/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Ny computer
Fra : NielsPT
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 06-01-03 19:12

Hej til alle..

Jeg overvejer at skaffe mig selv en ny pc. Den skal max koste 6000, og ellers indeholde hvad man bedst får for ca. 6000 kr. :) Nogen der har et forslag..
Eller kender I nogle gode sider at købe computere fra.. (udover edbpriser.dk)

på forhånd tak. Mvh

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 06-01-03 19:34

Hej NielsPT

Hvor bor du henne?

M.v.h. Frank

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 06-01-03 19:46

Hej NielsPT;

Du kan få rigtig meget PC for 6.000,- - som alle indeholder hvad man bedst får for 6K.

Det der er langt mere interessant at vide i første omgang er, hvad du skal bruge den til?
Er den til privatbrug, hvor hovedvægten ligger på tekstbehandling, internet og måske spil? Eller skal den bruges mere "seriøst" til f.eks. regnskab, tekstbehandling, billedbehandling, mv., mv.

Hvad vil du gerne have den skal indeholde?
Kom med lidt flere oplysninger før du kan få en rigtig god vejledning.

Uanset hvor i landet du bor, så kan Zitech Computer levere gode maskiner i mange prislag - og til mange opgaver.
Jeg anbefaler selv Zitech Computer til kunder, da jeg af erfaring ved de har en lille fejlrate - og altid er venlige til at lave ombytning, udbedring, mv. hvis der er problemer.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 06-01-03 19:54

Smitty

Jeg har arbejdet med RMA og ved en del om det firma, du anvender som desværre ikk e fortjener at komme på tryk.

Og deres priser er alt for høje tilmed.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 06-01-03 20:07

Zonker Zonker Zonker!

Forhold dig dog konstruktivt til det der bliver spurgt om! Din kommentar - i sin udformning - er ganske irrelevant i forhold til det der bliver spurgt om.

For god ordens skyld, så anvender jeg ikke Zitech Computer! Jeg anbefaler dem når jeg bliver spurgt. Alene deri ligger en frygtelig stor forskel. Selvfølgelig er de dyrere på nogle ting end andre; det er selve indbegrebet af fri konkurrence. Omvendt så har de også; efter min mening; en bedre service end mange WebShop firmaer eller Bilka, eller Fona, eller .... Vores erfaring med det samme firma er åbenbart forskellige - og dermed er den ikke længere!

For lige at slå det helt fast! Forhold dig til spørgsmålet. I modsat fald er dine kommentarer overflødig fyldstof.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 06-01-03 20:09

Til Frank > jeg bor i århus området, hvorfor??

Til smitty > Den skal bruges til internet, lidt spil og som arbejds-pc, dvs, til mit digitale kamera, og til tekstbehandling..

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 06-01-03 20:14

Hej NielsPT

Jeg har brugt edbpriser, og for venner og arbejdskollager købt hos forskellige der i blandt hos: http://www.mm-vision.dk
http://www.bjtrading.dk http://www.jack-dtp.dk

Har altid fået en god behandlig og service

Hvilken maskine du skal vælge kommer jo meget an på om du har nogle dele du kan genbruge og hvilke krav du stiller til din nye maskine (spil-net-programmer mm)

Hvis ellers noget må du jo lige spørge

fussses

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 06-01-03 20:35

Hej igen NielsPT;

Har lige kigget lidt i "litteraturen" for januar måned, og i AOD er der faktisk en test af PCer.
Deres testvinder er fra Direct Computer Suppliers og indeholder nok meget af det du har brug for.
Prisen står til 6.497. Du kan se mere om denne via http://www.d-c-s.dk

Modellen kaldes "Private Monster", og der specifikation der er ser ganske fornuftig ud.

Hvis du er til en "hjemmebygger" kan du også tage udgangspunkt i et MSI KT3 Ultra-ARU bundkort.
Det er efter sige et meget fremtidsorienteret bundkort. Resten du skal bruge kan du finde fra ovennævnte model; og igen udfra http://www.edbpriser.dk finde ud af, hvad det aktuelle prisniveau er for tingene.
Ved en "hjemmebygger" når du nok omkring de 7.000,- med ovenstående bundkort, mv. - men tilgengæld kan den sidste 1.000 Kr. været givet godt ud, hvis du kan finde luft til det.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-01-03 21:56

Hej NielsPT

Jeg vil da gerne give mit besyv med, dette er hvad jeg personligt syntes bedst om.

Motherboard: ASUS eller Microstar (MSI)
Chipset: intel
Processor: Intel , de koster næsten det samme som AMD.
Bus: Muligvis Seriel ATA (SATA)
Serielkommunikation: USB 2.0 er et "must" for mig
Grafik: GeForce4 TI4200, gerne med TV-out
Harddisk: IBM, (IKKE 40 GB'erne dem har der været mange fejl på) Desværre er Quantum købt af MAXTOR ellers ville jeg have anbefale dem.
Kabinet: Afgjort et lyddæmpet (specielt hvis du vælger en AMD-CPU, da de kræver mere køling).
CD-Rom: Brænder, sandsynligvis af mærket LG, da det har vundet priser for "Best by" og da jeg har gode erfaringer med dem.
Lydkort: Ja der er næsten kun Soundblaster tilbage, her ville jeg nok vælge PCI 512.
Skærm: Skærme i dag er heldigvis blevet meget bedre generelt, jeg kan anbefale LG. Ellers ville jeg grundigt overveje at købe en fladskærm, med en høj refresh rate + 85 HZ.
Tastatur: Microsoft natural keyboard, men det er bare mig. Der findes udemærkede tastaturer til mindre penge.
Mus: Logitech infrarød (uden kugle), den er virkelig god.

Det var vist det meste !

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 06-01-03 22:12

Hej NielsPT;

Jeg klapper i mine "små børnehænder" over indlægget fra srhansen;

ASUS motherboard er absolut toppen; og har de fået en med samme specifikation som MSI KT3 Ultra-ARU så er det helt klar den du skal vælge. ( Har selv et ASUS board fra 1995 kørende hos min datter - og det fungere uden fejl ).
Naturligvis er bedst at vælge Intel processorer og harddiske fra IBM er rigtig gode.
På RAM siden bør du læne dig op ad Kingston RAM.
Er kun "uenig" omkring tastaturet, da jeg selv foretrækker LogiTech - men smag og behag .........

Summa Summarum : srhansen har "ramt hovedet på sømmet" med sin kommentar.

/MVH Smitty

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-03 22:36

Til NielsPT

Jeg spurgte dig, fordi hvis du boede på Fyn, kunne du selv hente det, det var det nemmeste.

Jeg har selv handlet i nedennævnte forretning flere gange, og jeg ved, at nogle af mine kolleger også har handlet der, med meget stor tilfredshed.
Deres priser, mener jeg er særdeles rimelige og konkurrencedygtige.

http://www.tjdata.dk/

M.v.h. Frank (Odense)

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 06-01-03 23:51

Hej NielsPT

Jeg kan varmt anbefale dig, at gå ind på denne side og kigge http://shop.em-web.dk
de har en suveræn service og man får meget computer for pengene !

Mvh. Kristines