/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunde savnet siden 15. dec.!
Fra : Camillasmoster
Vist : 822 gange
300 point
Dato : 23-12-06 11:25

HJÆLP!!

Min venindes kæreste to tigerstribede hunde er sporløst forsvundet!

De forsvandt fredag d. 15. december kl. 9 fra Lindumvej i Hvornum, Hobro,
og er sidst set på Houvej i Hvornum.

De har for nylig boet her på Frederiksbjerg i Århus.

Selvom der er stor afstand mellem Hobro og Århus, søger vi også her.
Guffe er en kastreret han på 5 år og Vera en steriliseret tæve på 2 år.
De har begge hvidt bryst
- Vera har desuden hvide poter.

De er nye i Hobro, og kan nok ikke finde hjem.

Hvis I ser disse hunde kontakt venligst
politiet i Hobro 96 57 14 48
eller Århus 87311448

eller ring

Vi udlover en DUSØR på 1000,-
til den der finder dem!!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-06 11:28

Hvis mit link virker, er her et billede af de kære to

http://www.123hjemmeside.dk/Hannes-Menageri/1599594

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 310 point
Dato : 23-12-06 11:35

Uha, det var da rigtig grimt.

Desværre er det ovenikøbet hunde, der er i høj kurs hos de mere lyssky hundeentusiaster...

For ikke så længe side var der en højt præmieret schæferhund, der var blevet stjålet sammen med en bil.
Hunden var kort efter blevet indleveret hos det lokale politi, men alligevel gik der adskillige dage inden hunden og ejermanden blev genforenet. Der er tilsyneladende ikke kontakt politikredsene imellem, så jeg vil anbefale jer at ringe rundt til politistationer i området - ikke bare en enkel. Jeg vil også anbefale jer at ringe til internater, til Falck, til dyrlæger - for er der en kommunikationsbrist, kan hundene være her en rum tid inden I finder ud af det.

Jeg håber sørme I finder hundene - alt andet er modbydeligt at tænke på!

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-06 11:43

Tak vaxen - jeg vil bringe det videre!

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-06 17:32

ufff da også - er det amstaff (american staffordshire terrier/pittbulblanding) så håber jeg de komme hjem - de er meget eftertragtet af lyssky personer desværre. Håber der er meld alle de steder det er relevant - også fordi hundene - selvom de er nuser søde - har en uhyre lav aggressionstærskel og kan være farlige.
(modsig mig ikke jeg ved hvad jeg snakker om )

ja det er modbydeligt at tænke på at nogen kan hundenappe dem til et formål der ikke ligefrem er sagen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-06 19:06

Kidnapning var også mit første bud.......

Ja, jeg ved godt, at nogle af dem trænes til kamphunde af nogle tomhjernede tumper - f.eks. ude i Brabrand.

Jeg håber, at politiet tager det meget alvorligt!

Det var guffe, der opsnusede vores rotter i kælderen... Vera syntes bare, at det var sjawt at være med, hvor Guffe var

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-06 19:11

Under hvilke omstændigheder forsvandt hundene egentlig? - Sådan bare af nysgerrighed..'

Vaxen

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 23-12-06 20:31

Øv, hvor surt!

Jeg har ikke set dem komme her forbi - jeg bor ved landevejen syd for Hobro. Men jeg skal nok holde øje...

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-06 21:37

Citat
De har for nylig boet her på Frederiksbjerg i Århus
jeg har lige siddet og set for mig at de på bedste disneymaner leder efter den adresse de kender - tænkt hvis det skulle vise sig at være rigtigt - håber så nogen der virkelig holder øje

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-06 00:28

Jeg tror godt, at en stærk hund kan klare turen fra Hobro til Århus - det vil bare tage lang tid...

KarenD - tak skal du have!

Jeg har hængt posters op flere steder på Fr.Bjerg.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-06 00:33

vaxen - jeg fik fortalt, at de var stukket af - men har nogen set det...........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-12-06 01:02

stukket af hmmm - er de flyttet for nylig ??? tænker på at de måske så vil forsøge at finde det gamle hjem

åhhh håber de kommer hjem på en god måde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-06 02:49

Citat
men har nogen set det...........
mon i stedet for men.......

Netop - men der er et godt stykke vej fra Hobro til Århus....

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 26-12-06 16:25

Er der noget nyt om hundene??? Det er så forfærdeligt, hvis hunde bliver væk eller bliver kidnappet!!
Jeg tænker på, at hvis hundene er kidnappede, så finder de nye ejere forhåbentlig snart ud af, at de begge er kastrerede, så der kan ikke avles på dem. Jeg kunne forestille mig, at folk, der stjæler den slags hunde (hvis de ellers er stjålet), vil prøve på at avle på hundene for at tjene penge. Og det får de jo heldigvis ikke meget ud af.
Jeg mødte for nogle år siden en fyr i Søndermarken, da jeg gik tur med min hund. Han havde udenfor en nettoforretning fået stjålet sin dværg-bullterrier. Han satte sedler op overalt og jeg tilbød at hjælpe ham med at holde øje og sætte sedler op i min enden af byen.
Hunden dukkede op 2-3 uger efter sin forsvinden og var blevet efterladt på en aflukket kirkegård. Dem, der stjal hunden, har nok troet at det var en hvalp, men det var en 5 år gammel hund.
Mon ikke din venindes 2 hunde holder sammen??? Det må man da virkelig håbe.

Men som Vaxen så fornuftigt siger:
Ring rundt til dyrlæger, politi og Falck. Og få alle venner og bekendte i sving med at sætte plakater og sedler op!
Åhh, jeg håber sådan at hundene dukker op!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-06 18:03

Jeg fik en sms fra min veninde i dag, hvor hun skrev, at hundene skulle være blevet skudt af ejeren af zoologisk have i hobro.......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-06 18:16

WHAT ????????? - det lyder som en dårlig spøg - (medmindre selvfølgelig hundene har villet slå ihjel for at få mad) HMMMM - kender din veninde afsenderen af den sms ??? Lige akkurat i en zoo tror jeg ikke de gør sådan noget uden videre og der har de også mulighed for at bedøve evt vilde og frustrerede hunde - endvidere ville de vel kontakte politiet ????

håber sandelig det er en dårlig spøg foranlediget af en der har set telefon nummeret og lavet rav i den og at vedkommende får en røvfuld der svarer til ret så meget

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 27-12-06 20:12

Hvordan i alverden skulle hundene være kommet ind i Zoo???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-06 21:28

Det er i hvertfald uhyggeligt. Politiet er på sagen!

Det var mig, der fik en sms- Veninden var blevet ringet op.

Hvis det var en grov spøg, skal politiet nok få fat på vedkommende...

Det håber jeg, så hun får sine hunde igen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-06 21:38

fy for den lede for en spøg - håber politiet tager sig ordenligt af sagen

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-12-06 11:35

Hmm, hvis det drejer sig om Hobro Mini zoo, så mener jeg de fleste dyr går ude hele året. Det vil ikke være noget problem for to små hunde at komme ind på deres område. Indhegningerne er ikke som i en normal zoo. De er ret primitive. Derfor kan der desværre godt være hold i sagen.

Uanset, så er det en rigtig grim og ærgerlig situation.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-06 12:13

Uha, KarenD, det lyder ikke godt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 12:30

Citat
små hunde
???? kig lige på linket til fotos - det er mellemstore muskelhunde - men dertil at sige så er netop de hunde i stand til at krybe og springe og klatre udover det normale -

jeg tror stadig der er tale om en telefonchikane og håber det bedste

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-12-06 12:49

Selvom det lyder sandsynligt, så tror jeg ikke oddsene er særligt store for, at hundene er løbet til Hobro - der er dog et stykke vej.

Jeg håber, at de er indleveret på en politistation et sted og er klar til at blive fundet. Og jeg håber, din veninde har ringet rundt i hele det Nordjyske område for at finde dem. Er de hos politiet, bliver de efter kort til overdraget til internat eller dyrlæge og efter lidt tid her uden afhentning, bliver de aflivet...

En anden ting - er de tatoveret/chippet?

Vaxen

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-12-06 12:59

Nåja, Vaxen, jeg skulle måske lige have nævnt, at Hobro mini zoo netop ligger i Hvornum - samme landsby, som hundene er meldt savnet fra. Navnet er vel nok en smule misvisende...

Jeg håber selvfølgelig også bare det er en and...men fik da klart bange anelser.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-12-06 13:13

Nå for søren - ja så kan historien jo sagtens være sand.... Hvordan ligger den i forhold til hundenes retning?
Jeg tænker på stedet, de stak af, stedet de sidst er set - i forhold til den mini zoo?

Vaxen

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-12-06 13:29

Hmm iflg. Krak så er Houvej en sidevej til Lillemøllevej (hvor zoo ligger).

Men derfor kan vi jo stadig håbe på, at en evt telefonchikane udspringer af samme viden...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-06 14:41

Ja, så snerper det sig hen mod, at det måske ikke er telefonchikane eller er.............

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-12-06 14:51

Jamen din veninde må da kunne kontakte Hobro Mini Zoo og få be- eller afkræftet historien???
Hvis de er blevet skudt i Zoo er det sikkert ikke en hverdagshistorie, så enhver medarbejder i Zoo må have hørt om det. Og hvad med lokalavisen? Det er da lige nøjagtig sådan noget lokalaviserne skriver om. Hvis ellers historien er sand...
Jeg håber dog stadig at hundene er i god behold til vi får andet at vide!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-06 14:54

Hvor er det dejligt, at I er så deltagende!

Det luner!

Det vil jeg bringe videre til min veninde...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-06 16:56

Politiet har gennemsøgt området og ledt efter evt. grav, men virker ikke særligt interesserede i at gøre mere ved sagen....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-06 17:29

sig mig engang - den sms der kom - er den blevet sporet ?????

Har der været kontakt til den zoo om nogen har skudt ??????? (det vil de nok sige i så fald da de faktisk har loven på deres side hvis hundene har udgjort en trussel mod dyrene på deres grund jo - så de ville da nok meddele det )

Uhhh håber ikke der er sket de to noget

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-06 20:31

Jeg ved desværre ikke flere detaljer endnu.

Veninden kunne ikke komme til telefonen, da jeg ringede i dag.

Fortæller, straks jeg ved noget.....

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 03-01-07 11:00

Er der ikke noget nyt i sagen om de forsvundne hunde??
Har din veninde kontaktet Zoo?
Håber det bedste.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-07 12:20

Jeg tror ikke, hun kan finde ud af mere nu.

Hun fortalte, at politiet ikke var særlig ivrige efter at hjælpe.....

Hun har allerede fået en hvalp, så det ser ud til, at livet går lidt videre...

Så jeg lukker nok snart tråden..

MosterTrist

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 12:24

suk - og hvis vovserne kommer retur - hvad så ?? er hun så indstillet på at have dem også ???

(bekymret)

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 03-01-07 13:33

Kan ikke forstå, hvorfor hun ikke ringer til den Zoo, hvor hundene angiveligt skulle være blevet skudt Hvis det var mine hunde, ville jeg gå fra Herodes til Pilatus for at finde ud af, hvad der var sket dem. Politiet er vel ikke de eneste, der kan hjælpe. En annonce i lokalavisen kunne sikkert også hjælpe. Men måske var hun træt af sine hunde??? Det er da hurtigt at gå ud og erstatte dem med en ny.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-07 19:44

Selvfølgelig vil hun have dem igen!

Man råder tit folk, der har mistet en hund, at anskaffe sig en ny, hurtigst muligt.

Politiet har afsøgt området i og omkring zoo. Det er svært at finde beviser, og det er jo nok dét politiet ved på forhånd....

Jeg får jo ikke alle detaljer - vi er ikke tætte veninder, og snakker ikke sammen ret tit, så der kan være gjort en hel masse uden, at jeg ved det.

Hun er vild med dyr - en rigtig hunde- og hestepige! Flyttede fra bylejlighed ud på en gård med bl.a. hunde, katte og heste.

Hun har garanteret været allevegne for at få hjælp til at finde dem!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 04-01-07 09:42

Nåmen det lyder jo godt så.
Håber ihvertfald at hundene har det godt uanset hvor de er.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-01-07 13:55

Ja, det må vi håbe!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-01-07 13:57

Tak for svaret vaxen.

Du var den første, der kom med flere forslag end, jeg lige havde tænkt på.

Moster