/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
nogen der har en Kyi Leo? SOS
Fra : AdriBrock
Vist : 674 gange
160 point
Dato : 03-12-06 17:35

Hej til alle jer hunde elskere.
jeg er ejere af den sødeste "synes jeg selv" selvfølgelig af en Kyi Leo tæve.
Jeg købte hendei Barcelona, og det har senere vist sig at racen ikke er godkendt af FCI endnu da der ikke findes ret mange i DK endnu.
Men det vil jeg gerne lave om på, så hvis DU ejer en Kyi Leo hanhund må du meget gerne kontakte mig. Så kunne VI måske starte et lille opdræt og se hvad det kan føre til.
Håber virkelig at der er flere derude.
Det er en super sød og dejlig nem race at have med at gøre.

Hilsen Adriana

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-12-06 19:56

Har du ikke et link eller lignende, hvor det er muligt og se hvordan den størrelse ser ud.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-12-06 20:33

Hej knh15.

Jamen det kan jeg sætte ing (Google er min ven)

http://www.lupus.hjem.wanadoo.dk/racer/kyi%20leo.htm

Den er bare såååå sød at se på

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 04-12-06 09:55

Ja den ser sød ud. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig. Held og Lykke med din søgening

Kommentar
Fra : hairbyzax

Dato : 21-01-07 14:59

Hej du

Jeg mener at have fundet den perfekte hund til os, men nu er problemet så at jeg ikke kan finde nogen herhjemme andet end din. hvor fandt du din og hvordan nå ja måske kunne det være interresant at vide hvad du gav for den ?

Hilsen Mette

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 21-01-07 15:06

Du ved sikkert allerede dette, men det var noget jeg fandt tilfældigt, ved godt det ikke har noget med dit indlæg og gøre.

Kyi-Leo® hunden er en af de nye blandingshunderacer
Denne sjældne blandingsrace opstod i 1950´ernes San Francisco, Californien, USA, hvor en Lhasa Apso og en Malteser ved et uheld blev parret. I San Jose, Californien forsatte en decideret avl, hvor opdrætteren Harriet Linn var den ansvarlige for at definere en standard og finde et navn til denne nye blandingsrace. I 1972 definerede de involverede opdrættere blandingshunden som en "race". Ordet "Kyi" betyder "hund" på tibetansk, mens "Leo" betyder "løve" på latin. Den lille LhasaApso-Malteser-blanding har med andre ord, fået navnet "HundeLøven". Kyi-Leo® hunden er en af de nye blandingshunderacer der er registreret af den private amerikanske klub, American Rare Breed Association. På hundeleksikon.dk kan du snart læse mere om alle de nye populære blandingshunderacer