/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Sende en mail fra VB
Fra : dssr
Vist : 625 gange
53 point
Dato : 23-08-01 23:52

Jeg ved hvordam man fra VB opretter en mail, så den er klar til at blive sendt. Men hvordan fremsendes en mail UDEN at det er nødvendigt at en bruger trykker på send knappen ?

Kommentar
Fra : stk

Dato : 24-08-01 08:13

Hvis du har en server, kan du bruge newMail objectet i CDONTS.dll
Ellers må du lave en socket, der forbindes til din SMTP server.

stefan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-01 18:01

Jeg sender lige et eks. til dig
"dssr" <dssr.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:fTeh7.11534$3q.383567@news010.worldonline.dk...
> Jeg ved hvordam man fra VB opretter en mail, så den er klar til at blive
> sendt. Men hvordan fremsendes en mail UDEN at det er nødvendigt at en
> bruger trykker på send knappen ? > /J
> Hvilken rate er det vi snakker om i windows eller cs (frames) ??
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : dssr

Dato : 25-08-01 21:12

hvordan anvender jeg "newMail objectet i CDONTS.dll" ?
Jeg har ikke direkte adgang til serveren ( men er bekent med navnet )
( Jeg er på et firma net med egen post server )

Kommentar
Fra : daneven

Dato : 27-11-01 15:11

Hei,
Bedre sent en aldrig!

Det er mulig å benytte koden under. NB! denne sender ikke mailen direkte.
'xlDialogSendMail recipients, subject, return_receipt
Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show adresse, emne

Denne sender mailen direkte uten at man trenger å trykke send på mailboksen som blir generert.
Det dumme er kanskje at den legger ved .xls filen som mailboksen blir generert fra.
ActiveWorkbook.SendMail(adresse, emne, ReturnReceipt) 'ReturnReceipt er optional. False er default verdi.

Lykke til :)
Hilsen
Daneven

Kommentar
Fra : daneven

Dato : 27-11-01 15:20

En liten rettelse:
Prøv denne.
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=adresse, Subject:=emne

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 53 point
Dato : 29-11-01 14:15

>hvordan anvender jeg "newMail objectet i CDONTS.dll" ?

Følgende kode sender en mail direkte:

Set objNewMail = CreateObject("CDONTS.Newmail")
objNewMail.send strFrom, strRecipients, strSubject, strBody, 1
Set objNewMail = Nothing

>Jeg har ikke direkte adgang til serveren ( men er bekent med navnet )
Hvor skal koden eksekveres fra? Fra din maskine, eller fra en webserver eller mailserver?