/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI Popcorn
Fra : neccc
Vist : 1021 gange
100 point
Dato : 30-11-06 07:58

Hejsa

Er der nogle der ved hvordan man tester sådan en oliepumpe på en cpi, jeg har en popcorn hvor den bliver ved med at sætte sig pga, at den ikke få olie nok..nogle der har en god måde at teste den på?

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 30-11-06 10:00

Du kan se det når du giver gas.
Gaskablet er helt sikkert 2-delt.
Hvis du piller kølerkap af og kigger nede ved svinghjulet så skulle du gerne kunne se det rykker der nede når du giver gas..
Håber du kan bruge det ellers må du skrive igen . =)

M.v.h Martin .

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 30-11-06 10:36

Hejsa

mange tak for hjælpen, men det er ikke det jeg er ude efter, jeg ved godt hvor den sidder og det er som du rigtigt siger at kablet er delt i 2, men selv om den bevæger sig dernede, hvor kan jeg så se om pumpen virker det er jo kun 1-3% den giver pr. liter, og det er lidt svært at se om der kommer det ud..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-06 19:06

Du trækker olieslangen af henne ved studsen, holder den opad med det samme, tørrer slangen godt af.
Starter og lad gå i tomgang, så skal der komme en smule olie, men lige så snart du kan se at olien "hvelver" sig opaf i en bue (Lige før dråben løber over slangespidsen), så slukker du, for så er du sikker på den giver olie.
Du bør ikke lade motoren gå mere end 20 sekunder, ellers skal du tilføre olie i studsen manuel.
Kommer der ikke olie indenfor de 20 sekunder, ja så skal oliepumpen af, for at skifte drivrem.
VH Palle Hansen
NB: Du har mange spørgsmål åbne!

Godkendelse af svar
Fra : neccc

Dato : 30-11-06 22:48

Tak for svaret pallebhansen.