Båndbredde er ikke det eneste der er vigtig for at IP telefoni virker, ping tider er mindst lige så vigtige.
Prøv at køre en trace (hvilket er et automatisk ping til alle de routere som dine datapakker sendes igennem) frem til din IP telefoni udbyder, måske der er forsinkelser på linien.
www.samspade.org har et fint gratis program som kan trace (dog er deres server nede lige nu, så du skal google "download samspade" for at finde et sted at downloade SamSpade programmet).
Selv om du kan downloade med stor hastighed, så siger det ikke noget om hvor lang tid det tager hver pakke at nå frem, blot at en stor mængde pakker når frem.
Har du mulighed for at vælge en anden codec (komprimering) af samtalen?
Har du forsøgt at benytte en anden telefon?
Kan du stille på lydniveauet på din telefon, eller din IP adapter?
Er din firmware helt up-to-date på både router og IP adapter?
Kan man prioritere data strømme på din d-link router? Så fx. Multimedie/VoIP prioriteres højt?
Håber at dette kan give lidt at undersøge/tænke over, så du måske kan finde en løsning.
mvh. Per F.