/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD sidder fast i brænderen
Fra : Katka
Vist : 910 gange
200 point
Dato : 08-12-06 20:39

Skulle brænde en kopi på min gamle Compaq Presario 5000. Det så ud til at det hele blev brændt
men programmet ville ikke slutte og jeg kunne ikke få kopien ud. Så jeg slukkede ved kontakten.
Men kopien sidder stadig fast i drevet og jeg kan ikke få den ud, hvad skal jeg gøre?

Fortvivlet Katka

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-12-06 20:42

Du kan på din front se et lille hul.

Tag en papirklips eller lign og stik derind - Hullet er til for det samme

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-12-06 20:44

Højreklik på drevet i denne computer - skub ud: Virker det ikke skal du stikke en nål eller lign. ind i det lille hul (ca.1mm) i fronten af drevet, du skal trykke rimelig hårdt, så åbner du den manuelt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-06 20:45

jeps med en papirclips eller lignende i det lille hul i fronten kan den tages ud

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 08-12-06 20:57

Der er ikke noget hul, men jeg kan slå forpladen ned og se drevet, men jeg kan ikke få det ud
det sidder helt fast. Så skal jeg gøre vold på det. Er det mon gået i stykker?

Hulk Katka

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-12-06 21:00

der SKAL være et lille bitte hul. på selve fronten af dit drev....

Jeg har efterhånden set rigtig rigtig mange forskellige drev og har til dato ikke set et drev uden. Dette hul er en sikkerhedsforanstaltning netop i dit tilfælde. Du skal finde det lille hul og ja du kan godt bruge vold for at få det åbnet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-12-06 21:00

Drevet sidder bag en plade på din PC, derfor kan du ikke se hullet, så må du tage drevet ud og gøre det.

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 08-12-06 21:07

Har du prøvet at tænde ved kontakten igen? Hvilket mærke er brænderen, jer går ud fra at den ikke er født med den brænder.

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 08-12-06 22:05

Har du prøvet at gå ind i "denne komputer" finde dit brænderdrev, højreklikke og derefter venstreklikke på "skub ud" ?

Kommentar
Fra : eddieaa

Dato : 08-12-06 23:00

Hej Katka, det er ikke kun dig der har haft denne oplevelse, så fortvivl ej. Som du kan se her er der mange forslag på hvordan. Jeg kan give dig en lidt anden mulighed en dem der er nævnt her, nemlig når du tænder for din pc skal du, selvom systemet ikke er kommet op endnu, trykke på den knap du plejer for at skubbe cd-skuffen/cd'en ud. Og som hovedregl vil cd skuffen/cd'en så kommer ud og vupti har du cd'en i hånden. God fornøjelse.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 08-12-06 23:33

Den hedder Adaptec Easy CD Creator 4, og er helt død, der er heller ikke lys i den mere.
Det hele er integreret i tårnet. Der bliver heller ikke reageret på når jeg trykker på knapperne til skuffen

ØV Katka

Kommentar
Fra : eddieaa

Dato : 09-12-06 00:01

Hej Katka, det du siger den hedder er ikke CD-brænderen, men programmer du bruger til at brænde med, så hvis du har mulighed for at se hvad selve drevet "den du lægger cd i" hedder - står nok på forsiden af den, så kan jeg måske hjælpe der lidt bedre

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 09-12-06 00:27

Don´t worry vi er alle sammen her for at hjælpe lige præcis dig !!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 07:10

Hvis ikke der kommer lys i lampen på drevet når du tænder for drevet er powerkablet nok faldet af og så er du nødt til at åbne pc en i siden og sætte det på igen. Det er ikke så svært

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 09-12-06 20:31

Hej eddieaa. Det er jo en gl. pc og der er to skuffer i "tårnet" det er den nederste som sidder fast
og der står på låget Compact disc Recordable ReWritable.

Den cd type der sidder fast hedder Pleomax cd-r 52x.
Jeg tænkte på om den er for hurtig til mit gamle anlæg Compac Presario 5000 og det så er
brændt sammen

Snøft Katka

Kommentar
Fra : eddieaa

Dato : 09-12-06 21:03

Hej katka, har jeg ret i at din brænder sidder som øverste, derefter sidder din DVD-afspiller og nederst sidder dit diskette drev?? Hvis det er den model så er der, lige over den knap hvor du normalt skubber din CD ud, et lille bitte hul (ligner mest en fejl på produktet) men det er dette lille bitte hul vi skal bruge for at hjælpe dig. Hvis det er tilfældet, skal du som ovenfor beskrevet bruge en papirklips, som du retter ud og stikker ind i dette lille hul, derefter kan skuffen komme ud og du er fri for at ødelægge noget. Prøv det!!

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 09-12-06 22:51

Jeg tror at det akademiske kvarter er overstået nu og håndværkerne skal havet jernet frem. Det der kan være sket (såfemt afspilleren ikke er stået af ) er at cdén har forskubet sig lidt og klemmer skuffen fast. prøv at gå ind som beskrevet ovenfor i min computer og tryk på skub ud, og hvis der kommer nogle lidt ufrivillige ryk i den så prøv at stikke en saks eller i kniv ind i overgangen skuffen og kassen og og hjælpe skuffen ud. det plejer at virke.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 11-12-06 16:53

Der er to drev .Det ene sidder over det andet og der er det lille hul i som I taler om. Men der er ikke problemer med den skuffe. Den går fint ud. Det underste er der intet hul i, spørg mig ikke
hvorfor. Men forpladen kan vippes ned. Men det hjælper ikke for skuffen med den kopierede
CD kan ikke komme ud. Måske hvis jeg tager en tang og hiver. Men det vil være vold mod den
og jeg ødelægger den.

Suk suk suk Katka

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-06 19:53

Kan du måske tage et billede af det og uploade her på siden så kan vi se hvad for drev det er