/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nyt grafikkort og strømforsyn
Fra : pytberg
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 26-12-06 17:45

Glade dejlige jul til jer.

Jeg invisterede i et ATI Sapphire X1650Pro grafikkort, da jeg godt ville have mere krudt i mine spil.
Men det er som om, at der i spillet ( GTR2) mangler hvert andet billede ! Det er ikke flydende, uanset hvor lang ned jeg sætter opløsning og detaljer i spillet.
Jeg har downlaodet nyeste driver, DirectX og Bios til bundkortet men..... nææ.
Min maskine er en Packard-Bell...
2.8 Celeron processor
1024 Ram

Hvad er der galt ?

Kan det være noget med strømforsyningen ikke leverer strøm nok ? ( har bare lige hørt det fra et eller andet sted )

På forhånd tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-12-06 17:48

Der er tit galt med PSUèn, når der komme kraftige vga-kort i maskinen.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 26-12-06 17:52

Strømforsyningen kan være et problem.
Der er ikke nogen bestemt regel for hvor mange watt forsyningen skal være på, dog vil jeg sige mindst 350 gerne 400, med nyere grafikkort.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-12-06 17:55
Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 26-12-06 18:47

Tak for den hurtige respons.

Jeg har lige tjekket min PSU.... Max output 280W. Det er så for lidt, såvidt jeg forstår jeres indlæg.

Så hvis jeg anskaffer mig en størrere PSU, løser det måske problemet ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-12-06 08:51

280W er alt for lidt, er sikker på en større løser problemet.

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 27-12-06 15:42

Hmmmm...øv

Så kom der en 400W PSU i maskinen, og det hjalp ikke en dyt

Hvorfor dælen hakker den i det spil, selv ved 800X600 uden alt tingel tangel slået til ?
Det er næsten som om det var bedere med det gamle radeon 9200 kort..... og det hører jo ingen steder hjemme .

Det kan vel ikke passe, at min processor nu pludselig er blevet langsom..... ved godt at en Celeron ikke er den hurtigste knallert på havnen.

Kan jeg hente noget ved at smide en P4 2.8 FSB533 i dyret ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-12-06 15:52

Er du sikker på, at du har ram nok til spillet - cpu skal også passe.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-12-06 15:54

En P4 er meget hurtigere end en Celeron, Celeron er nok det langsomste, der overhovedet findes.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-12-06 16:12

Du skriver at drivere er opdateret, også til skærmen?
Det burde ikke have betydning, men man ved aldrig.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-12-06 16:15

Nogle kort har et ekstra strømstik, har dit det skal der være et kabel i.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-12-06 16:32

Ja, det er rigtigt Peet49. Grafikkortet kan have seperat strømkabel, men jeg tror ikke den kan vise noget overhovedet uden strøm. Løb selv i problemet sidst jeg købte, kunne ikke forstå at mit nye fine kort ikke kunne vise noget.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-12-06 16:37

Jeg har sat mange sammen her på værkstedet, er indtil nu ikke løbet i nogle kort, der ikke kunne vise noget uden det ekstra strømstik, men der kommer normalt en besked om, at kortet kører med nedsat ydelse, da det manglr strøm.

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 27-12-06 17:11

Dejligt med så meget feedback.... tak for det.
Jeg har tilsluttet seperat strømkabel.
Ifølge producenten til spillet,anbefaler de 2GHz pentium, 1GB ram og grafikort med 256mb. Jeg har 1024 ram og så den Celeron 2,8.
De siger de kan køre på en 1,3GHZ P3 med 512 Ram.

Måske jeg skal ofre de 800kr en P4 2.8 fsb533 koster... bare det så hjælper ?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-12-06 17:17

Du kan også have snavs på windows, du har systemet fri for spyware/virus o.lign.?