/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Selector Casema
Fra : prosat
Vist : 733 gange
500 point
Dato : 17-12-06 14:35

Hej

Jeg har en Casema som bruges sammen med stor pakke TDC, den køre over projektor til storskærm.

Den er nu begyndt at spørge om kabelnummer (Network configuration) hver gang før jeg kan starter den.

Selectoren registrerer når jeg trykker på G knappen men der kommer ingen TV Guiden, jeg har også oplevet at undertekster især på TV2 mangler, de er der når jeg tjekker på alm. tv.

Mit spørgsmål er:

Er der her nogen der ved hvordan man kan resette den, og evt. ved om/hvordan den opgraderes.

Jeg har ikke tilsluttet den til tlf. stik, jeg bruger selvfølgelig original TDC kort.

Prosat

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-12-06 15:47

Når du er inde i menu og vælger det du skal, så skal du huske og gemme det du har valgt så den husker det du har valgt, det er nok det der er dit problem, ellers kom igen.

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-12-06 15:50

Du skal også huske og sætte selectoren op til den region som du bor i (kommune) (amt) og gemme selfølgelig.

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-12-06 15:55

Man kan resette den ved at tage strømmen helt fra altså slukke for den (helt) så når du tænder for den opgraderer den sig selv.

dr.dem

Ps. du kan ikke ha et ulovligt kort i selectorer da det ikke er knækket endnu.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 17-12-06 17:19

Tak for kommentarene dr. dem, jeg har haft selectoren siden 2000 og aldrig før haft de omtalte problemer, man kan ikke komme videre når man har tastet network nr. før man har trykket OK, det er den eneste mulighed for at sige "gem" regionen passer når jeg taster 00650 "Ringkøbing amt"

Du skriver at den opgradere sig selv hvis strømmen tages. ? det må du gerne forklarer nærmere

Har du noget bud på reset.

Kortet er lovlig TDC kort, var med da de var k......

Jeg tror den kunne trænge til en reset, er blevet langsom imellem kanal skift enkelte gange fryser billed mellem kanalskift (rød besked om at jeg ikke abb på kanal hvilket jeg gør), vil ikke vise tekst TV til tider.

Prosat

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-12-06 19:58

Jeg har nok haft selector i 11-12 år måske kun 10 år ved ikke, du skal ind på MENU og ind i indstillinger og så står der
Selector pin-kode ________________________
Aktiver Indtastningsfelt medtryk på OK og så står der
Konfiguration af net Her er en hel masse du kan stille på og du kan også lave der Tilbage til standard ( som nok er det samme som og resette) og placér programmer og til sidst trykke OK så bliver der vist hvor du er i Danmark. Til sidst trykker du OK og alt skal værer som det skal værer.

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-12-06 20:07

Skal lige sige at der kom nye kort for 2½-3 år siden så hvis du ikke har fået sådan et kan jeg godt forstå at det ikke virker det du har.

dr.dem

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 18-12-06 19:26

dr.dem

Takker for dine svar.
Har prøvet det inden jeg oprettet tråden, jeg vil kontakte TDC en af dagene de må kunne svare på mit problem.

Så jeg lukker tråden.

prosat

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 19-12-06 06:02

OK så klik på annuller nede i højre hjørne

dr.dem