/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Langsom trådløst netværk 24Mbp
Fra : kuno173
Vist : 2840 gange
200 point
Dato : 21-12-06 11:34

Når jeg forsøger at logge på trådløst netværk, og jeg åbner trådløst netværk på ikonet i bundlinien højre side, står der "Hastighed 56 Mbps", når den så kommer på nettet falder den altid til "Hastighed 24 Mbps", jeg har prøvet at sætte en anden computer ved siden af den logger på med 56Mbps eller 48Mbps. Hvad er problemet, kan det være sofrware fejl. Samtidig lægger jeg mærke til at der foregår trafik frem og tilbage på nettet selv når der ikke tastes eller surfes på nogle sider. Hvordan finder jeg det program som har travlt med at sende og modtage.

Accepteret svar
Fra : troelsit

Modtaget 210 point
Dato : 21-12-06 11:51

Der vil altid bliver sendt en vis grad af pakker frem og tilbage og selvom din connection er idle.

Det skal nok ikke være særlig meget.

Istedet for at forholde dig til om der står 24 eller 54mbps så lav nogle test på om der er forskel i hastigheden.
Prøv at download en stor fil på hver af computerne og se om der er markant forskel i hvor lang tid det tager...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-12-06 20:35

Om den viser 24 eller 54 Mbps, er oftest uden betydning. Kun hvis du har en internetforbindelse som kan følge med, er det et problem, men selv med en 10 Mbps forbindelse til nettet, er hastigheden på 24 Mbps rigeligt.

Kommentar
Fra : risper

Dato : 23-12-06 01:19

Til Severino

Bravo - endelig en der har forstået noget om overførselshastigheder i forbindelse med trådløse forbindelser /opkoblinger. Hvis du har tid må du også gerne uddybe den misforståelse at installation af et 1 Gbit netkort skulle forbedre ens hastighed fra ISPén.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-06 16:21

1) Det er altid det svageste led i en forbindelse der sætter normen!
2) Når du står bagerst i en lang kø i supermarkedet, må du jo vente til det bliver din tur.
3) Du kan heller ikke opnå tophastighed i en sportsvogn, hvis du køre på en markvej!

OK så er det vist penslet ud i delbilleder!

Hvis du har to maskiner på et netværk, og en router der alle kan køre med samme høje hastighed, så kan du få glæde af den hurtige forbindelse. (Det er da også dette fænemen som bruges i de dårlige reklamer, for at sælge hurtige produkter. En sandhed med visse betingelser!)
For at du kan få glæde af en hurtig hastighed, så skal alle led være gearet til hastigheden, så som:
PC-netkort - Router - Netmodem - ISP opkoblingen - Det ydre globale netværk - Slutserveren, hvorfra data hentes.
Det hele hænger sammen i et logisk mønster. - Der hvor proppen ikke er trukket helt ud af flasken, er i reglen den opkobling der er til ISP (din internet udbyder).

Netforbindelser med høj hastighed, kræver en del af den forbindelse som man måtte have.
ADSL har en begrænsning fra 1 Mbps på lange strækninger fra central til ca. 10 Mbps, hvis man bor tæt på centralen.
StofaNet har også sine begrænsninger, selv om de bruger skærmet kabler, da alle borgere der er tilsluttet, skal dele det samme kabel ind til deres opkoblingspunkt.
Der hvor man nok kan få mest ud af det, er en forbindelse med lyslederkabel, som endnu ikke er lagt ud i hele landet, men det kommer nok; dog først hvor der er den største tæthed af potentionelle brugere!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-01-07 17:48

Dette spørgsmål er snart 1 måneder gammelt, og sidste svar er ca. en måned siden.
Sker der noget eller ikke?

Godkendelse af svar
Fra : kuno173

Dato : 20-01-07 21:39

Tak for svaret troelsit.