/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk virker ikke
Fra : dennisdahl
Vist : 587 gange
150 point
Dato : 28-11-06 16:55

Hej

Har lige for nylig købt kabler så jeg kan forbinde min gamle intern hd via usb.
Men jeg kan ikke få lov til at slette m.m. på hd, har så opdaget at den skal stilles op til master men jeg mangler de par gummiklodser der gør at hd enten er master eller slave.

Hvordan gør man for at stille hd op til master uden klodserne da jeg ikke kan finde dem.

Eller andre forslag.

Dennis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 16:57

Går hen i den nærmeste computerforretning og køber et par stykker

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 28-11-06 17:07

Måske kunne du låne fra dit DvD/CD-drev.......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-06 19:02

Hvis du er meget heldig så sidder der måske en ekstra Jumper parkeret på din harddisk i comp.
Ellers kan du tage et stykke ledning (ikke afisolere) og presse ned over de to ben som skal bruges

Kommentar
Fra : dennisdahl

Dato : 28-11-06 20:14

Er det bare alm. ledning uden kobberforbindelse i enderne ??
Der skal vel være lidt kobber i enderne ???

Dennis

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 150 point
Dato : 28-11-06 21:56

Ja det skal bare være en almindelig blød ledning med kobbertråde indeni.
Det er kobberet som jo danner forbindelsen (jumper to punkter/stikben)
den bør kunne stikkes ned over de tynde ben ellers kan du hive et par "sjæle" ud så der er mere plads.
På toppen af harddisken kan du se forbindelsen til MAster.
Du skal helst ikke røre formeget på harddiskens printbaner hvis du har tør hud.
(statisk elektrisitet som kan genere systemet)

Godkendelse af svar
Fra : dennisdahl

Dato : 30-11-06 12:27

Tak for svaret e.c.

Det virker nu. Så det er dejligt..

Dennis

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-11-06 12:32

Men altså - en dag bør du nok lige sætte en rigtig "jumper" på de ben.
En hver der skiller computere ad har en jumper liggende, som du nok kan få.