/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Billedoverførsel mellem to pc
Fra : Katka
Vist : 1432 gange
50 point
Dato : 23-12-06 17:49

Kan jeg overføre billeder fra en PC Compaq 5000 med Windows 98, til en bærbar med Windows XP via to USB kabler. Kan det gøres uden problemer?

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-06 18:06

Ja det kan du sagtens. Et billed overføres som DATA lige som alle andre datafiler.

Jeg vil dog råde dig til at overføre dem som et KOPI, og evt slette dem fra den første PC, hvis alle billeder er i orden. Ellers kan der opstå problemer, der som noget svigter under vejs.

Så gå både med livrem og seler, når det gælder vigtige data.
Kun en tåbe frygter IKKE et dataudfald!

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 23-12-06 18:23

Kære Severino
Kan du fortælle mig lidt mere om hvordan jeg skal gøre det. Kan jeg nøjes med et kabel
med to USB stik, og kan de købes?

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-06 18:36

Ja hvis du køber et såkaldt PC til PC linkkabel med hanstik i begge ender. Der følger en software med til kablet.
Kablet afviger fra normale USB kabler ved bl.a. de to hanstik og så at kablet er et såkaldt krydset kabel, med en lille boks midt på kablet, der indholder lidt elektronik til overførslen.

Alternativet er at du brænder billederne ud på en CD, og kopiere dem ind i den anden PC.

Så har du samtidig en backup, som du kan have glæde af, hvis du har en DVD maskine der kan vise fotoCD. Så får du billedet op i et størrelse som dit stuealter kan vise.

Så det er 2 smæk på en flue!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-06 18:38

Du kan også overføre dem, hvis du har en router, hvor begge PC'er er sat op i et lokalt netværk, og du så deler mapper på begge maskiner, eller blot på den som du skal hente fra!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-12-06 18:42

Jeg købte en kortlæser med USB stik til 135,- og bruger mit kort fra kameraet, hurtigt, effektivt og billigt.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 23-12-06 18:51

hej Katka.
for at overføre dine data over et usb-netværk skal begge computer understøtte det. dvs. at du skal have xp med sp2 på begge pc'er (eller bedre) for at overføre dine filer.
Mvh. Chrazqx

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-06 19:09

chrazqx, måske har du ret med de nye linkkabler!
Jeg har et som fungere med henholdsvis 98 1.st og en XP, men det kan jo være at den nyere software er tilpasset nutidens PC'er, fordi man ikke længere beskæftiger sig med museumsversionen af Microsoft.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-06 20:13

Et linkkabel med driverCD fra Sandberg.it kan gøre det fra 98 >XP eller omvendt.
Der skal indstalleres et meget lille program som følger med på den CD.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 23-12-06 20:47

Hej dabj, hvordan gør du med den kortlæser. Overfører du billederne fra PC en til dit SD card
som er tomt (formateret). Kan jeg mon bruge mit kamera som kortlæser. Der er USB stik direkte
til PCen ?
severino min brænder i den gl. PC duer ikke mere, ellers havde jeg brændt billederne over på
cd. Men desværre er det sådan noget man aldrig får gjort i rette tid.

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 23-12-06 20:52

Det lyder interessant med det kabel e.c .Ved du hvor det kan købes hvis det bliver det jeg bruger?

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-06 21:52

Der er mange der forhandler produkter fra http://sandberg.it/ (tryk på det danske flag)
Bla. fona og diverse computerbutikker.
Den e.c mener er kender jeg godt men finder det ikke på siden, så måske er det udgået.

Mit foreslag er.
1.
Hvis du har digitalkamera helst med et memorykort .
Så kopier billederne over på kameraet, og sæt derefter kameraet til den anden pc.

2.
Hvis du har et løst memorykort(måske til mobil/mp3)
Køb en kortlæser, og gør som nr 1.
kortlæser koster pt. 99.- i føtex.

3. mit foretrukne valg
Køb en USB(nøgle) den fungere som en ekstra harddisk når den sættes til.
De er blevet meget billige, jeg har set dem fra 49.- og op til flere tusinde.
Købte selv en på 1GB for 199.- Der kan være ca. 4-800 billeder på i høj kvallitet,
og ca.2-4000 billeder i størrelser som passer på skærmen.

4.
Hvis begge pc'er er på internet, så kan du uploade billederne til en side, og derefter downloade
dem på den anden.
4a.
eller lave en delt mappe på den ene pc, som den anden kan få adgang til
(lidt det samme som med usbkablet), og ikke altid lige nemt !

Steder der kan uploades til.
Feks.
eSnips.com - Get 1GB free storage to upload and share files, photos and videos
http://www.esnips.com/signin/index.jsp
--
Send files up to 2 GB in size with no ads, basic tracking, 14 days expiration, and up to 500 downloads
http://www.yousendit.com/
--
Send big files the easy way with sendspace. Files too large for sending as email attachments? No problem!
http://www.sendspace.com/

skrevet i den rækkefølge som jeg ville vælge dem i.
NB. de kræver alle at du registrere dig for at sende de store mængder.
Men det er gratis.

Held og lykke!
og god jul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-06 23:07

Hej Katka, nu er du godt nok kommet lidt sent i tanke om, at din CD brænder ikke dur, og det er juleaften i morgen, men måske kan du nå at ønske et endnu. Der er jo flere forretninger der har åbent til middag juleaftensdag.

Jo jeg kender godt det med at få gjort det i tide, men så kan man vel lære det!

Har du forsøgt at rense din brænder med en rense CD, måske kan det løse dit behov.
Jeg har selv været ude for, at min ene brænder ikke arbejdede som den skulle, men så stak jeg den en skive. Nu brænder den fint igen.

Men som du nok kan se i alle de forslag der er kommet, så er der mange muligheder.
En flytbar harddisk kan også give en god håndsrækning. Hvis du har en lidt ældre disk med blot et pat GB, kan den gøre god gavn, her og nu, samt fremover, hvis du skal flytte data lokalt eller have med ud af huset!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-12-06 23:21

Sætter kortlæseren med memorykortet fra kameraet i pc'ens USB stik og overfører billederne til kortet. Derefter flytter jeg kortlæseren over i den anden pc---bingo
Mvh
dabj
PS. Kortlæseren dukker op i stifinder som en ekstra harddisk så du kan bruge "træk og slip" eller kopier

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-06 23:28

Jeg har også lidt svært ved at finde rundt på Sandbergs sider.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-36
Under systemkrav nævnes XP / 2000 / ME / 98se (læg mærke til at det er win 98 se)

http://www.sandberg.it/dealers.aspx

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-06 23:35

Husk hvis du brugerkortlæser/ camera til filkopiering at afslutte forbindelsen nede ved den grønne pil, inden du trækker stikket ud.
Kortlæsere/camera skal tilsluttes med driver som hører til kortet/camera. (CD)
start CD og læg programmet ind > genstart og så først sæt kortlæser/camera til.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 23-12-06 23:51

Hvor er det dejligt med alle de gode råd.Det med USB nøgler er et prblem til det gamle W98 system
jeg kan ikke købe nogle som passer til det mere og det er så besværligt med drivers som ikke
findes. Jeg har en lille en til ganske få MB, men jeg skal overføre 1GB billeder. Og min nykøbte
harddisk vil ikke kendes ved gamle PC selv om jeg har installeret driver på den og den er ikke på nettet mere

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-06 23:58

Har du en harddisk som sættes ind i comp eller er det en USB harddisk.
En hardisk ind i comp kan godt køre i en gammel 98.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 24-12-06 00:09

Hej e.c prøv at læse mit spørgsmål for et par dage siden spg. 98027 aspx så kan du se alle mine
problemer med den nye externe harddisk som ikke vil fungere sammen med den gamle.
Jeg fik den ellers til det men så formaterede jeg den og så ville den ikke være med mere.
Derfor må jeg prøve på en anden måde

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-12-06 00:21

Katka, når du har haft den til at virke, så må det naturligvis kunne gøres igen.

Her er et godt råd: Når du henter diverse drivere til dit udstyr, så gem et kopi af den på et andet drev, gerne et andet fysisk drev. Lav et speciel mappe til disse filer, som du så putter ind i nogle undermapper, og lægger så en txt fil i mappen, med de oplysninger som du mener er relevant for disse filer, evt med et link fra det sted du har hentet den.
Så kan det aldrig gå helt galt, selv om du måtte formatere et C-drev. - Gør det til en vane, at sikre sig mod den slags problemer; sådan bare for din egen skyld!!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-12-06 00:29

Ja det ser forvirrende ud.
Du har en gammel og en ny PC
Den gammle er en win 98 med et filsystem som hedder FAT eller FAT32
Den nye bruger et filsystem som hedder NTFS
FAT kan ikke læse FAT32 eller NTFS
FAT32 kan læse FAT
NTFS kan læse FAT og FAT32

Jeg tror din gamle comp kører med FAT så din eksterne harddisk skal formateres så den kan læses af win98

Prøv at sætte din eksterne HD til den nye comp.
sæt USB stikket til og tænd for HD
Når den er rullet ind
Højreklik på denne comp. og vælg administrer
og så vælg diskhåndtering
Nu kan du se din harddisk nede til højre
Det er den underste og den hedder sikkert Disk 1 (Disk 0 er den med styresystemet C:)
Hvad står der i partionen på den harddisk.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 24-12-06 00:34

Du har helt ret severino, det bør man gøre, men .......osv. ja det er underligt med den nye harddisk
men måske er der noget galt med den gl. PC. jeg har en mistanke om at den snart gir op. Det er
derfor jeg skal have flyttet mine billeder så hurtigt som muligt.

Godnat fra Katka

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 24-12-06 00:37

hej e.c. jeg ser efter imorgen er for træt nu. Godnat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-12-06 00:41

Katka - der er flere måder at flytte data/billerder på.
Det kan nemt blive noget rod, hvis alle måderne prøves på een gang.
Du bør koncentrere dig om een måde og så følge den.

Selvfølgelig kan din eksterne harddisk køre i den gamle comp med win98.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 24-12-06 10:37

Godmorgen e.c så har jeg kigget på det. Der står 232,88 GB NFTS. Partion grundlæggende NTFS
i orden. Men hvad nu hvis det er min gl. PC der er kludder med. Det tog mig lang tid at få den tilsluttet til den nye HD og da jeg havde formateret den ville W.98 slet ikke reagere på den. Når jeg sætter USB stikket i kommeri kommer timeglasset frem et kvart sekund men forsvindermed det samme, og så virker den helt død. Men driverne ligger på W. 98 disken.
Det er mystisk. Hvad siger du til det?

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-12-06 10:53

Årsagen til at w98 ikke kan læse den harddisk er at den er formateret med filsystemet NTFS.
Så det skal lige laves om.

Jeg vil lige vide lidt om din w98
Start win 98 comp
H-klik på denne comp og vælg egenskaber.
Med fanen generelt åben kan du se hvilken udgave af w98 der på comp.
Der vil stå
windows 98
eller
windows 98se

Jeg vil sende en diskette som du kan låne og smide væk bagefter.
Har du diskettedrev på begge comp. ???????????????

Den hedder Partition Magic og kan kigge og formatere din harddisk så den kan køre på begge comp.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 24-12-06 11:04

Hej e.c det er se. udgaven saf Windows jeg har og der er ikke diskettedrev på den nye.
Men hvorfor kunne den overføre billederne første gang og ikke anden gang, hvis NFTS kan læse
både FAT og FAT 32 så er der jo ikke ændret noget. Jeg tror det er min gl. PC der er problemer med. Lige siden jeg installerede et virusprogram på den er det gået galt. Men det har jeg et
tidligere spørgsmål om som du kan læse alt om her på siden, jeg kan ikke huske nummeret på
spørgsmålet.

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-12-06 11:14

Din eksterne harddisk er formateret med NTFS og det kan den gamle 98 ikke læse.
Siden du tidligere kunne er fordi fabrikken formaterer harddisken med FAT32 som begge comp kan læse.

Jeg håber at du kan komme på internettet med din win98 og hente disketten

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-12-06 15:16

Citat
Men det har jeg et
tidligere spørgsmål om som du kan læse alt om her på siden, jeg kan ikke huske nummeret på
spørgsmålet.

Se inde i din egen profil, der kan du se hvilken spørgsmål du har stillet!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-12-06 17:36

Lige på falderebet inden gæsterne kommer.....

Allerede i det andet spørgsmål sagde jeg til dig hvordan det forholdt sig med formateringen....

SÆT DIN EXTERNE DISK TIL DEN GAMLE KOMPUTER OG LAD DEN FORMATERE DEN TIL FAT32

Så kan den læses af begge komputere....

Sværere er det ikke....

God Juleaften

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 25-12-06 09:05

Godjulemorgen refi. Intet er svært hvis man ved hvordan det skal gøres. Jeg har jo lige et par
spørgsmål inden julefrokosten. Hvordan formaterer jeg den til FAT 32 . Jeg sætter USB stikket
ind i den gamle PC som ikke vil kendes ved den nye eksterne og hvad så?? Det er jo der hele problemet er.

Julehilsen Katka

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-06 10:16

Mere God Jul......

Så lad den nye med XP formatere den, men det skal være i FAT32 og ikke NTFS selvom den foreslår det.....

Grunden til jeg sagde "den gamle" var blot at du så ikke kunne gøre noget forkert....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-12-06 10:47

Foreslag som jeg ikke selv kan afprøve da jeg ikke har en usbharddisk...

1. Sæt din USBHD til den nye pc med winxp.
2. åben et dosvindue
Du skal nu bruge kommandoen format
for at kende mulighederne med format lægger du ud med format /?

Du bør får denne info. eller ligende.
Citat
Formaterer en disk til brug under Windows XP.

FORMAT diskenhed [/FS:filsystem] [/V:etiket] [/Q] [/A:str] [/C] [/X]
FORMAT enhed [/V:etiket] [/Q] [/F:str]
FORMAT diskenhed [/V:etiket] [/Q] [/T:spor /N:sektorer]
FORMAT diskenhed [/V:etiket] ] [/Q]
FORMAT diskenhed [/Q]

diskenhed Angiver drevbogstav (efterfulgt af et kolon),
tilslutningspunkt eller diskenhedsnavn.
/FS:filsystem Angiver filsystemets type (FAT, FAT32 eller NTFS).
/V:navn Angiver diskenhedsnavn.
/Q Udfører ekspresformatering.
/C Kun NTFS: Filer, som oprettes på den nye diskenhed,
vil automatisk blive komprimeret.
/X Tvinger diskenheden til at koble sig fra først, hvis det er
nødvendigt. Alle åbne handles til diskenheden vil ikke
længere være gyldige.
/A:størrelse Angiver størrelsen på allokeringsenheden:
NTFS understøtter 512, 1024, 2048, 4096, 8192, 16KB, 32KB
og 64KB
FAT understøtter 512, 1024, 2048, 4096, 8192, 16KB,
32KB, 64KB, (128KB, 256KB for sektorstørrelse > 512 byte).
FAT32 understøtter 512, 1024, 2048, 4096, 8192, 16KB, 32KB,
64KB, (128KB, 256KB for sektorstørrelse > 512 bytes).

Bemærk, at FAT og FAT32 filsystemer påtvinger følgende
begrænsninger på antallet af klynger på en diskenhed:

FAT: Antal klynger <= 65526
FAT32: 65526 < Antal klynger < 4177918

Format vil stoppe straks, hvis ovenstående krav ikke
imødekommes ved brug af den angivne klyngestørrelse.

NTFS-komprimering understøttes ikke for
allokeringenhedstørrelse over 4096.

/F:størrelse Angiver størrelsen på disketten, som skal formateres (1.44)
/T:spor Angiver antallet af spor pr. side på disken.
/N:sektorer Angiver antallet af sektorer pr. spor.

Det vigtige er:
/FS:filsystem Angiver filsystemets type (FAT, FAT32 eller NTFS).

og muligvis
/A:størrelse Angiver størrelsen på allokeringsenheden:

Antager at din USBHD sidder til og har Drevbogstav Gætter E:

Du vil så kunne skrive :
3. FORMAT E: /FS:FAT32
Prøv så om den gamle kan læse den.

ellers:
4. FORMAT E: /FS:FAT32 /A:16KB

Jeg er ikke sikker på skrivemåden. men der vil komme noget simpel guide under vejs.
Jeg har selv prøvet dete for lang tid siden, og er ikke sikker på om det bare lige virkede..
eller om der skulle noget MSplugin til for at lave FAT32.
Men skaden er ikke størere end at du kan formatere den tilbage til NTFS med winXP bagefter.

NB. HUSK AT BRUGE DET RIGTIGE DREVNUMMER,
OG AT HELE DREVET SLETTES VED FORMATERING.

Går alt galdt, så gå ud og nyd julesneen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-12-06 11:28

Refi jeg kan da kun formatere i NTFS under winXP

samme drev under XP's DOSPromt

Citat
C:\Documents and Settings\XX>format F: /FS:FAT32
Filsystemtypen er NTFS.
Den nye filsystemtype er FAT32.
Angiv diskenhedsnavnet for drev F: ONLINE01

ADVARSEL: ALLE DATA PÅ HARDDISKEN
DREV F: VIL GÅ TABT!
Skal formateringen fortsættes? (J/N)

Dette er på et 80GB internt drev som jeg alligevel skal tømme. Drevet Har bogstav F:
og er navngivet ONLINE01 !

Altså under dos skriv:
format F: /FS:FAT32
Dos svare igen med.
Filsystemtypen er NTFS.
Den nye filsystemtype er FAT32.
Angiv diskenhedsnavnet for drev F:

Skriver så selv drevets navn ONLINE01
Dos svare igen med.
ADVARSEL: ALLE DATA PÅ HARDDISKEN
DREV F: VIL GÅ TABT!
Skal formateringen fortsættes? (J/N)

nu vil jeg se hvad der sker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-06 11:42

"natmaden"

Du må have en mærkelig version af XP.....

Jeg har ingen problemer med at formatere i FAT32

Er harddisken "for stor" skal den selvfølgelig deles i passende partitioner......

ALLE mine billed/film-diske er lavet på den måde
ALLE i FAT32
ALLE kan læses af win98
ALLE er usb-diske

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-12-06 12:59

ADVARSEL: ALLE DATA PÅ HARDDISKEN
DREV F: VIL GÅ TABT!
Skal formateringen fortsættes? (J/N)

fortsættelse...

Kontrollerer 78528 MB
Jeg havde glemt at drevet var aktivt(åbent i stifinder) så..

Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af en anden
proces. Format kan køres, hvis diskenheden kobles fra først.
ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED BLIVER UGYLDIGE.
Skal frakobling af enheden gennemtvinges? (J/N)
J
Diskenheden er frakoblet. Alle åbne handles til denne diskenhed er nu ugyldige.
24 procent kontrolleret.

..... laaaang tid efter..
Diskenheden er for stor til FAT32
Gu er den ej

prøver igen

format F: /FS:FAT32 A:32KB

Dur ikke
jeg kommer højst op på 8192
altså
format F: /FS:FAT32 A:8192

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-06 13:11

Ved ikke lige hvor dit problem ligger......

Jeg får valgmuligheden mellen FAT32 og NTFS (men bliver advaret/informeret om at NTFS er det bedste)

Bruger jeg for store harddiske er "resten" bare inaktiv....

Men da de på forhånd er "delt" i 30 GB størrelser - er det ikke noget problem

Skal måske lige næve at de aller er på 120 GB....

Det er da muligt at XP ikke VIL formatere alt for store diske i andet end NTFS

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 13:12

Til Refi og Natmaden.
Indbygget HD med ekstra partition kan kun formateres i NTFS, men om en ny partition kan formateres i FAT32 ved jeg ikke.
En USB HD som jeg lige har sat til kan kun formateres i NTFS, men om en ny partition kan formateres i FAT32 ved jeg ikke.
Derfor bruger jeg også Partition Magic til disse operationer.

Men "Katka ".....................kan din win 98 komme på internettet. ????????????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 13:33

Til Refi og Natmaden.............................ja min USB HD på kun 13GB kan formateres i FAT32 og NTFS - så du har ret Refi, det er størrelsen som bestemmer formatet i XP.
Jeg satte den lige til min hjemmebyggede HD-læser.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 13:37

Katka ................kan din gamle win 98 comp komme på internettet. ??????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-06 13:37

Derfor deler jeg dem også op inden......

Mener grænsen går omkring de 30 GB

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-12-06 18:46

Hmm jeg aner ikke hvad der blev af mit drev , det skal siges at jeg ofrede det fordi at det aligevel har fysiske fejl,
jeg satte prossen i gang og er lige kommet tilbage,
rimeligt dumt lukkede jeg dosvinduet, og kender nu ikke resultatet.
men jeg formoder at det ikke virkede, da drevet stadig findes i stifinder ink. indhold
og stadig er NTFS.
så spild af tid og prøve.
ellers skyldes det den flydene julefrukost jeg lige er blevet bårdet hjem fra (snurrerundtsmiley)

hmm men jeg prøvede da og er vågen nok til at ... ja de kan jeg ikke lige huske.
men som jeg husker det
så er grænsen 32GB for fat og 4TB for fat32

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-06 18:51

Det korte af det lange.....

Drevet SKAL formateres i FAT32.......

Så kan vi diskutere metoden.....

Jeg har ingen problemer med at gøre det i XP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-12-06 18:55

refi deling er en god ting men stadig jeg kan kun formatere i NTFS fra xp
det er en xp mec dk 2005 (lovlig) og fuldt opdateret.
jeg har aldrig har aldrig muligheden for andet end NTFS i Win-XP
og har tidligere brugt dos til det.

e.c jeg har den fulde Partion matic ca. 8
den kan da vist lave en bootcd med dos, ellers er der maxtors hdtool det kan lowlevelformatere en disk..

nå julemaden kalder (hiksmiley)

Mvh. øh ..mig

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-12-06 18:58

refi
Citat
Jeg har ingen problemer med at gøre det i XP

det er underligt at du kan og jeg ikke kan.
men XP er ikke bare XP.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 18:58

Godt så vender vi tilbage til denne:
(så katka kan komme videre)

Katka ................kan din gamle win 98 comp komme på internettet. ??????????

Så arbejder vi videre derfra.
Eyvind

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 25-12-06 19:50

Pyha man kan da heller ikke være væk i nogle timer inden I kommer op at diskutere.
Hej e.c jeg undersøger senere i aften om min gl. PC stadig kan komme på nettet.

Hilsen til alle fra Katka

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 19:58

Jammen det er ikke noget - så skal du bare høre når vi er uenige.
Og vi kender nogenlunde hinaden her på nettet, og kan godt finde på at drille lidt.
Men vi glemmer tit at vi opholder os midt i andres tråde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-06 20:14

Hvor hvad hvordan

Er det her det foregår

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-06 20:22

Citat
Men vi glemmer tit at vi opholder os midt i andres tråde.

Ja ja, e.c - Hvad er der ved at optræde, hvis man ikke har nogen at optræde for ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-12-06 20:24

- jow da.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 26-12-06 17:55

Hej igen. Jeg tænker og undersøger ting på nettet om alt det her. Men har ingen løsning, er dep. over at jeg var så uvidende om det hele at jeg slettede de filer som var nødvendige for at det hele
fungerede. Jeg føler det var at smide pengene ud af vinduet at købe den harddisk, og jeg er bange for at miste mine billeder. Så det er en ØV dag.

Hilsen Katka

Den gamle er ikke på nettet mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 18:13

Formater nu den harddisk i FAT32

Det er da sagt 30 gange....

Hvis DIN XP eller 98 ikke vil - så få lige en til at hjælpe dig.....

Vi kører rundt i ring og kommer ikke videre ved at du blot beklager dig.....

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 26-12-06 19:47

Hvis du er nødsaget til at undersøge vores små computertrick før du accepterer - så bliver det for svært for mig. Du har nu fået alle de anvisninger på at redde dine data, og det er bare at bruge en af dem. Den nemmeste er et datakabel. (forudsat at du stadig har USB forbindelse på din '98)
Jeg hopper af her, og ønsker dig held og lykke med redningen af dine data.
Eyvind.

Ps. De to disketter, som du kunne have lånt er trukket tilbage fra hjemmesiden.

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 26-12-06 20:52

Tak for svaret e.c. Jeg kan godt forstå I taber tålmodigheden, men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal foretage mig og hvordan jeg skal gøre det p.g.a. min manglende viden.
Men jeg finder ud af det på anden måde.

Tak for dine venlige forsøg på at hjælpe mig

Bedste hilsner fra Katka

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-12-06 12:00

Det er ikke altid nødvendigt at forstå oplysninger/hjælp, men tit nok bare at benytte det.
De Kandubrugere her i dette spørgsmål har rodet meget med netop dit problem, og har stor erfaring i løsningen. Computerproblemer har tit mange løsningsmåder.