/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ingen gnist
Fra : pinds
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 11-12-06 17:33

Hej

Jeg har en yamaha jog. Kørte fint, men kunne pludselig ikke starte. Ingen gnist. Når den har staet kan den sommetider starte.Men går i stå og så er der ingen gnist igen. Har skiftet tændspole og stator. Så var der gnist men kun ganske kort, så var gnisten væk. Kan det være ensretter eller
cdi eller er der nogen der har en ide.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-12-06 20:54

Det skulle vel ikke være fordi du har det med at pille ledningen af tændrøret og så tørne motoren for at se gnist. Den operation kan ødelægge tændingssystemet .

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 11-12-06 21:50

til transor

jow det har du ret i. Har aldrig hørt ordet tørne men jow det er sket. Hvor meget ødelægger man og hvor meget skal der så skiftes??

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 11-12-06 22:41

har skiftet tændspole og tændings system, pånær cdi og spændingsregulator.

samme resultat. en kort tænding og så ikke mere gnist

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 12-12-06 20:24

du har også skiftet tændrør, ik