/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi K køreproblemer
Fra : knallert_crazy14
Vist : 1072 gange
175 point
Dato : 20-12-06 00:14

Hej jeg har en puch maxi k.
Jeg har egentlig lige anskaffet mig den og tidligere ejer har aldrig haft den til at køre, nu fik jeg den så til at starte ved at give den lidt benzin gennem tændrørshullet og så fik jeg den til at starte. Jeg tænkte det kunne være et benzintilførselsproblem, men eftersom jeg har renset tank og karburator grundigt lader det ikke til at være problemet. Det er ligesom den kører bedre med chooker, faktisk meget bedre. Og helst med fuld gas. Den er fuldstændig standard i motoren. Så større dyse kan det vel ikke være?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 20-12-06 11:56

Her er lidt data også på dysens størelse
Tjeck lige låseringens placering på nålen

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 20-12-06 14:37

tror den for for meget luft..eller er utæt i pakninger..

Kommentar
Fra : klamtango

Dato : 22-12-06 12:01

ny benzin, tjek dyssen om der er skidt i den, skal kun se igemmen den
luftfilter skal være på og gemmengang i
tændrør renset flot blå gnist så er du nået langt
skriv igen hvis det ikke løkkes

Kommentar
Fra : klamtango

Dato : 25-12-06 10:44

køre den

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 175 point
Dato : 25-12-06 23:41

klamtango:
Han skriver jo netop, citat:
jeg har renset tank og karburator grundigt.

Tror du så at dysen er stoppet, og når den starter med en slat benzin, hvorfor skal der så ny benzin på? Og så må gnisten jo også være god nok.
Nææ, der er kun 2 muligheder, enten utæt ved bundpakningen, eller utæt eller udskudt simmerringe, det sidste gætter jeg på.
Simmerringenene i Maxi er meget udsatte, specielt hvis lejerne er slidte, og hvis der kommer oliefilm der løber ned, inde bag fra tændingen, så har du fundet problemet, prøv at se efter. Og så skift begge simmerringe. For netop sådan opfører en Maxi sig når det sker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : klamtango

Dato : 26-12-06 08:10

ok håber det hjælper så den kan køre igen god jul palle

Kommentar
Fra : knallert_crazy14

Dato : 27-12-06 18:53

Idag har en kammerat som er god til knallerter og jeg skilt puchen lidt ad, det viste sig at være lidt olie der var sluppet ud nede bag tændingen, altså en utæt simmering. Jeg vidste ikke at slidte lejer kunne have en effekt på dem, for de skal nok snart skiftes.. Så nu kører den igen rimelig godt.
Den har jo nok fået falsk luft derigennem som pallebhansen skrev lidt om..
Mange tak for et hjælpende svar pallebhansen.

Godkendelse af svar
Fra : knallert_crazy14

Dato : 27-12-06 18:55

Tak for svaret pallebhansen.