/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Defragmentering ME.
Fra : 100241
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 07-12-06 16:06

Jeg kan ikke defrag. undtagen i fejlsikret tilstand.Antivirus og pauseskærm er slået fra.Hjælp!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 16:12

gør det i fejlsikret tilstand så

Starter computeren og lige før den begynder at starte Windows, trykker du på disse tre taster samtidig: CTRL + Alt + Delete.
Maskinen genstarter og den vil fortælle, at der skete fejl under sidste opstart, og at den nu vil starte Windows i Fejlsikret tilstand, det er helt ok. Hvis det ikke lykkes første gang, så prøv igen.
I Fejlsikret tilstand er der ikke læst alle mulige ekstra drivere ind, og det er nu muligt at køre den diskfragmentering der ikke ville før.
Når den er færdig med at defragmentere, genstarter du maskinen, går ud på badeværelset og ser i spejlet: en helt fredelig fyr/pige kan atter betragtes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 16:13

ups linket til teksten jeg skrev er her:

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=103/SubId=103/id=718/text=Problemer+med+diskdefragmentering%3F

men du skal nok i fejlsikret tilstand alligevel

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-12-06 16:26

Man kunne måske også trykke F8 før den starter Windows

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 16:38

Måske skulle du lige køre en oprydning inden defragmentering. Evt. også i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-12-06 18:20

Det er meget normalt at windows 98 og ME hele tiden "omstarter" defragmenteringen, og derved tager frygtelig lang tid om det. Det skyldes at den møder nogle programmer som ændrer sig, som feks. forsøger at skrive.
Derfor er det en god ide i at defragmentere i fejlsikker tilstand, da der kun er få "aktive" programmer åbne.

McAfee antivirus kan forårsage, at defrag ikke vil eksekvere. Så hvis man er ude for det, skal man blot "de-aktivere" McAfee + ens internetnetforbindelse medens man de-fragmentere sine diske (kører defrag).
Glem ikke at aktivere McAfee igen!
Hvis der er andre applikationer / programmer, som benytter disken med jævne mellemrum, så kan de også være årsag til, at defragmenteringen "omstarter" - begynder forfra. Den eller de programmer/applikationer må så lukkes / stoppes / de-aktiveres medens defragmenteringen kører.
Når der defragmenteres, skal PCen som regel ikke anvendes til noget andet, så man undgår at benytte diske. Skærmslukkeren kan være en anden applikation, som får defrag til at omstarte, og så behøver den at blive deaktiveret.

http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts1.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-06 22:41

Man skal altid rydde op og slette det som du ikke længere har brug for, inden du defragmentere, for ellers flytter du også rundt med disse filer; og når du så sletter dem bag efter, laver du huller i rækkefølgen igen. Det er jo ikke så smart.

Defragmenteringen af især C drevet, bør altid forgå i fejlsikret tilstand. Så defragmentere den langt hurtigere end i normal mode. Det skyldes at der ved normal mode, er langt flere aktive programmer, som kan forsinke defragmenteringen. For hver gang et program opdatere en fil (logfil eller andet), vil defragmenteringen begynde forfra, da der nu er sket en ændring af diskens indhold.

Så det bør du ikke være ked af, at starte i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-02-07 02:11

Stands HP og eller Canon printer kontrol programmer før du starter defrag