/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB hardiske kan ikke findes..
Fra : mismo
Vist : 438 gange
200 point
Dato : 20-12-06 21:41

Hej...
Jeg har lige fået en nyere maskine... det er skønt.. alle mine gamle oplysninger ligger på de gamle diske... dem sætter jeg til min maskine, men den kan ikke se dem!! de tilsluttes via usb2, og jeg bruger windowsXPpro... service pack 2.. jeg kan simpelthen ikke knække nøden... hjælp...
Min maskine er som følger:
AMD64 athlon
Fujitsu-siemens Esprimo 5600, SIS 761
Jeg håber at der er en eller anden computernørd (ikke i ordets negative forstand) der kan hjælpe mig...

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-12-06 21:48

Din fine nye maskine har sikkert en kortlæser, der gør at dine USB diskes normale drevbogstaver er benyttet..

Højreklik på denne computer og vælg "administrer"

Klik på Diskhåndtering i venstre side
Find disken i højre side - Højreklik på dem og vælg "Skift drevbogstav og sti"
I det nye vindue der kommer op - kan du vælge at redigere drevbogstavet.

Brug så f-eks x y og z o.s.v.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : mismo

Dato : 20-12-06 21:58

Nej.. desværre er det ikke problemet.. der er ingen kortlæsere eller andet i maskinen end en hd og 1 dvd brænder drev ( som er skiftet til drev f:) og når jeg gør som du beskriver (det havde jeg prøvet før dette ?) så kommer der kun 1 c: og 1 F: drev op i menuen.. og intet andet...
alle diske er ntfs (korrekt?) formateret, så det burde heller ikke være her problemet skulle ligge... kom glad med flere svar... og tak jensT

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 20-12-06 22:04

hvis det er via usb sådan som jeg forstår det så hent driver til dsden...hvis det ikke er det er jeg tom
selvom jeg er pc nørd

Kommentar
Fra : smik

Dato : 20-12-06 22:04

Prøv at fjene dem i enhedshåndtering og genstart din maskine, skulle den finde ny hardware, så skulle det gerne virke igen. Elles skal du have fat i din cd som var med dit moderboard, der skulle gerne lægge alle driver til dit bundkort og til usb..
mvh
smik

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 03:46

Det kommer an på hvilket kabel du bruger, har selv købt et, der ikke virker
selvom der er strømforsyning med, men jeg kan godt se drevet og det har bogstav.
Men jeg kan på ingen måde åbne det, så det er ''opgivet''

Sæt det hellere til via dit ledige stik i din pc, og kør disken som slave,
se på diskens bagside, der sidder et par ''jumpere'' som skal flyttes på.

Og har du mange diske

http://www.gss.dk/index2.cfm?Template=produkter/Produkter_Result_img.cfm&Gruppe=Harddisk%20skuffer
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=169391&ProductCategoryID=284

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-12-06 04:28

hmm. Prøv at omdøbe dvd drevet til D:

Virker som om USB ikke kører - Og at der har været yderligere interne diske i maskinen før.
Er din maskine blevet nyinstalleret og Fujitsu Siemens driverne ikke blevet installeret... Det tror jeg

Fulgte der en CD med Fujitsu Siemens drivere med ?

www.diskhelp.dk er Fujitsu-Siemens partner og kan måske hjælpe dig

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-12-06 21:32

Hej
Jeg bruger udvendig USB kabel med stik og strømforsyning, her kører jeg med jumperen på master, det viker fint.

MVH EH

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 26-12-06 10:39

->Mismo - Jeg er enig med thecool-boy i at du skal hente og installere USB driveren til dine eksterne diske.

Kommentar
Fra : mismo

Dato : 26-12-06 11:17

desværre.. intet hjælper... jeg kan få en 80 gb til at virke som ekstern og har installeret en 320 i maskinen.. men jeg skal ud og købe en ny strømforsyning... skulle der være flere med gode ideer, så kom bare med dem...
indtil nu... takker.. ? er ikke lukket...
Mismo

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 26-12-06 11:38

Vil du fortælle hvilke USB diske du anvender - produktnavn og nr?

Kommentar
Fra : mismo

Dato : 27-12-06 10:48

dannyboysen...
Seagate Barracuda 7200, 320 GB
usb enhed: Zitech NS350 Serial ATA box kit aluminium til 3,5" SATA HDD

Det er det tætteste jeg kan komme på det..
Mismo

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 27-12-06 12:03

Det må være den her http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157792&CampaignID=10

Du skal fjenrne de eksisterende usb drivers i enhedshåndtering - og fjerne al andet usb udstyr (afht. evt, konflikt) - genstart og tilslut din usb harddisk - Følg guiden "har fundet ny hardware!" og installer drivere fra den medfølgende cdrom - hvis det ikke virker har jeg ingen løsning lige nu.