man se sig om efter et alternativ.

Til refi:
Jeg tror at TDC er ved at udvikle sig til et kreativt og uigennemskueligt firma, som i sin ærgelser over at den amerikanske opkøber, trak størstedelen af kapitalen ud af TDC, så de nu må finde på nye skurkestreger for at tjene penge.

En udsendelse i DR1 i KONTANT den 5 dec. kl. 21.oo, var der en tankevækkende udspørgen af en TDC medarbejder, som ikke rigtig kunne svare på de skarpeste spørgsmål.
Jeg må indrømme, at her faldt min tro på TDC's troværdighed.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-06 20:03

Jeg har haft TDC engang... Aldrig mere siger jeg bare.
Da jeg oprettede mit mobil abonnement virkede SIM kortet ikke, nå ja, men så kontakter man dem da med problemet.. MEN! De ville dengang have 200kr for at sende et nyt sim kort, det ville jeg selvfølgelig ikke betale for, men jeg hang på de 6 måneders opsigelse.. Hende jeg talte med forlangte at jeg skulle opsige det skriftligt. Efter ikke at have hørt noget fra dem i noget tid, ringede jeg for at høre om min opsigelse var modtaget, det fik jeg så at vide at den var, dum som jeg var forlangte jeg ikke dokumentation for dette. Da de 6 måneder var udløbet fortsatte de STADIG med at sende regninger, og ved kontakt med TDC fik jeg at vide at de aldrig havde modtaget nogen opsigelse. Der manglede jeg min dokumentation! Et brev mere blev sendt, modtog en regning mere, der var meget brok frem og tilbage, men det endte med et fint brev fra RKI (den eneste gang jeg har prøvet det!) Så ja, for mig og se prøver de at snyde folk! Så det driver..

Har Telia mobil og Cybercity internet nu, de selvskaber har jeg kun oplevet god service fra.

Min tante bestilte TDC Bredbånd, fortalte i butikken at de havde to ISDN linier ind i huset og fik at vide at det gamle modem skulle væk.. Det passede ikke, da den deler linierne, ikke ISDN boxen, nok om det, det kan jo være en uskyldig ekspedient der har taget fejl. Men når man så har siddet og ventet næsten 3 kvarter, for at få at vide, "det kan jeg altså ikke svare på, jeg må stille dig om" og forbindelsen bliver afbrudt.. Ringer op igen, også en der stiller om, efter lang tids venten får man så en meget gnaven mand i røret, som guider en igennem en indviklet opsætning, al respekt, han vidste trods alt hvad han havde med at gøre.. Jeg har sat internet op før, så det er ikke fordi jeg er helt dum på området.. For fik en sur bemærkning om at "det er jo en gør det selv løsning!" Ja, men når vejledning og butiks ekspedient er vildledende, så er det sgu fedt!

Har hørt andet brok om TDC, men kan ikke huske hvad, det kunne ellers være rart i skrivende stund.

Cybercity, jeg havde en router der stod af, ingen problem, havde en anden med posten igen få dage efter, flink betjening og alting. Internet virkede ikke efter tordenvejr, jeg fik en besked om hvornår centralen kunne forventes at virke igen, igen flink og rar betjening.

Telia har jeg aldrig kontaktet, for det har bare virket

Undskyld det lange indlæg, men blev lige så arrig

Held og lykke med regningen

- Anden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-12-06 20:08

Nå ja, en brok historie mere.. Min bedstemor har et kaldesystem til hjemmeplejen der virker oveer telefonen.. Der gik to uger før det virkede igen, det syntes jeg er dårligt, specielt når de blev gjort opmærksom på vigtigheden.. Det er de færreste på 88år der har en mobil til at tilkalde hjælp..

- Anden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-06 20:18

TDC er ikke hvad de har været. Trods den hårde konkurrence på dette marked, har de åbentbart sløjet af på deres service for at følge med priserne.
Jeg ville fortrække at give det mere mod en sikker og retfærdig forbindelse.

Men sådan ser verdenen åbentbart ikke ud mere. Idag er det pengene der har magten!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 22:16

Citat
Jeg ville fortrække at give det mere mod en sikker og retfærdig forbindelse

Søde venner - det er stadig TDCs kabler der ligger i jorden......

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-12-06 11:34

Selvom det er TDC's kabler der ligger i jorden, så her de mistet eneretten på at bruge dem, heldigvis, mener jeg da. Monopol er aldrig godt

- Anden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-12-06 13:45

Citat
Søde venner - det er stadig TDCs kabler der ligger i jorden......

Ja men søde lille refi! - Det tror jeg alle er klar over, så her har du nok misforstået den måde jeg udlagde min kommentar!
Jeg mente selvfølgelig den udbyder som hænger i den anden ende.
Men man kan selvfølgelig vælge en hel anden løsning, som kabelnet eller den fremskreden lyslederteknik, som man forbereder her i byen.
Men det er måske den måde man hos TDC giver fem kolde tær i røven efter 35 års trofast abonnement.
Det burde de holde sig for gode til!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-12-06 15:45

Citat
Søde venner - det er stadig TDCs kabler der ligger i jorden......

Ja, - men nogle steder ubenyttede - for heldigvis kan man i dag benytte lyslederkabbler!

MVH en tidligere utilfreds tdc-abonnent.
Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-12-06 15:47

.... KABLER

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-06 16:16

Der findes områder hvor ingen vil betale for lyslederkabler til nogke få ejendomme.
Vi bor 700 meter fra en lyslederhovedlinie. De 700 meter er ikke interessante for noget selskab.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-12-06 16:53

SYND!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-06 21:02

Ja når man tænker på hvor godt det kører i sydamerika, chile, argentina der har man trådløs internetforbindelse på hvert hotel, vandrerhjem samt internetcafeer alle vejne.
Vi er skam bagud i valsen.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-12-06 21:11

Korrekt - og desværre også på mange andre områder!
Det er ikke for intet tyskerne siger: "Die dumme Dänen"
MVH Akle

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-12-06 21:13

Citat
Vi er skam bagud i valsen.

Hvilket nummer bruger du da i sko?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-06 21:18

Jeg har hemmeligt nr.

Godkendelse af svar
Fra : severino

Dato : 30-12-06 20:31

Tak for svaret taunusanden.

Du er den der er mest posetiv, set ud fra mit problem, så derfor får du pointene.
Jeg mener når man har sat point på højkant, så bør de også deles ud. Ikke noget med at lukke et spørgsmål med annulering for at spare på pointene, lige som visse andre gør det her på KANDU.