/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
yachtskipper
Fra : scarlets
Vist : 1066 gange
100 point
Dato : 28-11-06 22:29

Har kastet mig ud i den uden duelighed som basis. Det går ikke så godt. Vil du hjælpe mig med at få styr på det basale, så jeg ikke hele tiden får forkerte tal og ender forkerte steder i søkortsopgaverne ?Jeg har tænkt mig at bestå til marts - lige nu aner jeg bare ikke, hvordan.
Leder i øvrigt efter en reel LM 24.
Venlig hilsen
Scarlet

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-11-06 23:30

gå ned i den nærmeste sejlklub og få undervisningen der

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 28-11-06 23:56

Hvordan kan jeg gå til yacht - hvis ikke jeg går til det ? Du læser værre end jeg navigerer søde.

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-06 06:03

Jeg et uddannet skibsfører så jeg kan nok hjælpe dig med de fleste af tingene.
Hvad er det du skal have hjælp til helt præcis?

Skriv en privat besked til mig her på Kandu.dk, så kan du få min mail adresse, hvis du vil.

Venlig hilsen
MacMadsen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-11-06 07:28

Hvis dine bemærkninger skal forstås, at du har tænkt dig at tage navigationsdelen ved selvstudium, står du foran en større opgave, hvis du ingen forudsætninger har - Det har du selv fundet ud af !!!

Du burde starte med navigationsdelen, der er tilknyttet duelighedsbevis. Det er lidt mere overskueligt og alt rigeligt, hvis du "kun" skal ud og finde grønne/røde bøjer til sommer.

Hvis du har ambitioner til mere kan du fortsætte senere - evt. aftenskole.

Jeg har undervist i navigation til yachtskipper. Flere af mine elever havde samme baggrund som dig og de knoklede virkeligt hårdt for at gennemføre studiet på et vintersemester.

Godkendelse af svar
Fra : scarlets

Dato : 29-11-06 07:37

Tak for svaret MacMadsen.
Rart at der er håb forude, så jeg ikke pludselig ligger underdrejet i Biscayen i stedet ud for Besser rev.
Super !

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 29-11-06 07:41

Kære Brokke
Det er jo det, jeg gør - går til yacht 3 på aftenskole. Dueligheden blev sprunget over, da jeg ikke kunne på den ugedag og læreren mente, jeg nok sku ku klare det alligevel.
Jeg har ambitioner til sønæringsbevis, så det SKAL lykkes.
Har du tænkt dig at hjælpe eller bare mobbe mig ?
Venligst
Scarlet

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-11-06 07:55

Citat
Det er jo det, jeg gør - går til yacht 3 på aftenskole

OK - det fremgik ikke helt klart af dit indlæg.
Citat
Har du tænkt dig at mobbe mig ?

Overhovedet ikke - hvorfor skulle jeg dog det ?
Ville blot give et råd !!!
Hvis du skulle have brug for yderligere hjælp så bare sig til !!!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-11-06 08:46

Jeg ønsker dig selvfølgelig held og lykke, men du tog mit forslag til dig på en ret uhensigtsmæssig måde. Mit pointe var at der er forskel om du vil kunne det eller blot bestå og min holdning til lige præcis sejlads er at man er til fare for sig selv og andre hvis man ikke gør sig umage med at få det lært.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 29-11-06 13:20

Kære Brokke
Mange tak, det vil jeg meget gerne vende tilbage til !
Venlig hilsen
Scarlet

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 29-11-06 13:26

Kære Jomfru Ane
Tak for din omsorg, du lyder næsten mistroisk og bedrevidende. Véd du selv, hvorfor du gør sådan ?
Til din beroligelse kan jeg betro dig, at jeg har adskillige uddannelser, som kræver sund fornuft og rettidig omhu bla. livredder og sygehjælper. Er mormor. Har opdraget to (nu voksne) børn alene med succes.
Gamle damer kan godt passe på sig selv og på andre.
Mit problem er måske, at jeg tror andre ikke kan selv...det arbejder jeg med....
Varme hilsner fra
Scarlet

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 07-12-06 17:43

Vil bare fortælle, at der findes helt utroligt fine mennesker herinde.
At jeg har fået uovertruffen proffessionel hjælp til min kort-forståelse og mine opgaver af MacMadsen, som er et virkeligt begavet, fagligt dygtigt og fint menneske.
Det kan få mig til at tænke over, hvorfor nogle bare svarer på alt muligt, uden at have relevant viden, i stedet for at overlade scenen, til dem ,der har....