/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
GPS navigator - hvilken ??
Fra : thulin
Vist : 657 gange
200 point
Dato : 15-12-06 22:29

Hvis man skal købe en GPS navigator hvilken én skal man så vælge ?

Mit behov er:

Danmark, og resten af Europe, (spanien, Ungarn, Polen, Italien)
Jeg er egentlig ligeglad med Sverige, Norge Finland.

Hvad skal sådan en koste ???

Hvad så hvis jeg gerne ville have f.eks. Tyrkiet og Rusland oven i, hvad bliver prisen så.

Hele verden door to door ? Hvad koster de ?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 15-12-06 22:52

Der er kun to producenter af kort til denne type udstyr: Teleatlas og Navtec. Jeg har ikke set hverken Tyrkiet eller Russija på disse. Men nu er der begyndt at dukke udstyr op, hvor de ikke længere skelner mellem USA og Europa - altså med hele den 'kendte' GPS-kort-masse til een pris.

Hvad skal den koste? Tja, hvad skal fx en bil koste?
Kommer an på, hvad du synes og hvad du har behov for og hvad du vil betale. Hvis du vil have mest muligt kort til prisen, så køb det som som standardinstalleret - ikke som 'ekstra'

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-12-06 23:51

Ja hvad koster en bil.......

Jeg er nok ikke villig til at betale hvad et koster at have hele verden i min GPS.
Så realistisk, Danmark, og resten af Europe, (spanien, Ungarn, Polen, Italien) vil jeg betale mellem 2 -4000,- kr for.

Men hvilken model skal man så vælge, jeg synes der er så mange på markedet. Nogle af dem kræver at man køber en GPS unit ved siden af, and tilbyder bluetooth så man kan køre mobil over GPS´en men det er ikke interessant.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 15-12-06 23:57

Efter vi læste artiklen i Tænk købte vi en Mio Digi Walker 269+ den blev kåret til årets bedste køb, skarpt forfulgt af Garmin, som blev testvinderen, men læs artiklen, så kan du rigtig blive forvirret

http://www.taenk.dk/upl/docs/newpdfd/008-011-6206web.pdf

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-12-06 11:51

Nords...... er i glade ved den, eller er der noget i kunne tænke jer der var anderledes ??

Har i brugt den andre steder end i DK ??
Der står den har hele europa, er det så door to door elle rkun hovedveje.

Jeg vil have door to door hele europa.

Men jeg har lært så meget at man nok ikke får det jeg vil have for 2000,- skal nok op i en prisklase der hedder min 4000,-

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-06 11:55

thulin...Vi er meget glade for den, vi brugte den også i sommerferien hvor vi var i sydfrankring. Den er så præcis, så da vi skulle til lufthavnen dernede for at sende sønnen hjem, var det lige før den dirigerede os helt ind i afgangshallen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-06 11:58

Nu får jeg altså ikke procenter for at anbefale den men noget som vi syntes er dejligt, at "damen" har en stemme der er til at holde ud at hører på, og hvad jeg syntes er godt, er at hun siger - pas på - hvis manden kører for stærkt, så behøver jeg ikke lege fru Hyacint, manden har godt nok slået det fra nu, han gider ikke hører det men muligheden er der. Hun siger også til i god tid, så du kan nå at skifte vognbane mm. Vi kom faktisk afsted helt uden landkort, men kom til ankomststedet uden problemer, meget godt gået.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-06 12:00

Vi gav ca 3.500 kr. Du kan indstille den til - hurtigste- korteste- betalingvej- kun mortorveje osv

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 16-12-06 13:09

Jeg har selv en Garmin c550.
Den synes jeg er rigtig god. Jeg valgte den dels ud fra bluetooth (hvilket du så ikke behøver) og så har den TMC. Ved jeg ikke om MIO også har. TMC er genialt.. jeg er 2 gange blevet dirigeret uden om en kø og har sparet tid ved det. Den er let at betjene og stemmen er også til at holde. Siger til i god tid og det er ingen problem at finde rundt. Som standard leveres C550 med door to door over hele Europa.
Hvis du vil give lidt mere, og har en lidt "smartere" vil jeg anbefale Garmin Nüvi 660. Større skærm, samme funktionalitet, bedre design. Desværre fik jeg købt min c550 2 mdr. for tidligt. Men jeg er nu glad for den alligevel.

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-12-06 12:07

Jeg har for et stykke tid siden købt Garmin c 550, og er meget imponeret af den, men hvis du skal have den udvidet med diverse europakort, skal du ind på deres side og opgradere den med lige netop det land som du ønsker, - det koster så et beløb. Jeg valgte med vilje, at der skulle være tilslutning til blurtooth, - jeg har ikke brug for det nu, men det ville være ærgreligt hvis man senere fik en telefon hvor det var muligt. Jeg har købt den på nettet, på følgende adresse, og læg mærke til at prisen er når den er leveret på din postadresse: http://www.hh-tele.dk/

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 17-12-06 19:01

Tak for alle jeres svar, desværre kan jeg ikke dele pointene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-06 19:15

Selv tak, og god fornøjelse med "legetøjet"