/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
B&O fjernbetjening ?
Fra : teleskop
Vist : 1206 gange
200 point
Dato : 15-12-06 10:32

Jeg har et mx5500 tv med motorstand. Den orginale fjernbetjening er er en beo1000. Den er desværre i udu. Jeg har også en beo4 men den virker kun delvist. Mit spørgsmål er om det er muligt at få den til at virke, og i givet fald hvordan?

med venlig hilsen oli

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 11:00

Du kan købe en universal fjernbetjæning som med et par kode indtastninger sættes til det apparat du har. Om den også passer til din motorstand ved jeg ikke.
Eks. 60 kr. i Aldi hvis du er heldig. (den virker godt)

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 11:37

Alternativt kan du også gå ind til en B&O forhandler og købe en ny BEO1000 fjernbetjening. Den er ganske vidst noget peberet i forhold til den fra Aldi. Men når man nu har B&O så skal fjernbetjeningen efter min mening passe der til.
Jeg mener at kunne huske en sådan fjernbetjening koster i omegnen af 1200 kr.
Jeg mener dog at BEO 4 burde kunne "snakke" fuldt med alle deres tidligere produkter. Så smut ned til forhandleren og få ham til at hjælpe.

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 11:46

Alternativt kunne den B&o der ikke virker ligge fermme, og så i smug bruge den fra Aldi.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-12-06 12:36

Til et B&O TV, vil jeg give MacMadsen ret i, at man også skal have B&O's fjernbetjening..

At få fjerbetjeningen lavet hos en forhandler, har jeg erfaring med - og det er ALT FOR dyrt!

Kig i den blå avis, der er ofte B&O tilbehør til billige penge : http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?RubrikId=21030

Ellers kan du købe en ny beo4 hér til 795,- http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvaregruppe=bokits&menu=dvd&htpc=

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-12-06 12:58

Hvad fejler din fjernbetjener ???
Det kunne jo være en bana fejl som en lodning, eller foliet på tasterne, IR-"pæren" som er gået - der er mange muligheder ??

Når du nu ikke oplyser hvad fejlen består i, er det jo svært at komme med løsningsforslag.

Så hvis fjernbetjeneren ikke ligefrem er kørt over med en damptrommel, kunne det jo være værd at starte med at skille den af og se efter fejl, eller måle sig frem.

Kommentar
Fra : teleskop

Dato : 15-12-06 13:34

Jeg har ladet mig fortælle at beo4 skal omkodes, for at være kompatibel, og at dette gøres relativt nemt, på fjerbetjeningens tastatur. thats it

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 15-12-06 14:18

Så tag BEO 4 med ind til forhandleren og få ham til at gøre det.
Eller få ham til at give dig "koderne".
Jeg har ikke kunnet finde dem på B&O's hjemmeside.