/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Liftnet ulovlig?
Fra : sonjajensen
Vist : 3569 gange
50 point
Dato : 11-12-06 11:30

Hejsa!

Jeg har ladet mig fortælle, at liftnet til fastspænding i bilen bliver ulovlige pr. 1. januar.. Men jeg kan ikke finde noget om dette på nettet.. Nogen der ved noget om emnet?

Alt andet er det jo lettere, når de små sover at snuppe liften med ud i bilen..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-06 11:46

ring eller skrive til
Rådet for Større Færdselssikkerhed Lersø Parkallé 111 2100 København Ø Tel 3916 3939 Fax 3916 3940 Email info@sikkertrafik.dk

så får du et sikkert svar

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 11-12-06 11:52

Ja nemmere men sikkerhed er vigtigt og vores børn har lært hurtigt at falde i søvn igen når de er blevet flyttet - også andre steder fra.
Vi brugte boxette som er genial men meget korte og derfor ikke duer ret længe - måske nogen fabrikerer nogle længere modeller nu hvor efterspørelsen vil stige.

Rådet for større trafiksikkerhed skriver :
http://www.sikkertrafik.dk/object.php?obj=2a7a3e80&SearchLogID=227343

Jeg valgte boxetten og derefter autostole i miniudgaven frem for liftnet da jeg ikke havde nerver til at de kunne blive kastet ind i kassen i liften ved en ulykke og i de værste tilfælde blive slynget ud af den.

Så uanset hvad lovgivningen i Danmark (i andre lande er boxette og autostole det eneste der er godkendt) siger så ville jeg vælge liften fra og heller bøvle med trætte unger de par gange det er nødvendigt.

Kh
TulleTine