/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Helbredsundersøgelse ved adopt
Fra : Hausbaer
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 01-12-06 19:26

Hej

Vi overvejer at adoptere et barn da vi ikke kan få børn på den naturlige måde...så vi er gået igang med at undersøge hvad sådan noget ville koste og hvad man skal igennem for kunne adoptere. Vi var til et infomøde i Århus i går ved Ac Børnehjælp og fik en masse at vide.

Vi har ringet til vores egen læge og spurgt efter hvad en helbredsundersøgelse ville komme til at koste os og fik prompte svaret

Sidder du ned??

1512 kr. pr. person

Og det er bare for at lægen stiller nogle spørgsmål og skriver en rapport... jeg syndes det er en hel del penge at give for noget. Hvis man er naturlig gravid får man denne undersøgelse gratis... hvorfor skal man straffes yderlige for ikke at kunne få børn den naturlige vej...

Er der nogen der har erfaring med heldbredsundersøgelse og hvad det har kostet vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh
Hausbaer

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 01-12-06 21:12

når det er noget folk selv skal betale, skruer lægerne priserne op. når det offentlige betaler er der faste takster. det ligner åger

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 01-12-06 22:23

Ja især for da min kone sagde at andre kun havde betalt 600-1000 så sagde sekræteren at vi bare kunne tage den dokumentation med så kunne vi snakke med lægen om det... så det lyder til at man kan forhandle sig til prisen... underligt... men som du skriver når det er de private som skal betale fyrer de prisen i vejret...

Ville ha en "helbredsundersøgelse" men hun sagde at jeg bare skulle sige at´jeg var træt og ville undersøges for det.... så blev der gjordt det samme som ved en helbredsun dersøgelse bare skulle jeg ikke betale for det... SNYD siger jeg...

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 01-12-06 22:40

det er heller ikke klogt. det kan give mistanke om at man føler sig syg! og man skal være fandens rask for at adoptere

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-12-06 06:15

Lyder da meget rimeligt for 1 times arbejde.
Advokater tager mellem 1500-2000 kr. i timen.
Skal du have EDB support er prisen også 800-1200 kr., pr. time.

Når jeg skal have fornyet mit erhvervskørekort koster en lægeerklæring 325,00 kr. og det tager max 10 minutter.
Ja værsgo at betale ved kasse 1.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-06 14:52

Gå til en anden læge - du skal jo alligevel selv betale

Annuller spørgsmålet
Fra : Hausbaer

Dato : 12-12-06 11:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål