/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bonustab ved autoskade
Fra : jelre
Vist : 389 gange
20 point
Dato : 16-12-06 10:54

når jeg sælger min bil kan køber køre i min forsikring i 3 uger inden omregistrering.hvis køber laver en skade i denne periode, kan jeg så risikere at stige i bonustrin?????

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-12-06 11:09

Ja, det kan du godt risikerer, så det vil nok være nok så praktisk, at få det ordnet med det samme

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 16-12-06 11:11

et kort svar ja, vil anbefale dig at tage ned til det nærmeste motor kontor sammen med køber, hvis du ikke gør det, skal du værer 100% sikker på hvem sælger er , jeg taler af bitter erfaring, solgte engang en bil ,kontant afhentning med plader på , men fik ikke navnet eller hans adr , der gik 4 mrd inden han omreg.. bilen, jeg kunne intet gører , jeg kun jo ikke anmelde ham , viste ikke hvem han var , kunne ikke afmelde bilen ,det kan man ikke uden at aflevere pladerne, så måtte betale vægtafgift og forsikring i den tid der gik.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-12-06 11:16

Jeg kender en der også solgte bilen med plader på, hvor køber ikke fik den omrigstreret, til trods for flere henvendelser, endte det med at han fik brev fra politiet om at de ville hente pladerne, så kørte den tidligere ejer selv til politiet og fik det ordnet, men der var desværre gået så lang tid at han heller ikke fik penge tilbage, så selv om du kender køber, så få det klaret sammen med det samme

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 16-12-06 12:52

Ja ren forsikringsmæssig er det dig som er ejer, indtil den er omregistreret, jeg har også prøvet at sælge en gammel bil og den nye ejer fik den ikke omregistreret, jeg kørte derhen skruede pladerne af og afleverede dem på motorkontoret, de var godt nok sure, men aftalen var at den skulle afmeldes eller omregistreres i løbet af en uge

Godkendelse af svar
Fra : jelre

Dato : 16-12-06 13:08

Tak for svaret o.v.n..