/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
brændbar cd
Fra : solveig
Vist : 568 gange
125 point
Dato : 05-01-03 18:01

Hej
Min brænder vil ikke brænde på alle slags cd. Er der nogen der har en idè til hvad jeg kan gøre? Jeg lige har købt 50 stk. cd, som den absolut ikke vil brænde på, hvorimod dem jeg havde liggende af et andet navn, er der ikke noget i vejen med.
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 18:18

har du prøvet med en mindre hastighed, det kan enten være kvaliteten, eller at de ikke kan brænde ret hurtigt

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-01-03 18:31

Hvad hedder dine cd'er?

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 05-01-03 19:17

Jeg har haft samme problem med min gamle brænder.
Jeg havde godt nok kun 25 cd'er, jeg ikke kunne bruge.
Jeg tror det er forskelligt fra brænder til brænder, hvad for nogle cd'er de vil acceptere.
Jeg gør det, at når jeg finder nogle cd'er der virker, ja så holder jeg mig til dem.
Prisen er alligevel ikke så forskellig, og slet ikke når man ikke kan bruge mange af dem man køber.

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 05-01-03 19:18

Hej
De cd`er jeg kan brænde på hedder: AOpen Higspeed 4 X 12 X. De cd`er jeg ikke kan brænde på hedder: Speer 48 X, 700 mb.
Har iøvrigt en ven som fint kan brænde på de cd`er jeg ikke kan bruge.
Selvfølgelig kunne jeg forære ham min cd`er, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at bruge dem selv :)
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 19:25

Hvor mange har du prøvet, du kan være uheldig at der er nogen som ikke virker !!
Er det de samme data du har prøvet, så prøv evt. at brænde nogen andre ting, det kan være dataene som er "korrupte"

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 05-01-03 20:07

Hvis det er en rigtig ven du har, så har han måske nogen han vil bytte med.

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 05-01-03 20:15

Hej.
Jeg har prøvet med mindre hastighed, men uden held, desværre. Har også prøvet med forskellig data, musik, billeder osv.
Jeg er nu ikke enig med bassenborg mht. prisen. Jeg synes der er stor forskel på priser på brændbare cd`er.
Jeg prøver lige igen om det lykkes at brænde på cd`erne, før jeg forærer dem væk :)
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 05-01-03 20:19

Hej Solveig

Jeg har også haft ligende problemer, men nu brænder jeg med cdclone eller nero

Har du prøvet med programmerne: cdclone eller Nero

Håber det måske kan hjælpe.

Fusses

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 05-01-03 20:43

Hej

Jeg mener programmet jeg har prøvet hedder nero 5.5.
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 05-01-03 20:50

Hej igen solveig

du kunne måske så lige prøve clonecd??

Det er da et forsøg værd!

http://www.elby.ch/english/products/clone_cd/index.html

fusses

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 05-01-03 21:12

Hej.
Har lige prøvet med clonecd, desværre virker det heller ikke.
Jeg har taget et screenshot af fejlen og lagt det ud på Dennis' hjemmeside.

www.dennis.laxy.dk/fejl.gif

mvh
Solveig

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 05-01-03 21:13
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 21:33

Hej solveig
Jeg har prøvet at søge lidt på det, og de steder hvor jeg var henne var det oftest forslag til noget software som skal opdateres, men inden jeg leder videre, så skal jeg lige spørge om nogle ting.

* Har du prøvet med de andre cd'er siden du begyndte at få disse fejlmeldinger ?
* hvis nej, har du så fornylig skiftet kabler rundt, installeret softwareopdateringer til brænder, operativsystem eller lign. ?
* Hvilken brænder har du ?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-01-03 21:43

uffe de problemer der opstår der kan vist kun afhjælpes med en BIOS opdatering fra producentens hjemmeside, nye medier eller reparation af brænder. Tror IKKE på at det har noget med software, drivere eller OS at gøre. Andre medier har jo virket. Sikkert bare brænderen, som ikke er glade for skiverne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 21:50

Zonker, For min skyld må du gerne tro det, så prøver jeg lige og pejle mig ind på om hun evt. har lavet noget/uvidende har brændt med for høj hastighed eller måske noget tredje !!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 22:00

tilføjelse:
Sandsynligheden for dårlig kvalitet som jeg skrev kl 18:18 er selvfølgelig en oplagt sandsynlighed

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 125 point
Dato : 05-01-03 23:08

Det er formentlig disse du har der ikke virker:
http://www.byte-line.ch/sites/shop/index.php?sid=10418030152145458557&itemno=12242&aid=-1&cf=itc Kvaliteten fejler åbenbart ikke noget, ej heller hastighed.
Det er mystisk at de ikke kan brændes overhovedet. Jeg er mest tilbøjelig til at give zonker ret, men nogen gange opstår de mest mærkelige fejl "af sig selv".

solveig, hvis du bruger nero og du gider prøve een brænding mere, så prøv lige at opdatere nero til 5.5.10.0:
http://www.nero.com/en/index.html#download

mvh
summer

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 06-01-03 17:30

Hej.
Uffe29 >>
Ja, jeg har brændt en CD-RW efter jeg har fået disse fejl.
Min brænder hedder Aopen 48x12x50. Der står ikke noget andet på brænderen, eller kassen.

summer >> Ja, det er dem :)

Jeg vil da lige prøve at opdatere til nero 5.5.10.0 :)

Mvh.
Solveig

Godkendelse af svar
Fra : solveig

Dato : 06-01-03 21:41

Tak for svaret summer. Tak for alle kommentarer.
Desværre kan jeg stadig ikke brænde på de cd`er. Jeg tror jeg forærer dem væk. :(
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-01-03 22:04

Ja, det var dog træls
Det er også totalt uforståelig for mig. Jeg tror næsten SPEER CD-R er noget nær de eneste cd'er jeg ikke har prøvet, og jeg har aldrig været ude for noget tilsvarende som dig.
mvh
summer