/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
batteri problem!!!!
Fra : mort1760
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 18-12-06 18:49

her forleden dag ville min bærbar lige pludselig ikke lade op mere, kan de være fordi jeg havde den med i campingvogn her i sidste uge hvor den var sat til, og der en der tog strømstikket fra den mens den var tændt, og computeren var så gået ud da der ikke var mere strøm på batteriet, og da jeg så ville tænde den igen ville den ikke lade mere. den kan kun køre hvis jeg har den sat til strømmen hele tiden....

Altså det skete bare fra det ene øjeblik til det andet...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-12-06 20:05

Hvis den har været helt afladet, kan der godt gå lidt inden den er ladet op igen.
Prøv at tage batteriet fra - tænd comp og lad den starte op - sæt så batteriet til.
Måske vil ladelampen lyse og den begynder at lade.

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 18-12-06 23:43

ladelampen lyser hele tiden men den lader ikke... nogen gange blinker den osse... men tilsyneladende uden der sker det mindste...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-12-06 07:37

Det er ikke alle batterier der kan tåle at blive afladet total. Mange gange sidder der et kredsløb, der slår batteriet fra, inden at det bliver totalt afladet. Dette kredsløb kan være defekt i din bærbar.
Nogle gange er det muligt at "kickstarte" et dødt batteri igen, ved at bruge en højere ladespændning.
(man skal tage batteriet ud og bruge en speciallader, eller avanceret streømforsyning) Det er dog ikke altid det kan lade sig gøre, da der findes batteripakker, hvor ladedelen er indbygget i pakken.

Ellers må du købe et nyt batteri, desværre.

MVH

PS: man bør aldrig aflade et opladeligt batteri totalt, uanset type.

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 20-12-06 00:14

ja, så må jeg få fundet et nyt. men kan det osse have noget at gøre med at der var koldt hvor den stod. tror at der kun var omkring 5-10 grader.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-01-07 09:55

Har du fået fundet et nyt batteri ????

MVH