/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Vinduer
Fra : trollingfisker
Vist : 451 gange
150 point
Dato : 10-12-06 12:02

Hej.Alle sammen
Jeg har et problem med mine vinduer i min båd,det pisser ind
Hvad gør man for at få dem tædt så det ikke pisser ind.
For jeg har prøvet alt,jeg har prøvet med sigaflex,men det hjalp ikke
Så hvis der er nogle der kan give et godt råd så vil jeg blive glad

Mvh.Trollingfisker

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-12-06 12:15

Pil det helt ud og finde årsagen til der kommer vand ind. Hvis det f.eks er en deffekt gumiliste kan du smøre alt muligt klister på der ikke holder...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 10-12-06 12:39

Hej.Benjamin
Jeg har skifte gumilister og det hjalp ikke.
Men tak for hjælpen.
men vad gør man så ved det når det ikke hjalp

Mvh.Trollingfisker

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-12-06 15:25

så er det sdikkert mellem gummilisten og kahytssiden det er galt. du kan fuge med den samme fugemasse, som man bruger til teakdæk. læg en stribe under gummilisten hele vejen rundt. husk at rengøre grundigt først. det er lettest hvis du tager hele vinduet ud, altså gummiliste og glas.klem gummilisten på plads sammen med fugemassen og sæt ruden i. har du husket at der i mange gummilister skal sidde en låseprofil for at holde ruden fast. det kan også forårsage utæthed hvis den mangler

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 10-12-06 15:40

Hej.trimare46
det var nye der blev sat i sidste år
og der sidder låseprofil i
Også skriver du fugemasse til teakdæk,hvad er det for et produgt
du skriver om,du må godt skrive hvad det heder
ellers 1000 tak for hjælpe til jer her på siden

Mvh. trollingfisker

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-12-06 17:15

Når listen er med kileprofil er det utroligt vigtigt at at rillen til skroget samt rillen til ruden passer nøjagtig, er den bare 1mm for stor bliver det aldrig tæt.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-12-06 17:41

den hedder noget med sikabond 290 dc, tror jegnok. men spørg en bådebygger. han kender den rigtige typebetegnelse.

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 10-12-06 17:56

Hej.Alle
Tak for hjæpen
Håbber at i for en god jul

Mvh.Trollingfisker